بارزترین نشانه‌های کمبود کلسیم

بارزترین نشانه‌های کمبود کلسیم

پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها نشانه کمبود کلسیم در بدن است و با مصرف مواد لبنی می توان این معضل را رفع کرد.

کد خبر : ۵۲۲۰۱
بازدید : ۳۱۳۱
در بین مردم شایع است که اگر کسی دچار پوسته کنار انگشتان یا ناخن باشد احتمالا دچار کمبود نوعی ویتامین یا ماده معدنی مثل کلسیم است .بعضی بیماران آنقدر به عقیده فوق اطمینان دارند که هدفشان را از مراجعه به پزشک فقط نوشتن آزمایش مناسب برای معلوم گشتن نوع کمبود احتمالی ،عنوان میکنند!
بارزترین نشانه کمبود کلسیم در بدن


پوسته شدن کنار ناخن ها که در کتب علمی پوست تحت عنوان hanging nail آمده است در واقع ناشی از دو مساله تقریبا ساده زیر است و هیچ ارتباطی به کاهش ویتامین یا کلسیم ندارد.

۱.خشکی پوست که معمولا وابسته به سرشت پوست یا دفعات شستشویی است که فرد در روز انجام میدهد.هرچه شستشو بیشتر خشکی پوست بیشتر خواهد بود و احتمال چنین مشکلاتی هم بالاتر خواهد بود.

۲.دستکاری و کندن پوست کنار ناخن توسط خود فرد .که این معمولا یک عادت نابجاست که در فرد به صورت ناخود آگاه شکل میگیرد. معمولا این اشخاص در مواقع استرس به کندن پوست کنار ناخن خود مبادرت میورزند لذا این عمل یک نوع مکانیزم تخلیه استرس میباشد که حتی خود فرد هم آگاهانه به وقوع آن بینش ندارد.

حقیقت اینست که که این سو تفاهم از بد فهمی و علم ناقص عده ای ایجاد شده است به قسمی که با پیشرفت علوم پایه مانند بیوشیمی و فیزیولوژی معلوم شده است که در اتصالات بین سلولی کلسیم یا بعضی مواد دیگر نقش دارند .این گزینه صحیح علمی باعث سو برداشت افرادی با قدرت تحلیل پایین شده و از آن نتیجه غلط گرفته اند که هر کس پوسته شدن کنار ناخن دارد حتما اتصال بین سلولی ضعیف دارد و اتصال بین سلولی ضعیف حتما مربوط به کمبود کلسیم است .

پس هرکس که کنار ناخنش پوسته دارد حتما کمبود کلسیم دارد. غافل از اینکه اگر قرار باشد کمبود کلسیم کار را به اینجا بکشاند قبل از آن چندین علامت مهم دیگر مثل تشنج و اسپاسم عضله و.. ایجاد کرده است و آن علائم خیلی زودتر توجه بیمار و پزشک را جلب کرده است و برای وی درمانی برقرار شده است.
منبع: بهداشت نیوز
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید