کسی دنبال ماشین ارزان نمی‌گردد!

کسی دنبال ماشین ارزان نمی‌گردد!

از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی در رابطه با بودجه‌ای که برای خرید خودرو اختصاص داده‌اند سوال شده است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران این کار را انجام داده و سعی کرده تصویری دقیق از فضای ذهنی خریداران ایرانی ارائه کند.

کد خبر : ۴۷۶۹۱
بازدید : ۲۳۳۲
کسی دنبال ماشین ارزان نمی‌گردد!
فرادید | مصرف کندگان ایرانی خودرو در حال تغییر ذائقه هستند و کمتر سراغ اتومبیل‌های ارزان می‌روند. گزارش اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشانه‌های جالبی درباره تمایلات و ترجیحات خریداران ایرانی خودرو در دل خود دارد که نیازمند توجه است چرا که در یک مطالعه نسبتا گسترده بر روی ترجیحات خریداران ایرانی خودرو، مشخص شده بسیاری از افراد تمایل دارند در بازه قیمتی 50 تا 125 میلیون تومان دست به انتخاب و خرید خودرو بزنند.
به گزارش فرادید، نکته جالب این قضیه اما وجود تنها 14 درصد از پاسخ‌دهندگان در رنج قیمتی کمتر از 50 میلیون تومانی بوده که این موضوع گویای نکات بسیاری است و خبر از لزوم تغییر و تحول در اقتضائات تولید اتومبیل در ایران می‌دهد. مرور و بررسی اطلاعات استخراج شده از گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که مبدع پرسش از خریداران ایرانی درباره قدرت خرید و ترجیحات آنان در حوزه خرید اتومبیل است نشان می‌دهد چیزی نزدیک به 50 درصد کل خریداران ایرانی بودجه‌ای کمتر از 100 میلیون و بیشتر از 50 میلیون تومان برای ابتیاع اتومبیل داشته در حالی که عمده انتخاب‌های آنان را خودروهای چینی تشکیل می‌دهد. ببینیم این گزارش چه چیزهایی ارائه می‌کند؟

از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی در رابطه با بودجه‌ای که برای خرید خودرو اختصاص داده‌اند سوال شده است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران این کار را انجام داده و سعی کرده تصویری دقیق از فضای ذهنی خریداران ایرانی ارائه کند. از آنجا یکی از اصلی‌ترین معیارهای تصمیم‌گیری برای خرید خودرو مسئله قیمت بوده، تکیه اصلی این گزارش نیز روی بودجه خریداران تمرکز کرده است. این شرکت در حاشیه دومین نمایشگاه خودروی تهران که محمل مناسبی برای سنجش خیل کثیری از افراد جامعه است، در طی یک نظرسنجی جامع از مردم و مراجعین به نمایشگاه در خصوص بودجه خرید خودرو سوال کرده است.

نتایج نشان می دهد حدود 50 درصد از بازدیدکنندگان، بودجه ای بین 50 تا 100 میلیون برای خرید خودرو در نظر گرفته اند که 57 درصد آنها علاقه‌مند به خرید انواع مدل های اس‌یووی‌ و شاسی‌بلنددر بازار داشته و در هر صورت به سراغ خرید کراس‌اوور می‌روند، این در حالی است که بیش از 75 درصد از تنوع خودروهای این رده قیمتی را محصولات چینی تشکیل می‌دهند و تمامی انواع خودروهای اس‌یووی‌ در این رده قیمتی از برندهای چینی موجود در بازار ایران هستند.

افراد با بودجه زیر 50 میلیون تومان نیز 14 درصد از کل پاسخ دهندگان را تشکیل می دهند که از قضا نزدیک به 43 درصدشان تمایل به خرید خودروی سدان دارند. در سایر رده های قیمتی نیز 17 درصد با بودجه 100 تا 125 میلیون تومان، 9 درصد با توان خرید 125 تا 150 میلیون تومان و حدود 11 درصد نیز با بودجه 150 میلیون تومان به بالا به دنبال خودروی مورد علاقه خود آمده اند. حدود 80 درصد افرادی که بودجه بالای 150 میلیون تومان برای خرید خودرو دارند تمایل به خرید انواع خودروهای شاسی‌بلند داشته اند و در این دسته قیمتی 40 درصد افراد علاقه مند به خرید برندهای آلمانی هستند و خودروهای ساخت کشورهای ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، آمریکا درصد فراوانی تقریبا مشابهی را کسب نموده اند.

از بررسی اطلاعات مربوط به افرادی که تمایل به خرید خودروهای سدان داشته اند استحکام و ایمنی با حدود 38 درصد بالاترین معیار خرید انتخاب و خرید بیان شده است همچنین در افرادی که تمایل به خرید انواع خودروهایاس‌یووی‌ داشته‌اند «قدرت و شتاب» و «استحکام و ایمنی» هر کدام با 30 درصد فراوانی از اصلی ترین معیارهای انتخاب و خرید خودرو به حساب آمده اند. از افرادی که زیبایی ظاهری خودرو را به عنوان معیار اصلی خرید انتخاب کرده اند 47 درصد زیر 35 سال سن دارند و 25 درصد از ایشان را بانوان تشکیل می دهند که نسبت به توزیع کلی نمونه درصد فراوانی بیشتری را نشان می دهد.



۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید