آیا ما برنده جنگ با سرطان هستیم؟

آیا ما برنده جنگ با سرطان هستیم؟

روز جهانی سرطان همه ساله در چهارم فوریه برابر با 15 بهمن در سراسر جهان با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به سرطان، نحوه پیشگیری و برخورد با آن برگزار می گردد. بر اساس اعلامیه سال 2008، هدف اصلی اصلاح نگرش جهانی، کمک به افزایش آگاهی نسبت به بیماری، کاهش قابل ملاحظه سرطان و در نهایت مرگ ناشی از آن تا سال 2020 است.

کد خبر : ۵۰۲۸۵
بازدید : ۲۶۵۰
فرادید | روز جهانی سرطان همه ساله در چهارم فوریه برابر با 15 بهمن در سراسر جهان با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به سرطان، نحوه پیشگیری و برخورد با آن برگزار می گردد. بر اساس اعلامیه سال 2008، هدف اصلی اصلاح نگرش جهانی، کمک به افزایش آگاهی نسبت به بیماری، کاهش قابل ملاحظه سرطان و در نهایت مرگ ناشی از آن تا سال 2020 است.

به گزارش فرادید ؛ در واقع روز جهانی سرطان بخشی از برنامه جهانی مبارزه با سرطان است که اولین بار در پاریس در روز چهارم فوریه سال 2000 در نیوملنیوم (New Millennium) برگزار شد. این مراسم به منظور ایجاد هماهنگی بین محققان، متخصصان سلامت، بیماران، دولتمردان، صنعتگران و بهورزان برای مبارزه با سرطان بود.
آیا ما برنده جنگ با سرطان هستیم؟

طبق برآوردهای آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، 14 میلیون مورد سرطان وجود دارد، و تا سال 2030 انتظار می رود 21.7 مورد جدید نیز ظاهر شود. اما تمامی اخبارها هم راجع به سرطان دلخراش نیستند.
طبق آخرین تحقیقات توسط انجمن سرطان آمریکا، آمریکایی ها کمتر در معرض این بیماری قرار دارند.

این به این معنی است که در بعضی از مناطق جهان از جمله آمریکا، شرایط و امکانات پیشگیری از این بیماری وجود دارد. از جمله اینکه منابع مالی فقط مختص این بیماری در نظر گرفته شده است؛ و شرایط بهبود این بیماری فراهم شده است.

دکتر اوتیس برولی، سرپرست پزشکی انجمن سرطان ابراز داشت که کاهش مصرف سیگار، می تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان تاثیر گذار باشد. کاهش موارد جدید سرطان روده بزرگ به برخی از افراد مبتلا به کولونوسکوپی کمک می کند که می توانند از طریق حذف پولیپ های پیش سرطانی جلوگیری کنند.

سرطان های دیگر در حال افزایش هستند، از جمله لوسمی، سرطان زبان، لوزه، روده کوچک، کبد، پانکراس، کلیه، تیروئید، ولوو، پانکراس، سرطان آندومتر، سرطان سینه مرد، سرطان های بیضه و سرطان های گلو.برای افراد 60 تا 69 ساله، میزان ابتلا به سرطان کبد در سالهای 2010 تا 2014 هر ساله 8 درصد و برای کسانی که 70 سال و بالاتر هستند، 3 درصد افزایش یافته است. واقعیت این است که در ابتذای قرن گذشته شخصی بیست ساله به سرطان مبتلا شد.
عناوین مرتبط:
آلودگی؛ سرطان‌زای قطعی
در دهه 1940 از هر 16 نفر ، در دهه 1970 از هر ده نفر و امروزه از هر سه نفر یک نفر دچار سرطان می شود. متأسفانه حتی بروز سرطان دوران کودکی نیز همان روند را دنبال می کند، که از متوسط اواسط دهه 1970 به میزان 0.6 درصد در سال افزایش می یابد و در طول 40 سال گذشته افزایش 24 درصدی داشته است.

ما باید برای حفاظت از خود به کجا برویم؟
هیت برین، نایب رئیس کنترول سرطان در کنفرانس کانادایی در زمینه سرطان، در روز جهانی سرطان، فرصتی برای جمع آوری راهبردهای کنترل سرطان برای شناسایی فرمول های برنده که پیشرفت را تسریع می کنند، در اختیار ما قرار می دهد.

بنابراین، بهترین استراتژی ها چیست؟ فرمول های موثر کجا هستند؟
جراحی، شیمی درمانی، به طور معمول برای درمان سرطان تجویز شده است؛ شیمی درمانی به رغم شهرتش فقط 2 درصد افراد از آن نتیجه گرفته اند. البته راههای درمان سرطان در این چند سال به صورت های مختلف اندازه گیری شده است .

آیا باید پول بیشتری برای تحقیق صرف کنیم؟
سرطان صنعت میلیاردها دلار است. همانطور که دکتر مارگوت کومو در سال 2013 نوشت:
چهل سال قبل برای تحقیقات بیماری سرطان 90 میلیارد دلار صرف تحقیقات شد. حدود 260 مرکز غیر دولتی در ایالات متحده خود را وقف تحقیق و پژوهش در مورد سرطان کرده اند. یعنی تقریبا بیش از حدود بیماران مبتلا به ایدز، قلبی، آلزایمر و سکته مغزی. بودجه این سازمان چیزی در حدود 2.2 میلیارد دلار است.

یک عنوان وجود دارد که می گوید: چرا ما معمولا در جنگ با سرطان شکست میخوریم. ویک جمله زیباتر دیگری نیز وجود دارد که می گوید: چگونه برای برنده شدن در مقابل سرطان تلاش کنیم. ما به راه‌های درمانی که بوسیله پرتو درمانی، اینتر فرون، اینتر لوکین، آندستالین، و کلیویس اشاره کردیم. اما آن چیزی که می تواند ما را در مقابل سرطان پیروز جنگ کند، تغییر تفکر و اندیشه در مورد بیماری سرطان است:
ما باید درک کنیم که برای شکست سرطان باید مدوام تحت درمان و روش های مختلف آن باشیم. و این آینده را ما باید درک کنیم و همچنین به مدل‌های مختلف همکاری نیازمندیم.
آیا ما برنده جنگ با سرطان هستیم؟

اما اگر راه حل همیشه وجود داشته باشد، فقط صنعت داروسازی نادیده گرفته می شود؟
اولین داروهای ضد سرطان که توسط FDA تایید شده و از محصولات طبیعی حاصل شده بودند، آلکالوئیدهای وینکا (وین کریستین در سال 1963 و وینبلاستین در سال 1965) بودند که از گیاهان ماداگاسکار پرورش یافته بودند که در جامائیکا و فیلیپین رشد می کردند.

با این حال، تنها یک مولکول جدید قابل ثبت، قابل بازپرداخت سرمایه گذاری است. متأسفانه زمانی که یک مولکول اصلاح و سنتز شده به منظور مطابقت با الزامات قانون ثبت اختراع، اغلب بسیار سمی می شوند، اما از آنجایی که تنها بتواند بازدهی قابل توجهی از سرمایه گذاری را اداره کند، این تنها راهی برای توسعه است.

تحقیقات میرکو بلجانسکی، یکی از اولین زیست شناسان سبز مولکولی، نشان می دهد که با توجه به مولکول های طبیعی که قادر به انتخاب سلول های سرطانی هستند، سرطان را می توان با روش های جدید و غیر سمی مورد توجه قرار داد.
عناوین مرتبط:
علایم و نشانه‌های سرطان کبد
از سال 199 بنیاد بلجانسکی در شهر نیویورک، تحقیقاتی در مورد خواص ضد سرطان عصاره های کشق شده توسط دکتر بلجانسکی را مورد حمایت خود قرار داد. این برنامه های تحقیقاتی که با تعدادی از موسسات برجسته ای مانند مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس و مراکز درمان سرطان آمریکا انجام شده است، به بسیاری ازنتایج مورد بررسی رسیده اند. دو مولکول طبیعی در این تحقیقات کشف شده اند:

1.انتخابی فعالانه در زمینه بسیاری از انواع سرطان : (از جمله پروستات، تخمدان، پانکراس)
2. کمک به سلولهای پیشرفته (مثل سطح بالایی از PSA)
3. سرطانهایی که دیگر توسط شیمی درمانی درمان نمی شوند
4.درمان سرطان بدون عوارض جانبی
5. کار در برابر سلول های بنیادی سرطانی

علاوه براین موارد یک کارآزمایی بالینی اثر بخش یکی دیگر از اکتشافات دکتربلجانسکی است که برای حفاظت سطح سالم پلاکتها در طی دوران شمی درمانی است. سیستم مراقبت‌های بهداشتی سرطان با هزینه‌های هنگفتی در بیمارستانهای دنیا مواجهه است. بعضی از سیستم‌ها از لحاظ بازپرداخت، دسترسی و پوشش، بهتر از دیگران کار می کنند، اما همه آنها تحت فشار هزینه های پیوسته و دسترسی به آنها کاهش می یابد.

دولت به احتمال زیاد می تواند راه‌های جدیدی برای بررسی درمان سرطان پیدا کند و با ایجاد یک سیستم بهداشتی به جنگ با سرطان برود . البته باید هزینه های خود را در این زمینه افزایش دهد. پزشکان معتقدند که دارو یک نظم متنوع و جامع است . آنها ارزش تغذیه، روانشناسی و پزشکی را به عنوان بخشی از اقدامات درمان محسوب میگردند. در همین حال بیماران در حال تقویت و بهبودی خود هستند.

آنها به دنبال رویکردی جدیدی به جای روش قدیمی هستند. این نشان میدهد که ما در دنیای زندگی میکنیم که کاملا سمی است؛ و افراد با شجاعت بیشتری برای درمان سرطان کار میکنند.

همه آنها با کنترل زندگی خود، و اطمینان از اینکه آنها "هرگز، هرگز، هرگز از دست ندهید" غلبه کرده‌اند، همانگونه که سر وینستون چرچیل متخصص در پیروزی در جنگ، همواره بر آن تاکید داشت.

منبع : نیوز ویک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید