چینی تعریفی

چینی تعریفی

شاسی‌بلند اس7 شرکت خودروسازی هایما در نمونه 2017 به نظر خودروی زیباتری است و بر مبنای شنیده‌ها تا اوایل سال 97 به خط تولید ایران‌خودرو می‌آید.

کد خبر : ۴۷۵۸۹
بازدید : ۴۲۸۳
تغییر چهره «مامور اس7 »

فرادید | بازار تولید و فروش ماشین چینی سکه سکه است و تغییر و تحولات در بخش قوانین واردات خودرو باز هم شرایط را برای سازندگان این خودروها در ایران بیش از همیشه مهیا نمود. برای نمونه از ابتدای سال تاکنون تولید و مونتاژ و فروش شاسی‌بلند چینی هایما اس7 به بیش از 10 هزار دستگاه رسیده است که نشان می‌دهد بازار و خریداران به خوبی از این محصول ایران خودرو استقبال کرده‌اند گرچه هنوز هم خبری از ارتقا سطح ایمنی محصولات چینی و از جمله خودروی هایما اس7 به گوش نمی‌رسد.

تغییر چهره «مامور اس7 »

به گزارش فرادید ، ریشه این استقبال اما نه انحصار و کمبود رقیب و یا حتی مزیت قیمتی که کیفیت مناسب خودروی اس 7 هایما است که در مقایسه با انبوهی از محصولات مشابه چینی مثل جک اس5، لیفان ایکس 60 و یا بی‌وای‌دی اس 7کمتر افت داشته و به نظر ماندگاری خوبی دارد. این یعنی گرچه کمتر پیش می‌آید بتوان از یک خودروساز چینی دفاع کرد ولی ساخته 100 میلیونی هایما محصولی قابل دفاع است. در جایی که اکنون برخی از محصولات چینی با قیمت‌های گران و همپای مدل‌های فرانسوی و کره‌ای تولید می‌شوند، کیفیت پایین قطعات و استهلاک بالای آنها باعث شده‌ تا خودروهای سرزمین اژدها در دوره مصرف خاطره خوبی از خود برای خریداران به جای نگذارند.

تغییر چهره «مامور اس7 »

در عین حال سرمایه‌گذاری برندهای پیشرو این کشور که با همکاری خودروسازان آمریکایی، اروپایی و ژاپنی، سالانه در چین به مرز 50 میلیارد دلار رسیده باعث ظهور سازندگانی بعضاً جسور و توانمند شده که در زمینه ساخت خودرو حرف‌هایی برای گفتن دارند. شاخه شاسی‌بلندساز برند فاو یعنی هایما یکی از خودروسازانی است که از بدو تاسیس در استان های‌نان در سال 92میلادی، تلاش داشته محصولاتی بهتر از رقبای هم رده چینی بسازد.

مدل اس7 حدود دو سالی است که در ایران تولید می‌شود و از قضا خودرویی کیفی و خوش‌ساخت از آب درامده و ایران‌خودرو پس از عرضه گونه توربوی آن، گویا قرار است نمونه 2017 و فیس‌لیفت آن را که شباهت بسیاری به محصولات ژاپنی مثل تویوتا فورچونر دارد به بازار عرضه کند.

تغییر چهره «مامور اس7 »

هایما که در نمونه قبلی که فعلا در ایران عرضه می‌شود، با استفاده از طرحی تقریبا اختصاصی پیش می‌رفت و توانسته بود پس از جک اس5 در این رده توجهات را به خود جلب کند، در مدل 2017 با استفاده از یک طرح جدید سپر و جلوپنجره‌ای که شباهتی آشکار به محصولات مزدا و تویوتا دارد، ظاهر جلوی خودرو را از حالتی نرم و دلچسب به شکلی خشن و اسپورت تغییر داده است. چراغ‌های جلو با طرحی کوچکتر اما شبیه به تویوتا تاکوما، جلوه‌ای آفرودی با توان حرکت در خارج از جاده به این چینی ظریف بخشیده است.

در بخش داخلی اما تغییر کلیت داشبورد و استفاده از مواد بهتر هم در مدل توربو و هم در گونه فیس‌لیفت به بهبود سواری و رفاه سرنشینان کمک کرده گرچه سطح کیفی کابین هایما هنوز هم با استاندارد برندهای ژاپنی و کره‌ای فاصله دارد. دوربين 360 درجه، تودوزي چرم 2 رنگ، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف و اتاق عایق‌کاری شده از جمله ویژگی های این خودروی چینی هستند.

تغییر چهره «مامور اس7 »

این کراس‌اوور کوچک که طولی معادل 4.48 متر دارد، هم‌اینک در نمونه 2015 و 2016 در رنج قیمتی 80 تا 100 میلیون تومان در ایران عرضه شده و فروش نسبتا خوبی را تجربه می‌کند. این خودرو با فاصله بین دو محور 2.61 متر از گنجایش مناسبی برخوردار بوده و برای 5 سرنشین بزرگسال جای کافی مهیا می‌کند. موتور 1800‌سی‌سی و توربوی این خودرو که از تکنولوژی میتسوبیشی ژاپن سود می‌برد، با قدرت 185 اسب بخار و 230 نیوتن‌متر گشتاور، به شکل مناسبی از پس وزن 1540 کیلویی هایما برآمده و در زمانی حدودا 10 ثانیه‌ای می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. در عین حال تغییر جعبه‌دنده به نوع تیپ‌ترونیک با شش دنده باعث شده تا تعویض دنده‌ها نرم‌تر و سریع‌تر از همیشه تعویض شوند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید