تازه‌های اکران/ "انزوا" و "هجوم" شهرام مکری

تازه‌های اکران/ "انزوا" و "هجوم" شهرام مکری

زهره در راه منزل احساس می‌کند، کسی او را تعقیب می‌کند. او فرار می‌کند و همین عامل باعث می‌شود تا او در یک سانحه‌ تصادف فوت کند. پرویز همسر زهره بعد از ۶ سال برای اولین بار با ضمانت رییس زندان به مدت ۷۲ ساعت به مرخصی می‌رود تا زهره را دفن کرده و در مراسمش شرکت کند، اما او دغدغه‌اش چیز دیگری است..

کد خبر : ۴۵۵۳۲
بازدید : ۲۴۷۰

فرادید | امروز هم مطابق هر هفته چهارشنبه‌ها سینمای ایران با دو فیلم جدید کار خود را ادامه می‌دهد.

فیلم سینمایی «انزوا»
کارگردان: مرتضی‌علی عباس میرزایی
بازیگران: امیرعلی دانایی، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی، لعیا عباس میرزایی، همایون ارشادی، سیامک صفری، علیرضا استادی، مهران رجبی، امید روحانی و جمشید هاشم‌پور
کیمیا ملایی، علی علیخانی، ملیکا پارسا، متین پارسا باران عبیری، آرسس سالمی، مهرداد روزبهانی و ارمیاحسین پور نیز هشت بازیگر کودک «انزوا» هستند.
دو فیلم جدید این چهارشنبه اکران شد.
«انزوا»
ژانر: اجتماعی
خلاصه فیلم: زهره در راه منزل احساس می‌کند، کسی او را تعقیب می‌کند. او فرار می‌کند و همین عامل باعث می‌شود تا او در یک سانحه‌ تصادف فوت کند. پرویز همسر زهره بعد از ۶ سال برای اولین بار با ضمانت رییس زندان به مدت ۷۲ ساعت به مرخصی می‌رود تا زهره را دفن کرده و در مراسمش شرکت کند، اما او دغدغه‌اش چیز دیگری است...
چندی پیش «انزوا» به عنوان تنها نماینده ایران در بخش رقابتی فیلم‌های اول و دوم جشنواره کمرایمیج به لهستان رفت. جشنواره کمرایمیج شامل بخش اصلی، بخش فیلم‌های اول و دوم، بخش فیلم‌های دانشجویی و همچنین کارگاه‌های تخصصی‌ است که از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ آبان (۱۱ تا ۱۸ نوامبر) برگزار می‌شود.
این جشنواره معتبرترین جشنواره تخصصی فیلم‌برداری در دنیا محسوب می‌شود و جوایز قورباغه طلایی، نقره‌ای و برنزی خود را به بهترین فیلم‌برداری اهدا می‌کند. بدین ترتیب مهدی ایل‌بیگی به عنوان مدیر فیلم‌برداری «انزوا» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌برداری در بخش فیلم‌های اول و دوم‌ است که با آثاری از کشورهای آمریکا، اوکراین، انگلستان، لهستان، دانمارک و تولید مشترک فنلاند- آلمان- سوئد به رقابت می‌پردازد.
دو فیلم جدید این چهارشنبه اکران شد.
«انزوا»
«انزوا» به تهیه کنندگی پیمان جعفری در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فجر به نمایش درآمد و جزو پنج فیلم برتر آرای مردمی به شمار می‌آمد. همچنین نامزد دریافت جایزه خلاقیت و استعداد درخشان در جشن انجمن منتقدان سینما معرفی شد.
در مراسمی که بعد از اکران این فیلم در جشنواره سال گذشته برگزار شد، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی کارگردان فیلم سینمایی «انزوا» گفته بود: انزوا اولین کار بلند سینمایی من است هرچند که خیلی معتقد نیستم که فیلم اولی هستم چون سال‌ها فیلم کوتاه می‌ساختم و اصولاً فیلم اول را برای فردی می‌دانم که تا به حال دکوپاژ نکرده باشد.
من تصمیم داشتم فیلمی بسازم تا یاد تمام دوست‌های من را که دوست داشتند فیلم بسازند و پشت درهای بسته ماندند و اجازه ساخت فیلم پیدا نکردند، گرامی بدارم. دوستانی پشت درهای بسته ماندند و مجوز ساخت دریافت نکردند و بسیاری از آنها این آرزو را به گور بردند و امروز زیر دو متر خاک هستند.
بهنوش بختیاری بازیگر این فیلم سینمایی گفته بود: خودم می‌دانستم که حضورم در این فیلم کوتاه است با این حال آن را بازی کردم و آن را دوست داشتم. لعیا عباس میرزایی بازیگر و تدوینگر این فیلم سینمایی هم گفت: من قرار نبود نقش زهره را در این فیلم بازی کنم، تنها قرار بود که تدوینگر این فیلم باشم. ما فکر نمی‌کردیم برخی از عزیزان بلندی نقش برایشان مهم باشد اما برخی نپذیرفتند که در این فیلم بازی کنند. من اپراتور تدوین برادرم بودم و تمام خلاقیت تدوین این فیلم از ذهن برادرم نشئت گرفت.
دو فیلم جدید این چهارشنبه اکران شد.
مرتضی‌علی عباس میرزایی

امیرعلی دانایی هم گفت: آقای عباس میرزایی سال‌های بسیاری برای دریافت مجوز ساخت این فیلم پشت درهای بسته قرار گرفت. خوشحالم که زحمات مرتضی‌علی عباس میرزایی جواب داد. بسیاری به من چنین انگی می‌زنند و می‌گفتند پول می‌دهد برای این‌که بازی کند؛ مگر می‌شود به مهرجویی پول داد، مگر می‌شود به ضیاءالدین دری پول داد. من نیز می‌خواهم از بزرگ‌ترها که ما جوان‌ترها را جدی بگیرند.
عناوین مرتبط:
فیلم سینمایی «هجوم»
کارگردان: شهرام مکری
بازیگران: عبد آبست، الاهه بخشی، بابک کریمی، محمد ساربان، لوون هفتوان، پدرام شریفی، مهدی اعتمادسعید، بهزاد دورانی، میلاد رحیمی، فراز مدیری، سجاد تابش، محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیاد برهانی، مجید یوسفی، اسماعیل گرجی، علی میری، رامتین هوشمند، محمد تقی‌زاده فرید، مجید اسدی، سهیل سهیلی، زهرا سلیمیان
ژانر: جنایی، معمایی
خلاصه فیلم: دربارهٔ یک تیم ورزشی آماتوری و مربی‌شان است. اعضای تیم رازی برای پنهان کردن دارند و گروهی در جستجوی پیدا کردن سرنخ‌هایی از این ماجرا هستند. «هجوم» دربارهٔ یک قتل است که در یک ورزشگاه اتفاق افتاده. چند مأمور پلیس در حال بررسی این پرونده هستند و با ورود به این ورزشگاه سرنخ‌هایی از این قتل به دست می‌آورند.
دو فیلم جدید این چهارشنبه اکران شد.
شهرام مکری

بیش از یک سال و نیم از ساخت این فیلم می‌گذرد و سرانجام با صادر شدن پروانه نمایش، اکران آن در ۱۰ سینمای گروه «هنر و تجربه» از ۱۷ آبان آغاز شد. «هجوم» سومین فیلم بلند شهرام مکری است که بهار سال گذشته جلو دوربین رفت. فیلم‌نامه این فیلم را شهرام مکری به همراه نسیم احمد پور نوشته است. روز دوشنبه ۱۵ آبان مراسم افتتاحیه‌ای برای این فیلم در سینما چارسو برگزار شد.
شهرام مکری قبل از نمایش فیلم هجوم گفت: این فیلم تجربه مهمی برای من بود و شاید بهتر بود دیگر عوامل نیز همراه من روی صحنه می‌آمدند چرا که در تعریف کارگردانی این فیلم نمی‌دانم آیا تنها حضور شخص من کافی است یا باید دیگر عوامل هم که سهمی در کارگردانی این فیلم داشتند، باید در اینجا کنارم حاضر باشند.
به طور مثال کاری که علیرضا برازنده به عنوان فیلم‌بردار انجام داد، خودش کارگردانی بود و نمی‌دانم در نهایت من بیشتر کارگردان این فیلم هستم یا علیرضا برازنده! به نظرم یکی از نبوغ‌آمیزترین فیلم‌برداری‌هایی که در سینمای ایران وجود دارد را شما می‌توانید در این فیلم ببینید.
دو فیلم جدید این چهارشنبه اکران شد.
«هجوم»

این فیلم هم‌چنین در نوع خود با اتفاقات جالب دیگری نیز همراه بود. به طور مثال می‌توانم از ایمان امیدی، گریمور فیلم نام ببرم که کار بسیار ویژه‌ای انجام داد و در تمام مدت همزمان با فیلم‌برداری، بازیگران را گریم می‌کرد و جلوی دوربین می‌فرستد. اجرای این کار بدون این مهارت ایمان ممکن نبود. یا کاری که آقای پرویز آبنار به عنوان صدابردار، صداگذار و طراح صدای فیلم انجام داد، کاری بی‌نظیر است و ایشان تا پریشب درحال کار کردن بر روی صدای این فیلم بودند و بسیار از ایشان ممنون هستم.
در مورد تیم بازیگری هم هر آنچه که از آنان خواستم، تمام و کمال انجام دادند. در کنار این افراد می‌خواهم از نسیم احمد پور نام ببرم که از اولین پروژه‌های سینمایی با او همکاری داشته‌ام و فیلم‌نامه این فیلم هم با همراهی او نوشته شده است. کسانی که با او کار کرده‌اند می‌دانند که سخت‌ترین بخش کار کردن با او این است که اسمش را در پوستر اثر بیاوریم. او هر کاری می‌کند که این اتفاق نیفتد ولی بسیار خوشحالم که توانستم او را راضی کنم تا نامش را بر پوستر فیلم بیاورم و فیلم بعدی‌ام را هم بر اساس نوشته‌ای از او کار می‌کنم.
دو فیلم جدید این چهارشنبه اکران شد.
«هجوم»
در مورد میلاد موحدیان، آهنگساز فیلم هم می‌خواهم بگویم که او با دل و جان در این پروژه حضور داشته است و من موسیقی این فیلم را بسیار دوست دارم. من باز هم می‌خواهم تأکید کنم که این فیلم ۱۰۰ درصد همان چیزی است که من می‌خواستم و اگر هر کمی و کاستی داشته باشد، از شخص من است.
علیرضا برازنده، فیلم‌بردار «هجوم» نیز گفت: این فیلم یکی از بهترین پروژه‌هایی بود که انجام دادم و بعد از کار کردن با آقای مکری انگار به یک دید تازه‌ای از سینما رسیدم و من بارها در مجالس و محافل مختلف در مورد لذت کار کردن با آقای مکری گفته‌ام.
شهرام مکری (متولد ۱۳۵۷- کرمانشاه) فیلم‌نامه‌نویس، تدوین گر و کارگردان است. او مدرک کارشناسی سینما (گرایش کارگردانی) را از دانشگاه سوره گرفته است. مکری با ساخت فیلم ماهی و گربه توانست جایزهٔ ویژهٔ بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز را در سال ۲۰۱۳ به دلیل «محتوای خلاقانه» از آنِ خود کند.
از دیگر آثار کوتاه و بلند وی می‌توان به: طوفان سنجاقک، محدوده دایره، آندوسی، اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر (۱۳۸۶)، مستند اردک آبی (۱۳۸۸) خام، پخته، سوخته (۱۳۸۹) و ... اشاره کرد که چندین جایزه را برایش به ارمغان آورده است. فیلم کوتاه «خام، پخته، سوخته» در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران موفق به دریافت تندیس جشنواره بهترین فیلم تجربی در بخش مسابقه بین‌الملل گردید.



۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید