وضعیت عاطفی کودکان چینی

وضعیت عاطفی کودکان چینی

Ren Shichen عکاس چینی در طی سه سال به مناطق مختلفی از چین سفر کرد تا بتواند پرتره‌های متفاوتی را از دنیای کودکان چینی تهیه کند.

کد خبر : ۵۰۱۶۸
بازدید : ۳۸۸۸
وضعیت عاطفی کودکان چینی
وضعیت عاطفی کودکان چینی
فرادید | Ren Shichen عکاس چینی در طی سه سال به مناطق مختلفی از چین سفر کرد تا بتواند پرتره‌های متفاوتی را از دنیای کودکان چینی تهیه کند-در حال حاضر برخی از این جمعیت ۹ میلیونی کودکان بدون پدر و مادر بزرگ می‌شوند.
به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، هدف او از عکس‌ها بررسی هزینه‌های روانشناختی و رونق اقتصادی کشور در نتیجه والدینی که کودکانشان را برای کار در شهر‌ها رها کرده اند و یا به بستگان دیگر سپرده اند.

رِن گفت: "بسیاری از والدین چینی کودکان یک یا دو ساله خود را به دلیل مشغله‌های کاری ترک می‌کنند؛ و زمانی که به خانه باز می‌گردند، کودکان هیچ تمایلی برای بر قراری ارتباط عاطفی نشان نمی‌دهند."

تصویر کودک چینی با مو‌های یخ زده که جهانی شد، وانگ فومان (Wang Fuman) کودک اهل روستا " یونان " در چین که هر روز مجبور بود برای رسیدن به مدرسه ۴.۵ کیلومتر مسیر را پیاده طی کند. عکسی که معلمش از او گرفت به سرعت به یکی از پر بازدید‌ترین عکس‌های جهانی تبدیل شد. پس از آنکه کاربران اینترنتی تصویر مو‌های یخ زده "Frost Boy" را دیدند، وضعیت نگران کننده این کودکان و فقر روستا‌ها به خوبی درک کردند.

رن بر آورد کرده است عکس‌های او بیش از ۱۰۰ کودک رها شده را نشان می‌دهند، اکثر آن‌ها متعلق به استان گانسو (Gansu) فقیرترین استان کشور چین هستند. او قبل از گرفتن عکس‌ها، از قیم آن‌ها اجازه گرفته است.

آنچه در مورد تصاویر جالب است، شباهت قابل توجه آنهاست - هر کودک در یک کلاس درس، بر روی تخته سیاه برای پدر و مادرش پیامی نوشته است. در حالی گچی در دست دارند بدون هیچ لبخندی به دوربین نگاه می‌کنند.

در سال ۲۰۱۷ رن برنده جایگاه سوم در عکاسی جهانی سونی در بخش پرتره شد.
وضعیت عاطفی کودکان چینی

دنیای درونی
رن می‌گوید داستان‌های غم انگیزی از این کودکان شنیده است.

وی می‌افزاید، "هنگامی که با آن‌ها صحبت می‌کردم حرف هایشان شوکه ام می‌کردند." "هیچ کس برای دنیای درونی و عاطفی آنان اهمیتی قائل نبود."

او بیان می‌کند، در اغلب موارد پدر بزرگ و مادر بزرگشان نیاز‌های اولیه مانند لباس و غذا را تامین می‌کنند، اما نیاز‌های روحی و عاطفی آنان کاملا نادیده گرفته می‌شوند.

در سال ۲۰۱۵، رن با پسر ۱۴ ساله‌ای به نام Li Guojun که مادرش خودکشی کرده بود، ملاقات کرد. او از پدرش خبری نداشت و روی تخته نوشت "مادرم پس از مشاجره‌ای با پدر خودکشی کرد، دلم برایش تنگ شده است."

هنگامی که رن از پسر دیگری راجع به مادرش سوال پرسید، در پاسخ گفت: دلش می‌خواهد مادرش را با چاقو بکشد، زیرا پدرش را ترک کرده. در حالی که او دور از روستا به کار مشغول بود. اکثریت پیام‌ها به سادگی قابل فهم بودند.

Wang Zixuan ۸ ساله از مدرسه ابتدایی Gaomiao گانسو نوشته بود، "دلم برای پدر و مادرم تنگ شده، مرا به خاطر کارشان رها کردند و سه سال است که آن‌ها را ندیده ام."
وضعیت عاطفی کودکان چینی

رها شدگان
آمار رسمی سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که ۹.۰۲ میلیون کودک زیر سن ۱۶ سال در مناطق روستایی چین بدون والدینشان زندگی می‌کنند. بر اساس سر شماری سال ۲۰۱۰ این رقم نزدیک به ۶۰ میلیون نوجوان و کودک زیر ۱۸ سال بود که بدون یک یا هر دو والدین خود زندگی می‌کردند.

تحقیقات نشان می‌دهند کودکان چینی از لحاظ روحی در شرایط بدی به سر می‌برند و ممکن است در معرض خطر‌های جدی روانی و رفتاری قرار داشته باشند.

در سال ۲۰۱۶ چین دستور العمل‌های جدیدی را جهت حمایت از کودکانی که والدین رهایشان کرده بودند منتشر کرد، مقامات روستایی از آن‌ها خواستند تا از طریق تلفن و چت ویدیویی با فرزندانشان ارتباط بر قرار کنند.

رها کردن کودکان و دیگر پیامد‌های ناخواسته مهاجرت جمعی در چین کم نیستند، و حتی قوانین سخت گیرانه وضعیت را بدتر کرده است.

رن فکر می‌کند، چین در مبارزه با فقر مناطق روستایی پیشرفت‌های بسیاری کرده و استاندارد زندگی با گذشت چند سال بهبود یافته است. او می‌گوید، بیشتر تمرکز بر آموزش و پرورش آنان است و اضافه می‌کند این بچه‌ها نیاز به حمایت روانشناختی دارند.


"اگرچه هم اکنون روش‌های زیادی برای بر قراری ارتباط وجود دارد - از طریق برنامه‌های کامپیوتری و موبایل‌ها، اما عشق واقعی و مراقبت هنوز مورد نیاز است."

رن ۴۲ ساله در منطقه فقیر نشین گانسو بزرگ شده و در کودکی هر روز برای فراهم آوردن آب آشامیدنی دو کیلومتر را طی می‌کرده. اولین پروژه عکاسی او متمرکز بر روی وضعیت زندگی در سه منطقه کم آب - Gansu، Shaanxi و Ningxia بود.

او می‌گوید، "دوست دارم از زندگی‌های روزمره در مناطق روستایی تصویر برداری کنم." او هم اکنون در روزنامه تجاری Xibu در لانژو به عنوان عکاس خبری مشغول به کار است.
وضعیت عاطفی کودکان چینی
وضعیت عاطفی کودکان چینی
وضعیت عاطفی کودکان چینی
وضعیت عاطفی کودکان چینی
وضعیت عاطفی کودکان چینی
وضعیت عاطفی کودکان چینی
وضعیت عاطفی کودکان چینی

منبع: سی‌ان‌ان
ترجمه: وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید