خواص گردو و لایه برداری پوست

خواص گردو و لایه برداری پوست

گردو در میان تمام دانه‌های روغنی یا آجیل‌ها غنی‌ترین ماده خوراکی است. در حقیقت، گردو نیروگاه مواد مغذی موجود در طبیعت است. به غیر از خواص شگفت‌انگیز آن برای سلامت کل بدن، گردو سرشار از فواید جوان‌کننده پوست هم هست.

کد خبر : ۴۸۹۷۳
بازدید : ۲۸۳۹
گردو و لایه برداری پوست
گردو در میان تمام دانه‌های روغنی یا آجیل‌ها غنی‌ترین ماده خوراکی است. در حقیقت، گردو نیروگاه مواد مغذی موجود در طبیعت است. به غیر از خواص شگفت‌انگیز آن برای سلامت کل بدن، گردو سرشار از فواید جوان‌کننده پوست هم هست.

گردو از لحاظ تغذیه‌ای حاوی ترکیبات غذایی با ارزش بالایی مثل پروتئین، اسید‌های مفید چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و مواد معدنی است. در ادامه با ۵ فایده استفاده از گردو برای زیبایی آشنا خواهید شد.

۳ روش لایه‌برداری صورت با گردو
۱- استفاده از گردو برای داشتن پوستی سالم فیبر موجود در گردو باعث تقویت جریان خون در بدن شده و مواد مغذی لازم را به خوبی به پوست می‌رساند.

۲- استفاده از گردو برای داشتن پوستی درخشنده چربی‌های سالم و مفید گردو مثل امگا ۳، پوست شما را سالم، درخشنده و جوان می‌کند. علاوه بر این، گردو پوست‌تان را مرطوب نگه می‌دارد و از نفوذ سموم به داخل پوست جلوگیری می‌کند.

۳- استفاده از گردو برای از بین بردن جای زخم‌ها پروتئین‌ها اجزاء تشکیل‌دهنده پوست شما هستند. زمانی که به‌طور منظم گردو می‌خورید مواد لازم برای تشکیل پروتئین‌ها را تامین می‌کنید. این ترکیبات قادرند جراحت را خیلی سریع‌تر بهبود ببخشند و جای زخم را از بین ببرند.

۴- استفاده از گردو مانع آسیب‌های پوستی می‌شود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند. در حقیقت، رادیکال‌های آزاد دشمن اصلی پوست شما محسوب می‌شوند، اما اگر پوست‌تان به میزان لازم مقاوم باشد گرد و خاک، آلودگی هوا و حتی اشعه‌های مضر UV هم نمی‌توانند روی آن تاثیر منفی داشته باشند.

۵- استفاده از گردو پوست‌تان را شاداب و سفت می‌کند با مصرف گردو می‌توانید استحکام و شادابی پوست جوان خود را حفظ کنید. پتاسیم موجود در گردو از تجمع مایعات، پف‌کردگی و شل شدن پوست که ناشی از مصرف بیش از اندازه سدیم است جلوگیری می‌کند.

سه روش ساده اسکراب پوست با استفاده از گردو
۱- اسکراب شکر و گردو برای پوست صورت: کف دست‌تان مقداری شکر بریزید و بعد چند قطره آب‌لیمو تازه و مقداری گردو خرد شده هم اضافه کنید. - همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید. - اسکراب را به آرامی با حرکت دایره‌وار روی تمام سطح صورت و گردن‌تان ماساژ دهید.

۲- اسکراب ماست و گردو: مقداری گردو خرد شده و ماست را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی تهیه شود. - این اسکراب را روی صورت‌تان بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. - ده تا پانزده دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را بشویید. - این اسکراب پوست‌های مرده صورت را از بین برده و سوختگی پوست که معمولا ناشی از آفتاب‌سوختگی است را رفع می‌کند..

۳- اسکراب عسل، روغن و گردو: در یک کاسه، یک قاشق عسل و یک قاشق روغن بریزید (روغن زیتون، بادام و یا نارگیل). - همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید و بعد مقداری گردو خرد شده هم اضافه کنید. - اسکراب را روی صورت و یا پوست‌تان بمالید و خیلی آرام ماساژ دهید. - برای داشتن پوستی نرم و درخشنده از این اسکراب به‌طور منظم استفاده کنید.

شما می‌توانید خیلی راحت و به سادگی در منزل، با ترکیب گردو و سایر مواد طبیعی انواع ماسک‌ها و اسکراب‌های سالم را تهیه و مصرف کنید. ما به شما اطمینان می‌دهیم، مصرف تمام مواد طبیعی برای پوست‌تان مفید خواهند بود.
منبع: وب سایت سلامتیسم
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید