شفر در صعود

شفر در صعود

استقلال پس از ضعیف‌ترین شروعش در تاریخ لیگ برتر حالا قصد دارد ناکامی هفته‌های ابتدایی را در نیم‌فصل دوم جبران کند. دور برگشت لیگ هفدهم از امروز برای استقلال آغاز می‌شود و استقلال در اولین بازی‌اش در دور برگشت امروز میزبان نفت آبادان است.

کد خبر : ۴۷۶۵۴
بازدید : ۹۶۶
استقلال پس از ضعیف‌ترین شروعش در تاریخ لیگ برتر حالا قصد دارد ناکامی هفته‌های ابتدایی را در نیم‌فصل دوم جبران کند. دور برگشت لیگ هفدهم از امروز برای استقلال آغاز می‌شود و استقلال در اولین بازی‌اش در دور برگشت امروز میزبان نفت آبادان است.
شفر در صعود
استقلال در این فصل شروع بسیار ضعیفی به همراه علیرضا منصوریان داشت و پس از تساوی در هفته هفتم مقابل ذوب‌آهن به قعر جدول (رتبه شانزدهم) سقوط کرد. استقلال چهار بازی از هفت دیدار ابتدایی‌اش را باخت و این نتایج بسیار ضعیف باعث کناررفتن علیرضا منصوریان شد.
با آمدن وینفرد شفر آلمانی سیر صعودی استقلال شروع شد. شفر به‌خوبی توانست به وضعیت استقلال سامان دهد؛ حتی باخت در داربی هم برای شفر بحران ایجاد نکرد. این مربی ٦٧ساله آلمانی موفق شد خط دفاعی استقلال را به‌خوبی سازماندهی کند. مشکل گل‌نزدن‌های استقلال هم برطرف شد. در شرایطی که این تیم با علیرضا منصوریان در هفت بازی ابتدایی خود فقط دو گل زده بود در دو بازی گذشته خود، دو برد ٣ بر صفر مقابل سپاهان و ایرانجوان بوشهر (جام حذفی) را تجربه کرد.

مهم‌ترین دستاورد وینفرد شفر در استقلال مستحکم‌کردن خط دفاعی این تیم بود. استقلال در هفت هفته‌ای که شفر هدایتش را در لیگ برتر برعهده داشته، فقط یک گل دریافت کرده است که آن‌هم یک پنالتی در داربی بوده است. هفت بازی و تنها یک گل خورده نشان می‌دهد که استقلال راه خود را پیدا کرده است.
استقلال پس از پرسپولیس بهترین خط دفاعی لیگ را دارد. اصلاحات شفر باعث شد تا استقلال نیم‌فصل را با رتبه هشتم به پایان برساند. صعود از شانزدهم تا هشتم نشان‌دهنده سیر صعودی این تیم است. البته کسر امتیاز از پدیده باعث شد استقلال به رده هفتم برسد.

استقلال امروز در شروع نیم‌فصل دوم میزبان نفت آبادان است و با یک برد خانگی می‌تواند خود را به بهترین جایگاهش در این فصل، یعنی رده ششم برساند. شفر در نیم‌فصل دوم سه هدف دارد. نخست حفظ روند صعودی در لیگ و رسیدن به جایگاهی که بتواند سهمیه لیگ‌قهرمانان آسیا را کسب کند. با توجه به فاصله ١٦امتیازی استقلال با پرسپولیس این تیم عملا هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد اما می‌تواند به بالارفتن در جدول فکر کند.

هدف اصلی استقلال جام حذفی خواهد بود. این تیم با عبور از سه تیم لیگ دسته‌اولی خود را به نیمه‌نهایی رسانده است و در این مرحله میهمان صنعت نفت آبادان است؛ حریف امروزش در لیگ. قهرمانی در جام حذفی علاوه بر اینکه حضور استقلال در آسیا را تضمین می‌کند، باعث می‌شود فصل این تیم هم پایانی خوش داشته باشد. به‌هر‌ترتیب‌ روزهای مهم شفر از فردا آغاز می‌شود و او باید در سه جبهه رضایت هواداران را جلب کند.

شفر به آسیا هم فکر می‌کند. تیم او با الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات (احتمالی) هم گروه است. سرمربی آلمانی استقلال وعده داده اجازه نمی‌دهد باخت ٦ بر یک مقابل العین تکرار شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید