فواید گلاب

فواید گلاب

گلاب دارای ویژگی های ضد التهابی و همچنین آرام بخش است که به تسکین هر گونه سوزش و قرمزی پوست کمک می کنند.

کد خبر : ۵۲۹۶۱
بازدید : ۲۴۶۶
گل های رز به عنوان «ملکه گل ها» شناخته می شوند و این گل های زیبا می توانند زیبایی و جذابیت واقعی را به هر باغ یا طراحی داخلی خانه اضافه کنند.
فواید گلاب
دیر زمانی است که گل رز به واسطه زیبایی، روغن معطر و قدرت های دارویی خود مورد استفاده مردم قرار می گیرد. محصولات بسیاری از گل رز تهیه می شوند و یکی از پر مصرف‌ترین آنها گلاب است که بوسیله تقطیر گلبرگ های گل رز با بخار به دست می آید.

گلاب به صورت سنتی در تهیه غذا و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از آن می توان برای مراقبت زیبایی یا پوست استفاده کرد. گلاب حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است و از خواص ضدعفونی کننده، ضد باکتری، ضد پیری و ضد التهاب سود می برد. در ادامه با برخی از فواید گلاب برای پوست، مو و سلامت کلی بیشتر آشنا می شویم.

تونر عالی برای پوست خشک
گلاب یک تونر (مایع آرایشی برای پاکسازی پوست و باز کردن منافذ آن) خوب، به ویژه برای پوست های خشک است. این محصول می تواند به کاهش خشکی کمک کند و پوست را مرطوب نگه دارد. همچنین، گلاب با احیای pH پوست به حفظ ظاهر شاداب و جوان آن کمک می کند.

دو قاشق غذاخوری گلاب را در یک بطری اسپری بریزید.

یک قاشق چایخوری گلیسیرین به آن اضافه کنید.

بطری را تکان دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

تونر را به آرامی روی صورت خود اسپری کنید، پیش از این که از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

یک بار در روز از این ترکیب استفاده کنید.

باقیمانده محلول را می توانید به مدت 10 روز در یخچال نگهداری کنید.

تسکین تحریک و سوزش پوست
اگر به واسطه شرایطی مانند اگزما، درماتیت یا روزاسه با سوزش و تحریک پوست خود مواجه شده اید، گلاب می تواند تسکین فوری برای آن فراهم کند.

گلاب دارای ویژگی های ضد التهابی و همچنین آرام بخش است که به تسکین هر گونه سوزش و قرمزی پوست کمک می کنند. همچنین، این محصول به عنوان یک پاک کننده خوب برای از بین بردن روغن و گرد و غبار جمع شده روی پوست که موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند، عمل می کند.

مقداری گلاب را روی مقداری پنبه ریخته و آن را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته پوست بمالید.

اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس پوست خود را شستشو دهید.

این کار را روزی یک بار انجام دهید.

درمان آکنه
از گلاب می توان برای درمان آکنه نیز استفاده کرد. این محصول به پاکسازی منافذ، کنترل روغن اضافی و حتی پیشگیری از طغیان ناگهانی آکنه کمک می کند. همچنین، گلاب به بهبودی زخم های آکنه کمک می کند.

گلاب به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند که برای پیشگیری از آکنه اهمیت دارد.

برای استفاده روزانه، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید.

این ترکیب را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته گذاشته و اجازه دهید 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس با آب تمیز موضع را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

برای استفاده هفتگی، مقدار کافی از گلاب را به یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس سبز اضافه کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب صورت خود را شستشو دهید.

از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

درمان پاشنه های ترک خورده
در شرایطی که گلاب به تنهایی نمی تواند ترک پاشنه را درمان کند، ترکیب کلاسیک آن با گلیسیرین می تواند درمان خانگی موثری برای ترک های پاشنه پا باشد.

گلیسیرین پوست پا را نرم می کند و گلاب ویتامین های A، B3، C، D، و E و همچنین ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی را برای پوست فراهم می کند.

به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید.

این ترکیب را پیش از خواب روی پاشنه ها و کف پای خود بمالید.

صبح روز بعد پاهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

این کار تا زمانی که نیاز است، تکرار کنید.

نرم و صورتی کردن لب ها
دیگر نیازی نیست لب های رنگ و رو رفته خود را زیر پوشش رژ لب پنهان کنید زیرا با استفاده از گلاب نرمی و رنگ صورتی زیبایی به آنها می بخشید.

مقداری گلاب را هر روز پیش از خواب روی لب های خود بمالید.
برای کمی رنگ بیشتر، یک ریشه چغندر را به تکه های کوچک برش زده و آنها را در برابر نور خورشید خشک کنید. این تکه ها را آسیاب کرده تا پودری یکدست شکل بگیرد. اندکی از این پودر را با مقدار کافی گلاب ترکیب کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. این خمیر را روی لب های خود قرار دهید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم آنها را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

پاک کننده طبیعی آرایش
باقی ماندن آرایش برای مدتی طولانی روی صورت می تواند به پوست آسیب وارد کند. به جای صرف هزینه زیاد برای خرید پاک کننده های آرایش، شما می توانید از گلاب استفاده کنید.

گلاب یک پاک کننده آرایش طبیعی خوب برای انواع مختلف پوست است. همچنین، این محصول به پاکسازی پوست و حفظ سلامت و ظاهر درخشان آن کمک می کند.

مقداری پنبه را در گلاب خالص فرو ببرید و سپس از آن به آرامی برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید. در صورت نیاز، پنبه اضافی برای خیس کردن در گلاب استفاده کنید.

از این پاک کننده آرایش طبیعی هر روز پیش از خواب استفاده کنید.

فواید رز گلاب برای مو
چه با موهایی خشک و فردار مواجه باشید، یا با عفونت یا شوره سر، گلاب می تواند به کمک شما بیاید.

ویژگی های مرطوب کنندگی و تغذیه کننده گلاب کیفیت مو را بهبود می بخشند و آن را درخشان می سازند. گلاب به عنوان یک نرم کننده و احیا کننده طبیعی رشد مو عمل می کند.

ماهیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی گلاب به درمان عفونت های خفیف پوست سر و خلاص شدن از شر شوره سر نیز کمک می کند.

برای نرم و درخشان کردن مو، یک فنجان گلاب را در قالب شستشوی نهایی پس از شامپو زدن مو استفاده کنید.

برای درمان عفونت خفیف پوست سر، مقدار مساوی از گلاب و گلیسیرین را ترکیب کنید.

با استفاده از مقداری پنبه این ترکیب را روی پوست سر خود به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. سپس اجازه دهید 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند و پس از آن موی خود را با شامپو شستشو دهید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا شرایط پوست سر بهبود یابد.


آرامش چشم های خسته
چشم های خسته و دردناک می توانند زیبایی شما را از بین ببرند. گلاب حالتی تسکین دهنده و خنک کننده برای چشم ها ایجاد می کند و به آرامش چشم های خسته کمک می کند. افزون بر این، گلاب به کاهش پف زیر چشم ها کمک می کند. همچنین، ویتامین A موجود در گلاب خطر خشکی چشم ها را کاهش می دهد.

مقداری پنبه را در گلاب خالص خیس کنید و آن را روی پلک های بسته خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه به همان حالت باقی بماند. دو یا سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

از گلاب خالص می توانید به عنوان قطره چشمی نیز استفاده کنید. یک یا دو قطره گلاب را در صورت نیاز در چشم های خود بریزید.

بهبود خلق و خو
رایحه آرامش بخش گلاب می تواند خلق و خوی انسان را بهبود ببخشد. همچنین، این محصول از ویژگی های ضد افسردگی و ضد اضطراب سود می برد.

مقداری گلاب را در فضای اتاق اسپری کنید. رایحه این محصول اتاق را فرا گرفته و به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند.

گزینه دیگر، قرار دادن مقداری گلاب در یک دستمال و استنشاق بوی آن است.

تسکین سردرد
گلاب به واسطه رایحه تسکین دهنده و ویژگی های خنک کننده خود می تواند در تسکین سریع سردرد موثر باشد. در حقیقت، استفاده از گلاب یکی از قدیمی‌ترین درمان های سردرد است.

یک کمپرس سرد که در گلاب خیس خورده است را به مدت 45 دقیقه روی سر خود قرار دهید. همچنین، شما می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را به گلاب اضافه کرده و آن را برای کاهش درد روی شقیقه های خود قرار دهید.

افزون بر این، شما می توانید اندکی گلاب را روی بالش خود اسپری کنید تا به خواب بهتر پس از یک روز طولانی کمک کند، که در پیشگیری از سردرد موثر است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید