تصاویر/ سریع ترین نرخ رشد پناهجویان در جهان

تصاویر/ سریع ترین نرخ رشد پناهجویان در جهان

از ۲۵ اوت امسال، تقریبا ۶۰۰ هزار پناهجوی روهینگیایی برای فرار از خشونت‌های صورت گرفته در ایالت راخین میانمار، با عبور از مرز وارد بنگلادش شده اند. بسیاری از این پناهجویان، داستان‌های وحشتناکی از حمله به روستاهایشان و آتش زدن خانه هایشان توسط سربازان ارتش میانمار حکایت می‌کنند، یا حتی به شکلی وحشتناک‌تر از کشته و زخمی شدن اعضای خانواده خود یا همسایه هایشان صحبت می‌کنند. سازمان ملل متحد، نیروهای ارتش میانمار به انجام یک نسل کشی گسترده متهم کرده است.

کد خبر : ۴۴۵۷۳
بازدید : ۲۵۳۹
فرادید | از ۲۵ اوت امسال، تقریبا ۶۰۰ هزار پناهجوی روهینگیایی برای فرار از خشونت‌های صورت گرفته در ایالت راخین میانمار، با عبور از مرز وارد بنگلادش شده اند. بسیاری از این پناهجویان، داستان‌های وحشتناکی از حمله به روستاهایشان و آتش زدن خانه هایشان توسط سربازان ارتش میانمار حکایت می‌کنند، یا حتی به شکلی وحشتناک‌تر از کشته و زخمی شدن اعضای خانواده خود یا همسایه هایشان صحبت می‌کنند. سازمان ملل متحد، نیروهای ارتش میانمار به انجام یک نسل کشی گسترده متهم کرده است.

به گزارش فرادید به نقل از آتلانتیک، با ورود روز افزون پناهجویان روهینگیا به بنگلادش، دولت این کشور در صدد است تا با جمع آوری اردوگاه‌های پراکنده پناهجویان در نزدیکی مرز، یک اردوگاه واحد برای بیش از ۸۰۰ هزار پناهجوی روهینگیایی بسازد. این اردوگاه در صورت ساخت، به عنوان یکی از بزرگترین اردوگاه‌های پناهجویان در جهان شناخته خواهد شد. در حال حاضر، تیم‌های پزشکی محلی که توسط یونیسف و سازمان بهداشت جهانی حمایت می‌شوند، اقدامات پیشگیرانه گسترده‌ای را جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف در بین پناهجویان انجام می‌دهند. آژانس پناهجویان سازمان ملل از این بحران انسانی به عنوان سریع‌ترین نرخ رشد پناهجویان در جهان نام برده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید