آینده از آنِ برقی‌ها است

آینده از آنِ برقی‌ها است

ب.ام.و اعلام کرده تا سال 2025 تولید محصولات دیزلی را به صورت کامل متوقف کرده تا به زودی یک خط تولید مجزا برای محصولات هایبریدی در شمال اروپا راه اندازی کند. در حالی که این بهترین راهکار برای مقابله با آلودگی هواست، سقف خلاقیت مدیران ایرانی تعطیلی هر ساله مدارس و ادارات برای کاهش میزان آلودگی هوای کلانشهرها در فصول سرد سال است.

کد خبر : ۴۷۶۰۲
بازدید : ۱۸۵۰
فرادید | ارسلان سلیمانیان، این شاید طعنه آمیزترین «همزمانی» تاریخ باشد! یا دستکم یکی از طعنه آمیزترین همزمانی های کل تاریخ بشر. اینکه درست در هفته ای که هوای پایتخت و چند کلانشهر ایران، خسته از غبار و آلودگی و دودِ صدها هزار خودرو با فناوری سوخت های فسیلی به حد بحران رسیده بود، ساختمان مرکزی شرکت ب.ام.و در مونیخ آلمان به مناسبت فروش بیش از یکصد هزار دستگاه خودروی برقی در سال 2017 اینگونه به شکل باتری قلمی نورپردازی شد. با یک جمله روی نمای ساختمان: «آینده از آنِ برقی‌ها است.»
آینده از آنِ برقی‌ها است
به گزارش فرادید، شرکت ب.ام.و در سالی که گذشت توانست بیش از صد هزار دستگاه خودروی برقی و هایبریدی به فروش برساند که بیش از پیش بینی های ابتدای سال این شرکت بود. سهم عمده ای از فروش محصولات هایبریدی و برقی ب.ام.و مربوط به سری i این شرکت (مدل های i3 و i8)است. محصولاتی که در بازار اروپا و آمریکای شمالی با تسهیلات ویژه ای به فروش می رسند. جالب اینجاست که ب.ام.و اعلام کرده تا سال 2025 تولید محصولات دیزلی را به صورت کامل متوقف کرده و شاید به زودی یک خط تولید مجزا برای محصولات هایبریدی در شمال اروپا راه اندازی کند. علاوه بر شرکت ب.ام.و، دو خودروساز بزرگ آلمان یعنی مرسدس بنزو فولکس نیز در چند روز گذشته از افزایش آمار فروش محصولات هایبریدی خوددر سال 2017خبر داده بودند.
آینده از آنِ برقی‌ها است
چه طنز تلخی که درست وقتی انسانِ مدرنِ قرنِ بیست و یکمی در عمل به این نتیجه رسیده که عمر سوخت های فسیلی به پایان رسیده و آینده متعلق به فناوری های مدرن است، سقف خلاقیت مدیران و مسئولان در جلسات اضطراری و کمیته های بحران، تصویب طرح زوج و فرد کردن تردد خودروهاست! راستش را بخواهید ما که انتظار تصمیمات آنچنانی در این جلسات و کمیته ها را نداریم. اصلا تولید خودروی پاک در ایران پیشکش؛ سوال اصلی اینجاست که حتی تصویب و اجرای قوانین حمایتی از واردات انواع خودروهای برقی و کم مصرف نیز آنقدر دشوار و محال است که هیچ نهادی قدم از قدم بر نمی دارد؟!



۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید