روزی ۵ ساعت از زمان شما در اسارت گوشی هوشمند

روزی ۵ ساعت از زمان شما در اسارت گوشی هوشمند

آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند نشان می‌دهد 26 درصد از تمام دارندگان موبایل‌ها، روزانه بیشتر از 7 ساعت از گوشی خود استفاده می‌کنند. به علاوه، هزینه‌های سالانه برای خرید اسمارت فون های جدید نیز از مرز 370 میلیارد دلار می‌گذرد

کد خبر : ۴۹۱۶۶
بازدید : ۲۱۲۴

فرادید | موسسه تحقیقاتی کانترپوینت در بازه‌های زمانی 6 ماهه اقدام به انتشار گزارش‌هایی از استفاده روزانه گوشی های هوشمند و جزئیات آن می‌کند و در همین رابطه آخرین اطلاعات کاربرهای گجت‌های هوشمند را منتشر کرده است. این موسسه مدعی شده نیمی از کاربران بیشتر از 5 ساعت در روز از گوشی خود استفاده می‌کنند! اگر تصور می‌کنید 5 ساعت، بیشترین زمان استفاده از گوشی هوشمند برای بخشی عظیم از کاربران است، در اشتباهید چرا که آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند نشان می‌دهد 26 درصد از تمام دارندگان موبایل‌ها، روزانه بیشتر از 7 ساعت از گوشی خود استفاده می‌کنند. به علاوه، هزینه‌های سالانه برای خرید اسمارت فون های جدید نیز از مرز 370 میلیارد دلار می‌گذرد.

روزی 5 ساعت از زمان شما در اسارت گوشی هوشمند

به گزارش فرادید، تمایل کاربران کشورهای در حال توسعه به استفاده از گوشی هوشمند، بیشتر از کاربران کشورهای توسعه‌یافته است. به عنوان مثال، 55 درصد از تمام کاربران مالزیایی، بیشتر از 5 ساعت در طول روز از گوشی خود استفاده می‌کنند؛ در حالی که 43 درصد ژاپنی‌ها تنها 3 ساعت در روز به گوشی خود توجه دارند. جالب است بدانید که تنها 4 درصد از کاربرهای نقاط مختلف دنیا کمتر از یک ساعت در روز از تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنند.

چیزی حدود 20 درصد کاربرها از یک تا سه ساعت به انجام فعالیت‌های مختلف روی گجت‌های هوشمند می‌پردازند و 29 درصد کاربرها نیز سه تا پنج ساعت از از شبانه‌روز خود را به تلفن‌ خود اختصاص می‌دهند. در رابطه با محبوب‌ترین فعالیت‌ها، مجموعا 64 درصد از کاربران از گوشی برای وب‌گردی و مشاهده صفحات اینترنتی استفاده می‌کنند. این میزان در رابطه با انجام بازی‌ها به 62 درصد می‌رسد و برقراری تماس و ارسال پیام نیز با سهم 55 و 54 درصدی، از دیگر فعالیت‌های عمده کاربران هستند.

هرچند، ارسال پیام مربوط به استفاده از سرویس خاصی نشده و این آمار، مجموع استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان یا سرویس‌های مختلف همچون پیام کوتاه را شامل می‌شود. بالا رفتن حجم اینترنت‌گردی از طریق تلفن به خوبی نشان می‌دهد که امروزه دیگر کامپیوترها اصلی‌ترین استفاده خود را در این زمینه ندیده و جایگاه ثابت شده خود در حدود یک دهه پیش را با اختلاف به تلفن‌های هوشمند واگذار کرده‌اند. همین مسئله یکی از دلایل اصلی است که اکثر وبسایت‌ها سعی می‌کنند ساختار نمایش بخش‌های مختلف و تبلیغات خود را هماهنگ با صفحه نمایش تلفن‌ها طراحی کنند.

تعویض و خرید دستگاه جدید، احتمالا از موارد خسته‌کننده خواهد بود اما کاربران کشورهای در حال توسعه با فاصله زمانی نسبتا کوتاه‌تری این کار را انجام می‌دهند. در آمار میانگین جهانی گوشی‌ها هر 21 ماه یک‌بار تعویض می‌شوند، اما این میزان در کشور مکزیک 18 ماه است.

در بخش دیگر این آمار، باز هم ژاپن قرار گرفته است؛ جایی که کاربران ترجیح می‌دهند بیش از دو سال (26 ماه به صورت دقیق) برای خرید یک گوشی موبایل جدید صبر کنند. تعداد زیادی از کاربرهای حاضر در اروپا و به خصوص کشورهای صنعتی این قاره نیز در حدود 20 تا 22 ماه را بهترین زمان تعویض گوشی می‌دانند. دلیل اصلی این امر و بیشتر بودن فاصله زمانی اشاره شده با آماری که احتمالا در کشورمان وجود دارد این است که اکثر کاربرها در ابتدا تلفن خود را تحت قرارداد خریداری کرده و صبر می‌کنند که با اتمام قرارداد فعال به سراغ محصول بعدی رفته و دوباره این روند را دنبال کنند.

در آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند ، قیمت این گجت ها نیز اهمیت بسیاری دارد که خوشبختانه کانترپوینت آن را هم زیر ذره‌بین برده است. بر این اساس، کاربران کشورهای توسعه‌یافته همچون آلمان، استرالیا و حتی عربستان سعودی، پول بیشتری را صرف خرید موبایل کرده و حاضرند بیشتر از 400 دلار برای گوشی ها بپردازند. یک سوم این افراد حتی حاضرند برای انجام این کار، بیشتر از 500 دلار نیز پرداخت کنند.

هند یکی از کشورهایی‌ست که تنها 5 درصد کاربران آن حاضرند چنین مبلغی را صرف خرید تلفن هوشمند کنند. هرچند به واسطه جمعیت بالای این کشور، این 5 درصد به صورت تقریبی با مجموع نیمی از کاربران عربستانی، آلمانی و استرالیایی یکسان خواهد بود. ژاپنی‌ها در این زمینه نیز با دیگر کاربرها تفاوت اساسی داشته و 13 درصد کاربرهای آن حاضر هستند که مبلغی بیش از 400 را برای خرید تلفن هوشمند هزینه کنند. از جمله دیگر نکات جالب اطلاعات منتشر شده به علاقه 53 درصد کاربرهای چینی به خرید تلفنی با قیمت بالای 400 دلار ارتباط دارد.

کشوری که تمرکز اصلی تولیدات خود را روی محصولات ارزان گذاشته، کاربرهایی را در اختیار دارد که به خرید محصولات گران علاقه دارند. تغییر سیاست هوآوی و تمایل به تولید محصولات گران‌قیمت را می‌توان از نشانه‌های این آمارها در نظر گرفت. به نظر می‌رسد محبوبیت سیستم‌های پرداخت دیجیتالی و اپلیکیشن های کیف پول در کشورهای آسیایی شرقی در حال افزایش است چرا که 45 درصد دارندگان اسمارت فون ها در کشورهای مالزی و تایلند، حداقل از یکی از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید