آیا یک فنجان چای روزانه، خطر ابتلا به آب سیاه را کاهش می‌دهد؟

آیا یک فنجان چای روزانه، خطر ابتلا به آب سیاه را کاهش می‌دهد؟

مطالعات اخیر بیان کرده اند، ابتلا به گلوکوم در افراد میانسال مسئله‌ای بسیار رایج است که می‌تواند برای فرد خطرات جدی را به همراه داشته باشد، مانند از دست دادن بینایی. تحقیقی جدید نشان می‌دهد که خوردن روزانه یک فنجان چای داغ، احتمال بروز آب سیاه را کاهش می‌دهد.

کد خبر : ۴۷۳۱۰
بازدید : ۲۹۳۱
فرادید | مطالعات اخیر بیان کرده اند، ابتلا به گلوکوم در افراد میانسال مسئله‌ای بسیار رایج است که می‌تواند برای فرد خطرات جدی را به همراه داشته باشد، مانند از دست دادن بینایی. تحقیقی جدید نشان می‌دهد که خوردن روزانه یک فنجان چای داغ، احتمال بروز آب سیاه را کاهش می‌دهد.

به گزارش فرادید به نقل از مدیکال نیوز تودی، آب سیاه یا گلوکوم اصطلاحی است برای توصیف گروهی از اختلالات چشمی به همراه علت‌های متفاوت که بر روی چشم و عصب بینایی تشکیل می‌شوند و یکی تز علل فشار داخلی چشم به شمار می‌روند.

با توجه به اطلاعات اخیر منتشر شده توسط موسسه ملی چشم، در سال ۲۰۱۰، تن‌ها ۱.۹ درصد از جمعیت امریکای شمالی در سن ۴۰ سالگی به یک گونه مشخص آب سیاه در چشم دچار شده بودند.

قبلا گفته می‌شد، بین مصرف قهوه و افزایش خطر ابتلا به گلوکوم ارتباطاتی وجود دارد، که به راحتی می‌تواند موجب بالا رفتن فشار داخل چشم شود.

این در حالی است که نتایج بیشتر تحقیقات اخیر نشان می‌دهند، مصرف قهوه به میزان متوسط در بروز آب سیاه در چشم هیچ تاثیری ندارد، و این دریافت‌ها تن‌ها بیان کننده نظریه برخی افراد هستند.

علاوه بر تمامی مسائل بیان شده، برخی مطالعات فرض می‌کنند که مصرف سایر نوشیدنی‌های حاوی کافئین و غیر کافئینی می‌توانند خطر بروز آب سیاه را افزایش دهند.

به تازگی، دانشمندان دانشگاه براون در امریکا و دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس تصمیم گرفته اند که تاثیرات مصرف نوشیدنی‌های مختلف - از جمله چای داغ، چای بدون کافئین، یخ چای، قهوه و بسیاری دیگر را - بر روی آب سیاه بررسی کنند.

محققان بیان کرده اند، " تا به حال هیچ مطالعه‌ای در ارتباط با مصرف قهوه، کافئین و چای و تشکیل آب سیاه در چشم منتشر نشده است. "

آن‌ها همچنین اضافه می‌کنند " هدف از این مطالعه، بررسی ارتباط بین مصرف نوشیدنی‌های مختلف کافئین دار و بدون کافئین و تاثیرات آن‌ها بر تشکیل آب سیاه است. "

این نتایج در مجله " چشم پزشکی " بریتانیا منتشر شده اند.

کاهش بروز آب سیاه، برای مصرف کنندگان چای
نویسنده تحقیقات (Connie Wu) و همکارانش، داده‌های مربوط به بررسی‌های بهداشتی و تغذیه ملی سال ۲۰۰۵ - ۲۰۰۶ را تجزیه و تحلیل کردند. در این مطالعه، اطلاعات پزشکی تقریبا ۱۰.۰۰۰ نفر جمع آوری شده بودند.

در این بازبینی‌ها طیف وسیعی از ابزار‌ها، از جمله مصاحبه‌ها، بررسی‌های فیزیکی و نمونه‌های خونی، با هدف ارائه تصویری دقیق از سلامتی در ایالات متحده امریکا مورد استفاده قرار گرفتند.

تیم تحقیقاتی بر آورد‌های سال ۲۰۰۵ - ۲۰۰۶ را برای بررسی انتخاب کرد، زیرا اطلاعات مربوط به تشخیص آب سیاه در آن سال‌ها جمع آوری شده بودند. در آن دوران ۱.۶۷۸ شرکت کننده توافق کرده بودند، تمامی نتایج آزمایش‌های مربوط به چشم خود را برای انجام تحقیقات به اشتراک بگذارند، از این تعداد بزرگسال، تن‌ها ۸۴ نفر دچار آب سیاه (گلوکوم) شده بودند.

به عنوان بخشی از ارزیابی، افراد شرکت کننده باید در مورد عادات نوشیدنی خود از جمله، میزان مصرفی قهوه، چای، یخ چای و سایر نوشیدنی‌ها اطلاعاتی را در اختیار محققین می‌گذاشتند و همچنین مورد پرسش قرار می‌گرفتند.

محققان دریافتند، شرکت کنندگانی که روزانه یک فنجان چای می‌نوشیدند، خطر ابتلا به آب سیاه (گلوکوم) در آن‌ها تا ۷۴ درصد کمتر از افرادی بود که چای نمی‌نوشیدند.

جهت اطمینان از نتایج، تیم تحقیقاتی عواملی مانند سوابق پزشکی از جمله، دیابت و عادات مصرفی دخانیات افراد را مورد بررسی قرار داده بود.

هیچ ارتباطی بین خطر ابتلا به آب سیاه و مصرف نوشیدنی هایی مانند قهوه (کافئین دار و بدن کافئین)، چای، یخ چای و نوشیدنی‌های غیر الکلی یافت نشد.

آیا یک فنجان چای روزانه، خطر ابتلا به آب سیاه را کاهش می‌دهد؟

آیا روابطی مستدل وجود دارند؟
دانشمندان هشدار می‌دهند که این تن‌ها یک مطالعه مشاهداتی است، بنابراین باید بدون تصور هیچ گونه رابطه علت - معلولی و تجزیه و تحلیل در نظر گرفته شود.

این مطالعه همچنین دارای برخی محدودیت‌های دیگر بوده، نظیر تعداد کم شرکت کنندگان و عدم وجود اطلاعاتی دقیق در مورد جدول زمانی تشخیص آب سیاه.

دیگر اطلاعات گمشده، مر بوط به میزان دقیق چگونگی مصرف روزانه چای و قهوه است، که ممکن است یافته‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

با این حال، نویسندگان در این مقاله خاطر نشان کرده اند که چای حاوی فیتوکمیکال‌ها و فلاونوئید‌ها (انواع ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان) است، و این مواد دارای خواص ضد التهابی، ضدعفونی کننده و آنتی اکسیدانی می‌باشند که جهت پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت مورد استقاده قرار می‌گیرند.

به این ترتیب محققان پیشنهاد می‌کنند که مصرف روزانه چای می‌تواند اثرات متابولیکی مثبتی داشته باشد.

در حقیقت دانشمندان به مطالعات موجود اشاره می‌کنند که آب سیاه ممکن است بخشی از تاثیرات استرس و عصبی شدن باشد که هر دو فرآیند، با پیری و تجزیه سطح سلول‌ها و مولکولی مرتبط هستند.

هم اکنون، دانشمندان در حال بررسی دقیق تری نسبت به اثرات بالقوه مصرف چای داغ در هنگام پیری و آسیب‌های سلولی هستند. تا شاید بتوانند نقش دقیقی را به چای تعریف کنند.

برای تعیین اهمیت این یافته‌ها، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

منبع: مدیکال نیوز تودی
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید