تصاویر/ نمایشگاه‌ خودروهای کلاسیک

تصاویر/ نمایشگاه‌ خودروهای کلاسیک

برخی از خودروهای نادر قدیمی را فقط می‌توان هرزگاهی در نمایشگاه‌ها دید؛ خودروهایی مشهور که روزگاری زیر پای رانندگان حرفه‌ای بودند. نمایشگاه هنگ‌کنگ بار دیگر این فرصت را فراهم کرد تا دوباره آن‌ها را ببینیم.

کد خبر : ۵۲۸۱
بازدید : ۱۴۰۸۰
فرادید | برخی از خودروهای نادر قدیمی را فقط می‌توان هرزگاهی در نمایشگاه‌ها دید؛ خودروهایی مشهور که روزگاری زیر پای رانندگان حرفه‌ای بودند. نمایشگاه هنگ‌کنگ بار دیگر این فرصت را فراهم کرد تا دوباره آن‌ها را ببینیم.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، نمایشگاه «هنگ‌کنگ کلاسیک» برای دومین سال متوالی هم برگزار شد. این نمایشگاه میزبان خودروهایی بود که قیمت آن‌ها به چندین میلیون دلار می‌رسید. نمایشگاه هنگ‌کنگ حالا پس از دو سال به فرصتی استثنایی برای دیدار مجدد خودروهای دوست‌داشتنی‌مان بدل شده است.

ملانی ریاک، از مسئولان برگزاری نمایشگاه، می‌گوید: «ما زمان زیادی را صرف هماهنگی و تحقیق در مورد خودروهای کلاسیک کردیم. ستاره‌ی نمایشگاه امسال، خودروی «ناپیر رایلتون» از موزه بروکلندزِ انگلستان بود. زمانی که موتور 24 لیتریِ این خودرو بار دیگر غرش کرد، جمعیت به وجد آمد. ما از این تجربه بسیار خرسندیم.»

چند تن از اعضای موزه بروکلندز نیز همراه آن خودرو به هنگ‌کنگ رفته بودند که به نوعی آن را اسکورت می‌کردند. الن وین، مدیر موزه، نیز می‌گوید: «این نمایشگاه میزبان خودروهای قدیمی تا اواسط دهه 30 میلادی است و همین مسئله آن را کاملا منحصر به فرد کرده است. همه در مورد نمایشگاه هنگ‌کنگ صحبت می‌کنند. نمایشگاه‌ خودروی خوب را قبلا نمی‌توانستیم آن‌طرف‌تر از فرانسه ببینیم. اما هنگ‌کنگ با برگزاری این نمایشگاه نشان داد که این طور نیست.»

مانند بسیاری از نمایشگاه‌های مخصوص خودروهای کلاسیک، ما شاهد مانور غول‌هایی نظیر فورد موستانگ و شورلت کوروِت بودیم. البته خودروهای انگلیسی نیز حضور داشتند، اما خودروهای کلاسیک ب ام و و پورشه 911 نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود.

خودروسازان ایتالیایی مثل فراری و لامبورگینی نیز بی‌نصیب نماندند. آن‌ها خودروهای کلاسیک خود را به شکلی زیبا به نمایشگاه ارسال کرده بودند. در بخش دیگر نمایشگاه، سالنی لوکس ویژه‌ی خودروهای لوکس طراحی شده بود: خودروهایی مثل رولز-رویس و بنتلی که هنوز هم طرفداران بی‌شماری دارند.

یکی از دلایل شهرت هتل پنینسولای هنگ‌کنگ، استفاده از خودروی رولز-رویس فانتوم برای خدمات دادن به میهمانان خود است. این هتل چند رولز-رویس فانتوم 2 که در سال 1934 میلادی تولید شده بود را به نمایشگاه آورده بود. تمام خودروهای رولز-رویس به شکلی باورنکردنی سالم و تمیز مانده بود.

هر کدام از خودروهای حاضر در نمایشگاه به دلیلی در زمان خود صاحب شهرت شده بودند. در این نمایشگاه، همان وقار و صلابت همیشگیِ هر خودرو باری دیگر توجه بازدیدکنندگان را جلب کرد.

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
ناپیر رایلتون، گل سر سبد نمایشگاه امسال هنگ‌کنگ کلاسیک بود

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
این نمایشگاه در سنترال هاربرفرانت برگزار شد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
شلبی کبرا - این خودرو در سال‌های 1962 و 1963 تولید شدند - این خودرو در سال‌ها حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی نمایش موفقی از خود به جای گذاشت

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
آلفا رومئو جی تی 1600 جونیور - این خودرو در سال 1972 تولید شد و تنها 930 کیلوگرم وزن داشت. بنابراین رانندگان بی‌دقت می‌توانستند حس پرواز را تجربه کنند!

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
سیلور کلاود 2 دراپ هِد - این خودرو یکی از زیباترین خودروهای حاضر در نمایشگاه بود. گفتنی است در مجموع 107 عدد از این خودرو تولید شد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
رولز رویس فانتوم 2 - سومین و آخرین مدل رولز رویسِ 40/50 اسب بخار تولید شد و در سال 1929 جای فانتوم 1 را گرفت. زمان تولید این مدل تا سال 1936 میلادی ادامه یافت

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
فولکس واگن کارمان گیا - در ساخت این خودرو از چند خودروساز دیگر بهره گرفته شد. این مدل در نهایت به مهم‌ترین خودروی وارداتی آمریکا تبدیل شد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
آلفا رومئو اسپایدر - این خودرو بارها در فیلم‌ها به نمایش درآمد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
استون مارتین دی بی 2 دراپ هد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
استون مارتین دی بی 5 - این خودرو به دلیل استفاده در فیلم‌های جیمز باند مشهور شد. گفتنی است کمی بیش از هزار عدد از این مدل بین سال‌های 65-1963 تولید شد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
استون مارتین دی بی اس

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
بنتلی اس1 کانتیننشال فست بک - این مدل در حقیقت یکی از خودروهای لوکس بنتلی بود

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
ب ام و E30 M3 - این مدل برنده‌ی چندین جایزه مختلف شد و باعث محبوبیت سری ام خودروسازی ب ام و شود. این خودرو بین سال‌های 1985 تا 1992 تولید شد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
ب ام و سی اس آی (1973)

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
کوروت سی 2 استیگ رِی - این خودروی در حقیقت نسل دوم خودروی محبوب کوروتِ شورلت بود که بین سال‌های 63 تا 67 میلادی تولید می‌شد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
فراری 365، جی تی4 دایتونا

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
جگوار ای، تایپ 4.2 - انزو فراری، موسس خودروسازی فراری، می‌گوید که این مدل زیباترین خودرویی است که تاکنون تولید شده است. این خودرو می‌توانست در 7 ثانیه به سرعت 96.6 کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت آن حتی به 241 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسید

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
لامبورگینی 400 جی تی 2+2 - این خودرو در سال 1966 در نمایشگاه خودروی ژنو عرضه شد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
لامبورگینی کانتاک 5000 کیو وی - نمی‌توان به سادگی بر این خودرو غلبه کرد. در مجموع 2042 مدل از این خودرو در طول 16 سال تولید شد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
مرسدس 190 اس ال - مرسدس همواره خودروهایی با طرح بسیار زیبا را تولید کرده است

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
همان خودرو از نمای پشت - این خودرو بین سال‌های 55 تا 63 میلادی تولید شد

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
پورشه 356، کارِرا 2

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
شلبی موستانگ جی تی 350

نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک
ب ام و ایزتا 300 (1957) - بیش از 160 هزار عدد از این مدل بین سال‌های 56 تا 62 میلادی تولید شد. گفتنی است سرعت این خودرو به 85 کیلومتر بر ساعت می‌رسید

منبع: CNN
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید