ملاقات با متفاوت‌ترین بانوی ساکن کاخ سفید

ملاقات با متفاوت‌ترین بانوی ساکن کاخ سفید

شاید بتوان "ملانیا ترامپ" را بانوی اول منحصربه‌فردی در تاریخ مدرن به‌حساب آورد. ملانیا یک مهاجر، مدل و همسر سوم رئیس‌جمهور است. بعلاوه او زنی بسیار بسته است که به‌وضوح از آشکار شدن زندگی خصوصی‌اش راضی نیست.

کد خبر : ۴۹۱۴۷
بازدید : ۲۹۱۹۰

فرادید | شاید بتوان "ملانیا ترامپ" را بانوی اول منحصربه‌فردی در تاریخ مدرن به‌حساب آورد. ملانیا یک مهاجر، مدل و همسر سوم رئیس‌جمهور است. بعلاوه او زنی بسیار بسته است که به‌وضوح از آشکار شدن زندگی خصوصی‌اش راضی نیست.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، ملانیا ترامپ اقامت خود در کاخ سفید را تا ماه ژوئن به تأخیر انداخت و در چند ماه اخیر تلاش کرده محیط ناآشنای کاخ سفید را به خانه‌ای راحت تبدیل کند.

"کیت اندرسون بروئر" نویسنده کتاب "قدرت و جذابیت بانوهای اول آمریکا" می‌گوید: "کاملاً مشخص است که نمی‌خواهد اطلاعات زیادی از خودش به اشتراک بگذارد. گرچه باید به حریم خصوصی او احترام بگذاریم، اما این مسئله ارتباط برقرار کردن ناظرین با او را دشوار کرده و حس می‌کنیم اصلاً او را نمی‌شناسیم."

سال اولِ

دونالد و ملانیا ترامپ در پاریس. آن‌ها از طرف رئیس‌جمهور فرانسه "امانوئل مکرون" به شرکت در "جشن روز باستیل" (روز ملی فرانسه) دعوت شدند؛ 13 ژوئیه

سال اولِ

ملانیا ترامپ در بازدید از "مرکز علمی کوپرنیکوس" در ورشو. بانوی اول لهستان "آگاتا کورنهاوسر دودا" نیز با او همراه شد؛ 6 ژوئیه

ملانیا تا حدی در نقش خود جاافتاده که طرفدارانش را راضی می‌کند، اما منتقدان را هنوز راضی نکرده است. بااینکه در ماه سپتامبر پلت فرمی برای کمک به کودکان ایجاد کرد، اما هنوز دستورالعملی دقیق برای نحوه پیشبرد و رسیدن به اهدافش ارائه نداده و مشخص نیست چه مواردی را مشمول کمک می‌داند. "استفانی گریشام" مدیر ارتباطات ملانیا به سی ان ان گفت در چند ماه آینده برنامه رسمی بانوی اول اعلام می‌شود.

بروئر گفت: "حدس می‌زنم بر امور غیرسیاسیِ کمک به کودکان تمرکز کند. اما ازآنجاکه همسرش بسیار متزلزل و تفرقه‌انداز است، او نیز به هر حوزه‌ای وارد شود احتمال انفجار رادیواکتیو وجود دارد!"

درهرحال به نظر می‌رسد دونالد ترامپ به راه خود ادامه می‌دهد و سال 2018 را با افزایش کارکنان آغاز کرده. او دستیار ارتباطات، مدیر پیشبرد و عملیات و مهم‌ترین از همه یک مدیر برنامه‌ریزی سیاسی استخدام کرده که نشان می‌دهد بالاخره شاید در دولتش شاهد خطی مشی و سیاست مشخصی باشیم.

سال اولِ

واتیکان و دیدار با پاپ فرانسیس؛ 24 مه

"آنیتا مکبریج" که به‌عنوان رئیس کارکنان "لئورا بوش" فعالیت می‌کرد گفت: "احتمالاً ملانیا یک طرح یا مجموعه‌ای از طرح‌های ابتکاری و جدید راه‌اندازی خواهد کرد. اکنون حداقل کارکنانش ساختار منظمی پیداکرده‌اند. این نقش می‌طلبد که حتی برای مسائل غیرقابل‌برنامه‌ریزی نیز آماده باشی."

مکبریج یادآور شد که در حادثه یازده سپتامبر تیم بوش بسیار سریع عمل کرد و جریان عادی امور را به شرایط بحرانی تغییر داد. او امیدوار است که 12 کارمند تمام‌وقت ترامپ از نیازهای بانوی اول مطلع باشند.

البته طبیعی است که یک مدل بدون هیچ تجربه‌ای در سیاست، امور اجتماعی و سخنرانی‌های عمومی به زمان بیشتری برای جاافتاده در نقش خود و تأثیرگذاری بر مردم نیاز داشته باشد.

سال اولِ

ملانیا در حال گوش دادن به مصاحبه همسرش در اتاق بیضی کاخ سفید

سال اولِ

در سفر به ریاض و صحبت با ولیعهد وقت شاهزاده "محمد بن نایف"

"باربارا پری" استاد و مدیر مطالعات ریاست جمهوری در دانشگاه ویرجینیا گفت: "قرار گرفتن در نقش بانوی اول برای هر کس که فاقد بلندهمتی و اهداف عمومی و اجتماعی باشد، بسیار دشوار است. حقیقت این است که در عصر جدید تمام همسران رئیس‌جمهور به‌ناچار و ناخواسته وارد این نقش می‌شوند. موقعیت بسیار دشواری است. حال تصور کنید که بر این دشواری‌ها عدم تسلط کامل به زبان انگلیسی و درون‌گرایی ذاتی نیز اضافه شود."

ملاقات با ملانیا

سال اولِ

زمانی که ملانیا به بهانه مدرسه پسرش از انتقال فوری به کاخ سفید سر باز زد، میل شدید او به حفظ حریم خصوصی‌اش برای همه آشکار شد. حال‌آنکه او به شناخته‌شده‌ترین زن آمریکا تبدیل‌شده بود.

بروئر معتقد است این تصمیمِ ملانیا پذیرفتن نقش بانوی اولی را برایش دشوارتر کرد: "ملانیا این دیدگاه را با سر باز زدن از پروتکل و عدم انتقال سریع به کاخ سفید ایجاد کرد. تمام بانوهای اول آمریکا این رویه را دنبال کرده بودند؛ به‌جز "آنا هریسون" که همسرش یک ماه پس از آغاز ریاست جمهوری درگذشت."

سال اولِ

سخنرانی ملانیا ترامپ در مراسم "جایزه بین‌المللی زنان شجاع" در وزارت امور خارجه آمریکا؛ 29 مارس

از ماه ژوئن که ملانیا و بارون به واشنگتن نقل‌مکان کردند، ترامپ حضور همسرش در رویدادها و سفرها را افزایش داده است. ملانیا در ماه سپتامبر تنها به کانادا سفر کرد تا به‌عنوان نماینده آمریکا در مراسم افتتاحیه بازی‌های "اینویکتوس" حضور یابد. او همچنین به ویرجینیای جنوبی، میشیگان و تگزاس سفر کرد تا به کودکان و خانواده‌های نیازمند کمک کند.

در ماه نوامبر رئیس‌جمهور را در سفر طولانی‌اش به آسیا همراهی کرد و در این سفر به دیدار دانش آموزان ژاپنی و گردش در دیوار بزرگ چین رفت.

فرازها و نشیب‌ها

سال اولِ

در حال قصه خواندن برای کودکان در بیمارستان اطفال نیویورک

مکبریج گفت: "او در سفرهای خارجی به خاورمیانه و اروپا خیلی خوب عمل کرد و به همه نشان داد مشکلی با سفرهای خارجی ندارد."

مطبوعات خارجی او را خوش‌لباس‌ترین بانوی اول آمریکا دانستند و او را ستایش کردند. سلیقه او در لباس یادآور "جکی کندی" است.

مکبریج ضعیف‌ترین واکنش ملانیا در سال 2017 را در ماه اکتبر می‌داند که تصمیم گرفت به سخنان "ایوانا ترامپ" همسر اول رئیس‌جمهور پاسخ دهد. ایوانا گفته بود که ملانیا به رابطه‌ی میان او و رئیس‌جمهور حسادت می‌کند. ایوانا به شوخی خودش را "بانوی اول" نامید، زیرا همسر اول ترامپ بوده است.

ملانیا در بیانیه‌ی تندوتیزی به او پاسخ داد: "خانم ترامپ کاخ سفید را به خانه‌ای راحت برای بارون و رئیس‌جمهور تبدیل کرده است. او زندگی در واشنگتن را دوست دارد و به نقشش به‌عنوان بانوی اول آمریکا افتخار می‌کند. او قصد دارد از عنوان و موقعیتش برای کمک به کودکان استفاده کند، نه فروختن کتاب. واضح است که بیانیه همسر سابق ترامپ هیچ اساسی ندارد و متأسفانه تنها شلوغ‌کاری برای جلب‌توجه و خودستایی است."

سال اولِ

بروئر گفت بانوهای اول زمانی در بهترین حالت قرار دارند که از خود "انسانیت" نشان دهند. با این کار منتقدان ملانیا نسبت به او نرم‌تر می‌شوند و طرفدارانش دلگرم‌تر. اما تفرقه‌اندازی پیچیده همسرش این کار را بسیار سخت کرده است.

لحظاتی وجود داشت که در پس چهره خشک و جدی ملانیا، تصویر واقع‌بینانه‌تری از بانوی اول ارائه می‌داد. مانند زمانی که با ضربه ملایمی به همسرش یادآور شد در طول سرود ملی دستش را روی قلبش بگذارد، و یا زمانی که در اسرائیل دست ترامپ را پس زد.

جالب اینجاست که بهترین حالت‌های ملانیا در زمان‌هایی است که از رئیس‌جمهور دور است. ملاقات با کودکان در آمریکا و خارج از کشور بهترین فرصت برای دیدن لبخند اوست.

منبع: CNN

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید