نسل دوم آقای گوژپشت

نسل دوم آقای گوژپشت

نگاهی به نسل نو «آئودی A7» که با استایل خاص خود می خواهد بنز CLS-Class و پورشه پانامرا را به چالش بکشد...

کد خبر : ۴۴۷۶۴
بازدید : ۲۵۱۰
نسل دوم آقای گوژپشت
فرادید | ارسلان سلیمانیان؛ هنگامی که طراحان مرسدس بنز حدود 15 سال پیش نخستین طرح های CLS-Class را بر روی کاغذ پیاده می ساختند هرگز فکر نمی کردند که محصول تازه متولد شده آنها انقلابی در صنعت خودروسازی و هنر طراحی برپا سازد. مرسدس بنز CLS-Class حدود 10 سال در بازارهای جهانی آنگونه که خواست تاخت، اما غافل از این که در نزدیکی دفتر مرکزی مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت آلمان، طراحان و مهندسان آئودی خواب های دیگری برای شرکت رقیب دیده اند.
به گزارش فرادید، آئودی A7 محصولی بود که شرکت آئودی آن را تنها با یک هدف روانه گود کرد؛ غلبه بر مرسدس بنز CLS-Class. آئودی اولین کوپه-سدان خود را نخستین بار در نمایشگاه سال 2009 دیترویت با عنوان A7 Sportback Concept رونمایی و یک سال بعد با تغییرات اندکی آن را روانه خط تولید کرد. حالا و در آستانه سال جدید میلادی شرکت آئودی دست به کار شده و نسل دوم A7 را آماده عرضه به بازارهای جهانی ساخته است.
نسل دوم آقای گوژپشت
با نگاهی بر پیکره اصلی این کوپه -سدان، بی شک نخستین موضوعی که جلب توجه خواهد کرد شیب انتهایی خودرو و فرم گوژپشت مانند آن است. این شیب ملایم در کنار عناصری چون پیوستگی خطوط بدنه از A7 خودرویی ساخته که مشابه آن را پیش از این در برند دیگری سراغ نداشتیم. در کنار فرم منحصربه فرد بدنه، طراحان A7 نگاه ویژه ای به طراحی جزئیات (به زمان تخصصی Detail Design) داشته اند. جلوپنجره عظیم الجثه جلو که به شکل شش ضلعی طراحی شده به همراه چراغ های مجهز به سامانه DayLight (روشنایی در روز) و رینگ های آلیاژی 20 اینچی نمونه هایی از ظرافت و خلاقیت طراحان آئودی در پروسه طراحی مدل جدید این خودرو به شمار می آیند.
نسل دوم آقای گوژپشت
گفتنی اینکه آئودی A7 برای نخستین بار مجهز به سامانه «روشنایی تطبیقی» شده که به ادعای آئودی کمک بزرگی برای رانندگی هوشمند به شمار می آید. در این سیستم، میزان نوردهی و زاویه نوردهی چراغ ها بدون دخالت نیروی انسانی و با آنالیز شرایط محیطی توسط کامپیوتر مرکزی خودرو تنظیم می شوند. ضمن آنکه حجم صندوق بار این خودرو به 535 لیتر می رسد که A7 را به خودرویی خانوادگی مبدل ساخته است. به طور کلی طراحی نسل جدید A7 را باید پخته تر و کاربردی تر از رقبای آن از جمله بنز CLS-Class، ب.ام.و سری 6 و پورشه پانامرا دانست.
نسل دوم آقای گوژپشت
شرکت آئودی اعلام کرده که A7 جدید را با طیف گسترده ای از پیشرانه های بنزینی و دیزلی روانه بازار خواهد کرد. نخستین پیشرانه در نظرگرفته شده برای این خودرو از نوع 3 لیتری 6 سیلندر بوده که توانایی تولید 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور را دارا است. همچنین دو پیشرانه 8 سیلندر دیگر که تا 500 اسب بخار قدرت تولید می کنند از دیگر پیشرانه های پیشنهادی آئودی به مشتریان A7 است. علاوه بر قلب تپنده A7 که نقش انکارناپذیری را در ویژگی های دینامیکی این خودرو بر عهده دارد، باید به سازه بدنه فولادی - آلومینیومی این خودرو اشاره کرد که به میزان 15 درصد سبک تر از نسخه قبلی این خودرو شده و این خودرو را سبک ترین محصول کلاس خود ساخته است. ضمن آنکه شاسی فضایی آئودی موسوم به ASF نیز که از جنس ورقه های آلومینیومی ساخته و پرداخته شده سبب شده تا پلتفرم A7 یکی از سبک ترین پلتفرم ها در میان رقبای این خودرو باشد.
نسل دوم آقای گوژپشت
با آنکه مهندسان آئودی در A7 جشنواره ای از تجهیزات رفاهی و ایمنی برپا ساخته اند که تنها نام بردن از آنها مقاله ای جداگانه می طلبد اما از مهمترین تجهیزات رفاهی بکار گرفته شده در این خودرو می توان به سامانه چند رسانه ای MMI (ناوبری) با قابلیت اتصال به Google Earth به همراه نمایشگر 7 اینچی، سامانه تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سامانه تشخیص خواب آلودگی راننده، سامانه تشخیص حرکت در خط مستقیم، سامانه Start/Stop خودکار با 2 حسگر در جلو و عقب خودرو، صندلی های برقی حافظه دار با قابلیت تنظیم در 20 جهت، سامانه دید در شب و سامانه کمکی پارک با دوربین 360 درجه اشاره نمود. شرکت آئودی هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه نسل نو A7 منتشر نکرده اما پیش بینی می شود که این خودرو از زمستان سال 2018 میلادی و با قیمت تقریبی 70 هزار یورو (برای مدل پایه) به بازار عرضه شود.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید