اسکار ایتالیایی بین "عشق و گلوله‌ها" و "یک کامبرا" تقسیم شد

موزیکال کمدی "عشق و گلوله‌ها" (Love and Bullets) به کارگردانی مارکو و آنتونیومانتی و درام "یک کامبرا" (A Ciambra) به کارگردانی جوناس کارپینیانو، چهارشنبه شب در رم، جوایز اصلی شصت و دومین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو را که از آن به‌عنوان معادل ایتالیایی جوایز اسکار یاد می‌شود، بین خود تقسیم کردند.

کد خبر : ۵۳۴۰۲
بازدید : ۹۴۶
موزیکال کمدی "عشق و گلوله‌ها" (Love and Bullets) به کارگردانی مارکو و آنتونیومانتی و درام "یک کامبرا" (A Ciambra) به کارگردانی جوناس کارپینیانو، چهارشنبه شب در رم، جوایز اصلی شصت و دومین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو را که از آن به‌عنوان معادل ایتالیایی جوایز اسکار یاد می‌شود، بین خود تقسیم کردند.

به گزارش ورایتی، جایزه بهترین فیلم به "عشق و گلوله‌ها" رسید که داستانش با محوریت گروه‌های خلافکار در ناپل روی می‌دهد. این فیلم بیشترین نامزدی را کسب کرده بود و در نهایت برنده پنج جایزه دیوید دی دوناتلو شامل بهترین بازیگر زن مکمل (کلودیا جرینی)، موسیقی و طراحی لباس شد.

"عشق و گلوله‌ها" اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در جشنواره ونیز به نمایش درآمد. فیلم در ایتالیا به فروش نسبتا خوب 1.8 میلیون دلار دست پیدا کرد و مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت.

جایزه بهترین کارگردان به جوناس کارپینیانو کارگردان آمریکایی-ایتالیایی رسید. این فیلم جایزه بهترین تدوین را هم برد. "یک کامبرا" اولین فیلم کارپینیانو بعد از "مدیترانه" در 2015 است که در بخش هفته منتقدان جشنواره کن روی پرده رفت. او فیلم جدید خود را از روی فیلم کوتاه خودش در 2014 ساخته است.

داستان "یک کامبرا" درباره پسری 14 ساله در کالابریا است که می‌کوشد خانواده خود را کنار هم نگه دارد و بدهی برادرش را بپردازد. این فیلم تولید مشترک ایتالیا، فرانسه و آلمان و مارتین اسکورسیزی مدیر تولید آن است. "یک کامبرا" سال گذشته در چهل و نهمین دوره دو هفته کارگردانان جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه سینمای اروپا را گرفت که به بهترین فیلم اروپایی بخش دو هفته کارگردانان می‌رسد. این فیلم سال گذشته نماینده ایتالیا برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار بود، اما نتوانست نامزد شود.

"نیکو، 1988" (Nico 1988) به کارگردانی سوزانا نیچارلی، دیگر فیلم موفق شصت و دومین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو بود. این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را گرفت و سه جایزه دیگر شامل بهترین چهره‌پردازی، مو و صدا را نیز دریافت کرد. "نیکو، 1988" درباره خواننده زن محبوبی است که یکی از منابع الهام اندی وارهول بود و با گروه راک ولوت آندرگراند می‌خواند. این فیلم سال پیش فیلم افتتاحیه بخش افق‌ها بود و جایزه بهترین کارگردان این بخش را برد.

انیمیشن "سیندرلا گربه" (Cinderella The Cat) به کارگردانی الساندرو راک کارگردان ناپلی که از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن ایتالیایی سال‌های اخیر یاد می‌شود، جوایز بهترین تهیه‌کننده و جلوه‌های دیجیتال را گرفت. جایزه بهترین کارگردان اول به "دختر در مه" (The Girl in the Fog) به کارگردانی دوناتو کاریسی رسید که نویسنده کتاب‌های پرفروش است. این فیلم درباره ناپدید شدن یک دختر نوجوان در آلپ است.

رناتو کارپنتیری برای "مهربانی" (The Tenderness) جایزه بهترین بازیگر مرد را برد و جایزه بهترین بازیگر زن به شازمین ترینکا برای " Fortunata" رسید. جولیانو مونتالدو برای "Tutto quello che vuoi" جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را از آن خود کرد.

جایزه بهترین فیلم اتحادیه اروپا به "مربع" ("میدان") به کارگردانی روبن اوستلوند رسید و "دانکرک" کریستوفر نولان جایزه بهترین فیلم خارجی را گرفت.

استیون اسپیلبرگ کارگردان آمریکایی جایزه یک عمر دستاورد را دریافت کرد. این جایزه را مونیکا بلوچی بازیگر ایتالیایی به او اعطاء کرد. دایان کیتن بازیگر آمریکایی و استفانیا ساندرلی بازیگر ایتالیایی ("طلاق به سبک ایتالیایی" و "دنباله‌رو") نیز جایزه دیوید ویژه را دریافت کردند.

بسیاری از نامزدها شبیه جنبش "وقت تمام است" (Time's Up) در اعتراض به خشونت علیه زنان، دکمه " Disseno Commune" نصب کرده بودند و بسیاری از بازیگران زن شبیه مراسم گلدن گلوب با لباس سیاه روی فرش قرمز ظاهر شدند.
منبع: هنر آنلاین
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید