سایت ثبت سفارش باز می‌شود

سایت ثبت سفارش باز می‌شود

با توجه به به‌روزرساني سايت ثبت‌سفارش ، در برندهاي ب.ام.و، بنز و لكسوس تنها شاهد ثبت‌سفارش خودروهاي اقتصادی و پایه اين برندها هستيم و سري‌هاي بالاتر از 40 هزار دلار اين برندها طبق مصوبه جديد امكان ثبت‌سفارش ندارند. در عین حال آن دسته از خودروسازانی که در کلاس اقتصادی به تولید خودرو می پردازند، موفق شده‌اند همچنان در بازار ایران فعالیت کنند. از مهم‌ترین برندهای این حوزه می توان به تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، رنو، پژو، کیا، هیوندای، سانگ یانگ، دی‌اس و سیتروئن اشاره کرد.

کد خبر : ۴۷۸۹۲
بازدید : ۲۴۵۰

فرادید | سرانجام پس از 158 روز بلاتکلیفی، سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره باز شد تا آشوب قیمتی در بخش خودروهای وارداتی اندکی فرونشیند و تعادل نسبی به بازار برگردد. برطبق آنچه برخی خبرگزاری‌ها عصر روز چهارشنبه منتشر کردند، در دستورالعمل جدید واردات خودرو که به تایید دولت رسیده و در آستانه ابلاغ است تعرفه واردات محصولات با حجم موتور 1000 تا 1500 سی‌سی از 40 درصد به 55 درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 1500 تا 2000 سی‌سی از 55 درصد به 75 درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی نیز از 55 درصد به 95 درصد افزایش یافته است. گفته می‌شود بسته شدن سایت ثبت سفارش در 6 ماه اخیر باعث دپوی حدود 10 هزار دستگاه خودرو در گمرک شده است.

سایت ثبت سفارش باز می‌شود

به گزارش فرادید، احتشام‌زاد رییس انجمن واردکنندگان خودرو هم با تایید این خبر از قول مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازگشایی کامل ثبت سفارش تا پيش از 10 دي خبر داد و ضمن اعلام خبر افزایش تعرفه‌های تجاری، موضوع ممنوعیت واردات خودروهای لوکسی از قبیل پورشه را به دلیل قیمت بالاتر از 40 هزار دلاری تایید کرد. برمبنای قانون جدید واردات خودرو، واردات آن دسته از محصولات با ارزش گمرکی بیش از 40 هزار دلار ممنوع اعلام شده است. گفته می‌شود بر اساس ضوابط جديد تائيد شده سه نوع تعرفه کلی برای خودروهای با حجم موتور 1000 تا 2500سی‌سی وضع شده و همچنان واردات محصولات با حجم موتور 2500سی‌سی ممنوع می‌باشد.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین اعلام کرده وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلا با وارد کردن اطلاعات 40 مدل خودرو به سامانه آنلاین ثبت سفارش موافقت کرده و این سایت (ثبتارش) به مرور تا روز دهم دی ماه به‌روزرسانی می شود. احتشام‌زاد اضافه کرد : کلیات قانون جدید واردات خودرو تصویب شده و تنها منتظر ابلاغ مصوبه جديد واردات از سوي دبيرخانه هيات دولت هستيم .

سایت ثبت سفارش باز می‌شود

با توجه به به‌روزرساني سايت ثبت‌سفارش ، در برندهاي ب.ام.و، بنز و لكسوس تنها شاهد ثبت‌سفارش خودروهاي اقتصادی و پایه اين برندها هستيم و سري‌هاي بالاتر از 40 هزار دلار اين برندها طبق مصوبه جديد امكان ثبت‌سفارش ندارند. در عین حال آن دسته از خودروسازانی که در کلاس اقتصادی به تولید خودرو می پردازند، موفق شده‌اند همچنان در بازار ایران فعالیت کنند. از مهم‌ترین برندهای این حوزه می توان به تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، رنو، پژو، کیا، هیوندای، سانگ یانگ، دی‌اس و سیتروئن اشاره کرد. هنوز مشخص نیست چه محصولات جدیدی به بازار ایران راه می‌یابند و مثلا آیا فولکس‌واگن، مینی، سئات، لوکسژن، بورگوارد و اشکودا خواهند توانست مجوز ورد به ایران را بگیرند یا نه، اما مشخصا شماری از مدل‌های قبلی مثل تویوتا راو4 و نیز چند خودروی جدید از جمله رنو اسپیس و ب.ام.و سری 2 باز هم در لیست ثبت سفارش حضور دارند.

سایت ثبت سفارش باز می‌شود

کارشناسان و فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند بعد از باز شدن سامانه ثبت‌سفارش شاهد كاهش قيمت و شكست حباب ايجاد شده در بازار خودرو باشیم چرا که قیمت برخی محصولات بسیار بیشتر از سطح افزایش تعرفه‌ها رشد داشته و به نوعی بازار را از تعادل خارج کرده‌اند. خبری که با توجه به بازگشت قرب به یقین واردکنندگان خرد (گری‌مارکت) به فرایند واردات خودرو، احتمالا هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد. با اینکه قوانین جدید به محدود شدن دامنه فعالیت واردکنندگان خواهد انجامید اما باید تا روز دهم دی ماه و بارگذاری کلیه شرایط و قوانین و مدل‌ها در سایت ثبت سفارش منتظر ماند تا بتوان به تحلیلی دقیق از شرایط آتی بازار خودروهای وارداتی رسید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید