ساعد سهیلی همه را غافلگیر می‌کرد!

ساعد سهیلی همه را غافلگیر می‌کرد!

کارگردان فیلم «ماهورا» در گفت‌وگو با «سینما دو» درباره ویژگی‌های این فیلم و پرداخت به قوم عرب، استفاده از ساعد سهیلی برای نقش اصلی و داریوش ارجمند در نقش قاچاقچی و کم شدن تعداد فیلمهای جشنواره سخن گفت.

کد خبر : ۵۰۰۷۳
بازدید : ۱۵۲۵

حمید زرگرنژاد کارگردان سینما در گفت‌وگو با «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا درباره فیلم «ماهورا» توضیح داد: قصه فیلم در خصوص روستایی است که شخصیتی ملقب به امیر را در خود جای داده است. امیر یک قاچاقچی است که البته به اقتضاء جغرافیا و شرایط به این کار رو آورده است. امیر همچنین یک شکارچی منزوی است زیرا ماجرایی را گذرانده که دچار یک بحران روحی یا عشقی شده است. در همان بحبوحه روزهای نخست جنگ، با ورود به این روستا به عنوان مهمان باعث می شود هم خودش و هم روستا وارد یک چالش شوند.
ساعد سهیلی همه را غافلگیر می‌کرد!

فیلم سینمایی «روز سوم» از روی مستند من ساخته شده بود
او در ادامه با اشاره به فیلم سینمایی «روز سوم»‌ گفت: مستند فیلم «روز سوم» که توسط محمد حسین لطیفی ساخته شد، توسط بنده پیش از آن ساخته شده بود. قبلا هم فیلم های دیگری از روی مستندهایی که ساخته ام ساخته شده بودند و «روز سوم»، سومین فیلم از این دست بود.

کارگردان فیلم «ماهورا» درباره اینکه آیا این فیلم، یک اثر دفاع مقدس است، اظهار کرد: اینکه گفته شود «ماهورا» صرفا یک فیلم با موضوع دفاع مقدس است، صحیح نیست. «ماهورا» در واقع مانند کمربندی به دور زندگی مردم است؛ بیشتر به زندگی، سنت ها و همچنین باورهای قوم عزیز عرب که نماینده ای از اقوام ایرانیان هستند، پرداختیم. جنگ مانند یک پدیده شوم وارد زندگی آنها می شود و مردم نیز با آن مقابله می کنند. ضمن اینکه از عملیات و حاجی های معروف فیلم های دفاع مقدس و یگان های نظامی در این فیلم خبری نیست.

اطمینان داشتم ساعد سهیلی از پس این نقش برمی آید
وی درباره بازی بازیگر فیلم ساعد سهیلی در نقش یک قاچاقچی در سال 59 عنوان کرد: خیلی ها در این مورد تردید داشتند اما من اطمینان داشتم وی از عهده این نقش بر می آید. بازیگرها همیشه تمرین زیادی برای نقش می کنند اما یک جعبه جادویی را برای خودشان نگه می دارند تا در سر صحنه رو کنند و ساعد از آن دست بازیگرها است. او در تمرین ها تمام انرژی خودش را نمی گذاشت و برای اینکه همه را غافلگیر کند، بازی خودش را در سر صحنه فیلم به نمایش می گذاشت.

زرگرنژاد همچنین درباره نقش داریوش ارجمند اظهار کرد: رسیدن به نقش ارجمند دور از تصور نیست؛ ارجمند با هیبت دشداشه و چفیه در «ناخدا خورشید» پیش از این در سینمای ایران ظاهر شده است و حالا او می خواهد قاچاقی باشد.

کاهش تعداد فیلم ها، جشنواره را به استانداردها نزدیک کرده است
این فیلمساز سینمای ایران درباره کم شدن تعداد فیلم های جشنواره فیلم فجر گفت: به عنوان کسی که در این جشنواره فیلم دارم، اظهار نظر در این باره شاید خیلی خوب نباشد، اما حقیقت آن است که کاهش تعداد فیلم ها، جشنواره را به استانداردها نزدیک کرده است و از شو بودن و حواشی زیاد دور شده است و طبیعتا بار کیفی آن افزایش پیدا کرده است.
ساعد سهیلی همه را غافلگیر می‌کرد!

وی همچنین درباره جنبه منفی کاهش تعداد فیلم های جشنواره نیز تصریح کرد: تنها لطمه ای که ممکن است در این زمینه به جشنواره وارد شده باشد این است که متاسفانه با حذف بخش نگاه نو، استعدادهایی را که به عنوان فیلم اولی حضور دارند کمتر کشف کنیم که امیدوار هستم درباره این مسئله فکری شود.

«سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا در شبهای برگزاری جشنواره فیلم فجر هر شب ساعت 23:30 از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید