پنج جلدی پلیسی تا مجموعه داستان ایرانی

پنج جلدی پلیسی تا مجموعه داستان ایرانی

کتاب دوم مجموعه عنوان «شرلوک هلمز و فاجعه کشتی تایتانیک» روایت یک شب بارانی در سال ۱۹۱۲ است که دکتر واتسون پیامی از دوست قدیمی اش شرلوک هلمز دریافت می‌کند تا به همراه او ماموریتی مخفیانه را انجام دهد.

کد خبر : ۴۸۰۰۳
بازدید : ۳۰۲۸
فرادید | نشر قطره پنج عنوان کتاب جدید در ژانر پلیسی منتشر کرده است که عنوان جلد اول «دکتر جکیل و آقای هلمز» روایت رویارویی دو شخصیت اسطوره ادبیات جهان را می‌خوانیم. اگر گمان می‌کنید با خواندن رمان کوتاه (ماجرا‌های دکتر جکیل و آقای هاید) همه ماجرا دستگیرتان شده سخت در اشتباه هستید. با خواندن این کتاب متوجه می‌شودی که چرا نقشه شرلوک هلمز و دستیارش در این ماجرای شگفت انگیز تا همین چند وقت اخیر فاش نشده بود.

کتاب دوم مجموعه عنوان «شرلوک هلمز و فاجعه کشتی تایتانیک» روایت یک شب بارانی در سال ۱۹۱۲ است که دکتر واتسون پیامی از دوست قدیمی اش شرلوک هلمز دریافت می‌کند تا به همراه او ماموریتی مخفیانه را انجام دهد. سفر آن‌ها با کشتی تایتانیک به سمت آمریکا است و در طول سفر ماجرا و حوادث بسیاری برایشان پیش می‌آید. نویسنده در این رمان با قراردادن شرلوک در کشتی تایتانیک طرفداران این کارآگاه نامی را به حادثه‌ای تاریخی می‌برد که پایاینش را تقریبا همه کس می‌داند. در انتها باید دید آن‌ها چگونه خود را نجات می‌دهند.
عناوین مرتبط:
نگاهی به کتاب «درک یک پایان»
کتاب سوم مجموعه «شرلوک هلمز علیه دراکولا» نام دارد که ماجرای کنت خون خوار را این بار از زبان دکتر واتسون می‌خوانیم. وی ادعا می‌کند روایتی جعلی و پر از حذفیات است و پروفسور ون هلسینگ استوکر را وادار کرده حقیقت را دستکاری کند و نقش هولمز و واتسون را در این ماجرا نادیده بگیرد. تقابل این دو موجود نامیرای فراطبیعی با هولمزی که فقط برا پایه عقل و شواهد استنتاج می‌کند برای علاقه‌مندان به هولمز تقابل شگفتی خواهد بود.

کتاب چهارم مجموعه با عنوان «توطئه فلکه سوم» در فلورانس به سال ۱۲۹۱ میلادی برمی گردد. جایی که در کلیسای متروکه خارج از شهر جسد از ریخت افاده استاد موزاییک کار زبردست در پای آخرین اثرش که نیمه کاره مانده خودنمایی می‌کند. دانته آلیگیری جوان و جویای نام که تازه در جرگه همشهریان ارشد فلورانس درآمده برای کشف معمای قتل فراخوانده می‌شود. شاعر جوان به تدریج به راز‌های کلیسا که قرار است به دستور پاپ بونیفاس به اولین دانشگاه فلورانس تبدیل شود پی می‌برد، و در هزارتوی ماجرای پیچیده قرار می‌گیرد.
پنج جلدی پلیسی تا مجموعه داستان ایرانی
کتاب پنجم با عنوان «سایه‌هایی در شب» روایت مهمان خانه داری است که تن به هیچ گونه فشاری از جانب گروه و دسته نمی‌دهدو آئورلیا مجبور است برای حفظ استقلالش مبارزه کند.
این پنج جلد کتاب نوشته رابرت لویی استیونسون است که هر جلد را مترجم جداگانه‌ای ترجمه کرده است. نشر قطره این اثر را منتشر کرده است.

*مفاهیم کلیدی در اندیشه‌های هابرمارس
هابر مارس بی تردید اثرگذارترین و پر ارجاع‌ترین فیلسوف و نظریه پرداز آلمانی در بین هم نسلانش به شمار می‌رود. در محیط روشنفکری که تحت سلطه پست مدرن‌ها قرار داشت آثار او در دفاع از آنچه آن را پروژه مدرنیته می‌نامید و نیز در دفاع در از روشنگری که در پی حقیقت و عدالت و در خدمت رهایی بخشی سیاسی بود پابرجا و مستقل باقی ماند. جدا از ارائه نظریه اجتماعی کلانی که در خوانش مجدد سنت جامعه شناسی آلمانی، فرانسوی و آمریکایی ریشه دارند و در همسویی با آنهاست.
نتایج سودمند نظریات هابرمارس حوزه‌هایی نظیر فلسفه، زبان، روانشناسی شناختی و تکاملی، توجیهات مارکسیستی در مورد دولت و تاریخ اخلاق و قانون را رد بر می‌گیرد. نظریات هابرمارس همچنین در زمره جریان مستمر تفاسیر توسعه سیاسی معاصر در اروپا و آلمان است.

کتاب «مفاهیم کلیدی در اندیشه‌های هابرمارس» گویای همین نکات است که اندرو ادگار آن را در کتاب ذکر کرده است و محمدرضا غلامی ترجمه آن را انجام داده است. این کتاب را نشر دنیای اقتصاد منتشر کرده است.
*داستان معرفت تاریخی در سه پرده
در دو قرن اخیر پرسش درباره تاریخ بسیاری از متفکران و فیلسوفان مغرب زمین را برانگیخته است. این پرسش‌ها درباره انکان یا عدم امکان معرفت انسان به گذشته و تاریخ، ضرورت و عدم ضرورت این معرفت و نیز پرسش از شیوه‌های صحیح معرفت یابی است. درباره گذشتهجوامع انسانی و ابزاز لازم برای این امر این کتاب بخش‌هایی از این داستان طولانی و البهت نا تمام را روایت می‌کند.
قهرمانان پرشماری در داستان نقش آفریده و اندیشه‌ها و آرای خود را در باب ماهیت معرفت تاریخی بر این گنجینه عظیم افزوده اند. در این کتاب فقط سه پرده از این نمایش بلند روایت می‌شود که نشانگر مهم‌ترین تحولاتی باشند که این سنت غنی از سر گذرانده است. این کتاب نوشته هیپولیت تن، کارل جی همپل و فرانک انکر اسمیت با ترجمه رضا وسمه گر است که نشر دنیای اقتصاد منتشر کرده است.

*خانه دیکتاتور کاخ یا گور
تاریخ می‌گوید هیچ گاه روال نبوده پیشوای بغداد بازنشسته شود. انتخاب او محدوود بوده است به کاخ یا گور. «خانه دیکتاتور کاخ یا گور» روایت زندگی صدام حسین دیکتاتور بغداد است. در این چهارچوب صدام حسین فرزند خلف بغداد صعودش به قدرت و قبضه مطلق آن طبیعی بود و بیرون آمدن از کمینگاهی که دوربین‌ها از آنچه بود تحقیر آمیزترش کردند و حلق آویز شدنش در میان فریاد‌های انقلابی نیز طبیعی بود.
پنج جلدی پلیسی تا مجموعه داستان ایرانی
زاده تفنگ بود و کشته طناب. در این کتاب شماری از مردان سیاست عراق در عصر صدام حسین داستان برامدن و فرو شدنش را توصیف می‌کنند. این کتاب را غسان شربل نوشته و علی موسوی خلخالی ترجمه کرده است. انتشارات دنیای اقتصاد آن را منتشر کرده است.

*خاطرات یک دروغگو
ماه سوم، فهمیدم بودجه‌ام به خلاف محاسبه‌هایم برای یک سال کافی نخواهد بود. باید بیشتر صرفه‌جویی می‌کردم. بودجه لباس قبلا حذف شده بود. بودجه سینما هم. اجاره اتاق خوابگاه، و خرج ایاب و ذهاب حذف‌شدنی نبود. مجبور بودم از بودجه غذا بزنم. این شد که دوران کورن‌فلکس آغاز شد. مثل عصر یخ یا عصر حجر، ماه سوم و چهارم مهاجرت برای من عصر کورن‌فلکس بود. هفته‌ها می‌آمد و مییرفت و سبد خرید من از فروشگاه بزرگی که اسمش کازینو بود در دو قلم جنس اصلی خلاصه می‌شد: شیر و کورن‌فلکس.
پنج جلدی پلیسی تا مجموعه داستان ایرانی
مجموعه پانزده داستان کوتاه نوشته نسیم وهابی که نشر مرکز منتشر کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید