اتاق‌خواب را چطور تمیز کنیم؟

اتاق‌خواب را چطور تمیز کنیم؟

برای نظافت اتاق‌خواب بهتر است اول سراغ کمد‌ها بروید. این قسمت همیشه به هم ریختگی خاص خودش را دارد و در هر گشت و گذاری در آن خیلی وسایل پیدا می‌کنید کی یا لازم ندارید و یا از وجودشان خبر نداشتید.

کد خبر : ۵۰۷۲۸
بازدید : ۳۷۹۰
فرادید | نزدیک عید دوباره آغاز قصه خانه‌تکانی‌هاست. هر کس باید برای نظافت خانه از یک جایی شروع کند. اگر قدم به قدم و از یک ماه زودتر کار خانه تکانی را آغاز کنید هم زودتر به اتمام می‌رسد و هم شما کمتر خسته می‌شوید.

به گزارش فرادید؛ اتاق‌های خواب در خانه، چون مرکز آرامش و استراحت است گاهی به دلیل خستگی و کار زیاد و روزمرگی تبدیل به شلوغ‌ترین قسمت خانه می‌شود. از آنجایی که این قسمت در دید غریبه‌ها نیست و کمتر کسی پا به اتاق خواب دیگران می‌گذارد بیشتر وقت‌ها به حال خودش رها می‌شود. اما باید برای آرامش خودتان همیشه اتاق را تمیز و منظم نگه‌دارید. اگر تا امسال نظمی به اتاق‌خوابتان نداده بودید این کار را از همین امروز شروع کنید.

کمد‌ها
برای نظافت اتاق‌خواب بهتر است اول سراغ کمد‌ها بروید. این قسمت همیشه به هم ریختگی خاص خودش را دارد و در هر گشت و گذاری در آن خیلی وسایل پیدا می‌کنید کی یا لازم ندارید و یا از وجودشان خبر نداشتید. لباس‌هایی را که کهنه و یا از مد افتاده‌اند، یا لباس‌هایی که برایتان تنگ شده و دیگر آن‌ها را نمی‌پوشید را از کمدتان خارج کنید. مثلاً لباس‌هایی را که طی دو سال گذشته نپوشیده‌اید و ارزش معنوی خاصی هم برایتان ندارد، بهتر است دل بکنید و آن را کنار بگذارید و کمدتان را سبک کنید.
اتاق‌خواب را منظم کنید
شما می‌توانید این لباس‌ها را در صورت نو بودن به موسسه خیریه بدهید و اگر کهنه هستند پنبه‌ای‌ها و نخی‌ها را به عنوان دستمال استفاده کنید.به زیبایی داخل کمد اهمیت دهید، دوره چوب لباسی‌های فلزی به سر رسیده، بهتر است آن‌ها را دور بیندازید و در عوض از چوب لباسی پلاستیکی و یا چوبی استفاده کنید.
از هر چه کفش قدیمی، پاره و لنگه به لنگه در خانه دارید خلاص شوید. اگر کفش‌هایی قابل استفاده دارید، اما برای مدت‌ها از آن استفاده نکردید به نیازمندان ببخشید.این کار را در مورد لباس‌های فرزندتان نیز انجام دهید. کودکان زود بزرگ می‌شوند و معمولاً لباس‌هایی نو دارند که دیگر به دردشان نمی‌خورد. آن‌ها را به نیازمندان هدیه کنید.

اگر شما هم کیسه‌هایی پر از جوراب کهنه، سوراخ و یا لنگه به لنگه دارید و بعید است نیمه گمشده این جوراب‌ها را پیدا کنید بهتر است همه را با همان کیسه‌اش دور بریزید و خیال خودتان را راحت کنید.

شیشه و پرده
قبل از اینکه شروع به گردگیری سقف و دیوار‌ها کنید پرده اتاق خواب را برای شستن جدا کنید. حالا به راحتی می‌توانید شیشه‌ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن پنجره ابتدا با یک دستمال خیس اطراف شیشه‌ ها را خوب تمیز کنید و بعد به سراغ تمیز کردن شیشه‌ها بروید. برای تمیز کردن شیشه‌ها بهترین دستمال همان لباس‌های کهنه و نخی کوکانتان است.
اتاق‌خواب را منظم کنید
لوازم آرایش
اگر زمان زیادی است که لوازم آرایش خود را استفاده می‌کنید به این نکته دقت کنید که هر چیزی تاریخ مصرفی دارد. ریمل باید هر ۳ ماه یک‌بار عوض شود. کرم پودر تا یک سال قابل استفاده است، درحالی‌که رژ لب، سایه چشم و رژ گونه تا دو سال تاریخ مصرف دارد. بهتر است از مواد آرایشی کهنه دل بکنید و بهترش را بخرید.
اتاق‌خواب را منظم کنید
حالا که اتاق خوابتان را منظم کردید کافی است گشتی در خانه نزنید تا یک سری وسایل دورانداختنی دیگر هم پیدا کنید.
عناوین مرتبط:

روزنامه‌ها
روزنامه‌ها در گردگیری و تمیزکاری به دردتان می‌خورد، اما اگر اهل جمع کردن روزنامه و مجله هستید بهترین فرصت همین زمان خانه تکانی است، مقدار زیادی را دور بریزید و برای جمع کردن در سال جدید جای خالی باز کنید. تعداد بیش از حد نیاز تنها فضایی اضافه را اشغال می‌کند. این مورد شامل حال پاکت نامه و برگه‌های تبلیغاتی نیز می‌شود. یا مثلاً دفترچه راهنما معمولاً بدون استفاده در گوشه کمد‌ها و یا در کارتن وسایل خاک می‌خورد. معمولاً از آن استفاده نمی‌کنید، گذشته از آن شما می‌توانید اطلاعات مورد نیازتان را از اینترنت بگیرید، پس هر چه زودتر از شرش خلاص شوید.
اتاق‌خواب را منظم کنید

دارو
یکی دیگر از چیز‌هایی که در خانه همیشه زیاد می‌ماند دارو است. هر بار مراجعه به دکتر و گرفتن تعداد زیادی دارو و نگه‌داری آن‌ها تنها فضای اضافه یا در خانه را اشغال می‌کند. نگاهی به کمد لوازم دارویی و جعبه کمک‌های اولیه بیندازید. تا می‌توانید آنجا را خلوت کنید.
اتاق‌خواب را منظم کنید

وسایل شست‌وشو
آخرین باری که اسفنج ظرف‌شویی یا سرویس بهداشتی را عوض کردید را به خاطر می‌آورید؟ اگر بیش‌تر از یک ماه می‌گذرد، بهتر است آن‌ها را تعویض کنید و اگر هنوز یک ماه نگذشته است می‌توانید اسکاچ ظرف‌شویی را در ماشین ظرف‌شویی شستشو دهید.
اتاق‌خواب را منظم کنید

تقویم
با دور انداختن تقویم سال گذشته، به پیشواز سال جدید برویم. همچنین در مورد کارت تبریک و مراسم سال گذشته، آن‌ها را دور بیندازید و منتظر تبریک‌ها و دعوت‌های سال جدید باشید.
اتاق‌خواب را منظم کنید
فیلم
اگر از افرادی هستید که هر فیلم را تنها یک‌بار می‌بیند، چه لزومی دارد فضایی برای نگهداری‌اش اختصاص دهید. همه فیلم‌های بی استفاده را یکجا به کسی ببخشید و یا دور بریزید.
اتاق‌خواب را منظم کنید
کیسه پلاستیکی
هر بار خرید کردن از سوپر با انبوهی از کیسه‌ها همراه است. این کیسه‌ها برای چندباره استفاده کردن عالی است و زیاد به کارمان می‌آید. اما بیش‌ازحد نیازتان انبار نکنید.
اتاق‌خواب را منظم کنید
وسایل برقی
زمانی وسایلی مثل MP۳ player در بورس بودند. اما چند سالی است که در کمدتان خاک می‌خوردند. بهتر است آن‌ها را نیز ببخشید و یا دور بریزید. این موضوع در مورد وسایل برقی دیگر در نقاط دیگر خانه هم صدق می‌کند. دقت کنید اگر وسیله‌ای دارید که استفاده نمی‌شود و سالم است به دیگران ببخشید.
اتاق‌خواب را منظم کنید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید