قــاتل سریالی اعدام شد

عامل قتل‌های سریالی 3 زن و 2 مرد با گذشت 22 سال از نخستین جنایتش، سرانجام به دار مجازات آویخته شد.این جنایتکار در سال‌های 74 تا 76، یک زن و 2 دختر جوان و 2 مرد را با انگیزه‌های متفاوت به قتل رسانده بود و چندین سرقت مسلحانه نیز درپرونده سیاهش داشت.

کد خبر : ۴۷۶۴۴
بازدید : ۱۳۴۸
عامل قتل‌های سریالی 3 زن و 2 مرد با گذشت 22 سال از نخستین جنایتش، سرانجام به دار مجازات آویخته شد.این جنایتکار در سال‌های 74 تا 76، یک زن و 2 دختر جوان و 2 مرد را با انگیزه‌های متفاوت به قتل رسانده بود و چندین سرقت مسلحانه نیز درپرونده سیاهش داشت.

شهریور سال 74، گزارش کشف جسد مادر و دختری به مأموران کلانتری فرجام -شرق تهران- اعلام شد. پس از حضور قاضی کشیک قتل و تیم تحقیق در محل جنایت، تحقیقات تخصصی دراین باره آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد قربانی‌ها، مادر و دختری به نام‌های «زهرا» و «آزاده» بودند که آثار کبودی دور گردنشان نشان می‌داد با روسری خفه شده‌اند. از آنجا که آثاری از درگیری و به هم ریختگی در خانه وجود نداشت و درهای ورودی نیز سالم بود، کارآگاهان اطمینان یافتند عامل قتل‌ها آشنا بوده است. به این ترتیب مرد خانه و چند نفرازبستگان‌شان تحت تحقیق قرار گرفتند اما سرنخی به دست نیامد.

قتل یک زن در باغ
حدود 7 ماه پس از قتل مادرودختر و در حالی که تجسس‌های جنایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان قتل مادر و دختر ادامه داشت، در فروردین سال 75 جسد دختر جوانی به نام «سحر» در یکی از باغ‌های اطراف کرج پیدا شد. کارآگاهان دربررسی‌های تخصصی دریافتند این زن پس از انتقال به باغی در اطراف کرج خفه شده است. ازسوی دیگر مأموران با توجه به شباهت هاى موجود در نحوه قتل و جنسیت قربانی احتمال دادند ارتباطی بین این پرونده و کشته شدن مادر و دختر تهرانی وجود داشته باشد. بنابراین تحقیقات با این فرضیه قوی ادامه یافت.

جنایت در آب انبار
اردیبهشت 76؛ زن جوانی در تماس با پلیس از قتل همسرش «محمد حسین» در آب انبار خانه‌شان خبرداد. در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارآگاهان مشخص شد که قربانی با شلیک گلوله ازپادرآمده است. از آنجا که پول‌های مرد جوان نیز به سرقت رفته بود، جنایت با انگیزه سرقت قوت گرفت. اما هیچ رد و سرنخی از عامل یا عاملان این قتل به دست نیامد.

سرنخ طلایی
تیر سال 76 مرد جوانی به نام «محمد» در محله پامنار با شلیک گلوله به قتل رسید. تحقیقات مقدماتی نشان داد مقتول به‌دلیل متلک پرانی به دختر جوانی با عامل جنایت درگیر و کشته شده است. کارآگاهان در بررسی‌های میدانی و تحقیق از شاهدان جنایت، دریافتند قاتل فردی به نام «غدیر» است که از دوستان یکی از اهالی محل است. به این ترتیب کارآگاهان با دستگیری 5 نفر از دوستان «غدیر»، موفق شدند رد او را پشت میله‌های زندان به دست آورند و دربررسی پرونده‌اش مشخص شد او به خاطر سرقت به زندان افتاده بود. بدین‌ترتیب متهم 30 ساله از زندان به اداره آگاهی انتقال یافت.

غدیر درنخستین بازجویی‌ها به قتل «محمد» اعتراف کرد و گفت: من و «محمد» نقشه کشیده بودیم با دختری دوست شویم و پس از سرقت اموالش او را بکشیم. اما محمد در بین راه با قتل مخالفت کرد و چون احتمال مى دادم مرا لو بدهد، او را کشتم.
ازطرف دیگر زمانی که کارآگاهان با تناقض‌گویی‌های متهم روبه‌رو شدند، به سرنخ‌هایی رسیدند که آنها را به حل معمای سه پرونده جنایی دیگر رساند.

اعتراف های هولناک به 5 جنایت
«غدیر» گرچه در تحقیقات ابتدایی تنها به یک قتل اعتراف کرده بود، اما در ادامه بررسی‌ها و پس از روبه‌رو شدن با شواهد ومستندات پلیسی سرانجام به چهار قتل دیگر هم اعتراف کرد. او در تشریح جنایت‌هایش گفت: سال ۷۴ با زنى به نام «زهرا» دوست شدم. اما پس از مدتى با او اختلاف پیدا کردم و شهریور همان سال زهرا را کشتم. چون دخترش، «آزاده» در جریان دوستى من و مادرش بود و احتمال مى‌دادم او پس از افشای قتل مادرش مرا به‌عنوان قاتل معرفى کند، او را هم خفه کرده و متواری شدم.

قاتل سریالی درباره سومین جنایتش نیز گفت: چند ماه پس از قتل آنها با دختر جوانى به نام «سحر» آشنا شدم. فروردین سال ۷۵ او را همراه یکى از دوستانم به نام «محرمعلى» به یکى از باغ‌هاى اطراف کرج بردیم و پس از تجاوز، او را خفه کردم. تا یک سال پس از قتل «سحر» مرتکب جنایتی نشدم اما در فروردین سال ۷۶ مردى به نام «محمدحسین» را هنگام سرقت، در آب انبار خانه‌اش با شلیک گلوله‌ای کشتم. تیرماه 76 هم دوستم «محمد» را کشتم.

افشای سرقت‌های مسلحانه
اما این تنها بخشی از جرایم سیاه «غدیر» بود. چراکه او در ادامه به چند سرقت مسلحانه با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد. بدین‌ترتیب مأموران سه همدست او به نام‌های «محرمعلى»، «هادى» و «على» را نیزدستگیر کردند. هر سه متهم در بازجویی‌ها به همدستی با «غدیر» اعتراف کردند.
قاتل سریالی بالای دار
عامل قتل‌های سریالی سرانجام پس از تکمیل تحقیقات پای میز محاکمه رفت و از سوی قاضی دادسرای جنایی تهران به اتهام قتل سه زن و دو مرد به 5 بار قصاص محکوم شد. همچنین به‌خاطر سرقت هاى مسلحانه و جعل اسناد با حکم هشت سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق روبه‌رو شد.
اما قضات دیوان‌عالى کشور پس ازسه بار رسیدگى به پرونده، سرانجام حکم را پس ازرفع نقایص موجود تأیید کردند. قاضى پرونده همچنین همدستان «غدیر» و متهم ردیف اول پرونده را به اتهام معاونت در قتل، سرقت مسلحانه و جعل اسناد به حبس محکوم کردند. محمد شهریاری؛ سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: «سرانجام عامل 5 جنایت در زندان رجایی شهرکرج به دار مجازات آویخته شد و پرونده او برای همیشه بسته شد.»
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید