چیز‌های عجیب و غریبی که ورزشکار‌ها می‌خورند

چیز‌های عجیب و غریبی که ورزشکار‌ها می‌خورند

جوزف پارکر، بوکسور نیوزیلندی قهرمان سازمان جهانی بوکس چندی پیش در کاردیف، پایتخت ولز از آنتونی جاشوا، ستاره بوکس بریتانیایی شکست خورد. پارکر که تا پیش از این مبارزه هرگز طعم شکست را نچشیده بود، ذائقه غذایی خاصی دارد که احتمالا برای خیلی‌ها عجیب است.

کد خبر : ۵۴۰۵۳
بازدید : ۵۲۹۱
کیاران وارلی | جوزف پارکر، بوکسور نیوزیلندی قهرمان سازمان جهانی بوکس چندی پیش در کاردیف، پایتخت ولز از آنتونی جاشوا، ستاره بوکس بریتانیایی شکست خورد. پارکر که تا پیش از این مبارزه هرگز طعم شکست را نچشیده بود، ذائقه غذایی خاصی دارد که احتمالا برای خیلی‌ها عجیب است.
چیز‌های عجیب و غریبی که ورزشکار‌ها می‌خورند

قهرمانی بوکس سنگین‌وزن؛ جاشوا با امتیاز پارکر را از پای درآورد
این بوکسور ۲۶ ساله عاشق انواع کیک است و ظاهرا به همین دلیل لقب " پادشاه کیک‌ها" را به او داده‌اند. او پیش از مبارزه با جاشوا به بی‌بی‌سی گفت: " وقتی به نیوزیلند برگردم، به محض پیاده شدن از هواپیما به شیرینی فروشی خواهم رفت. "

به این ترتیب معلوم شد پارکر کربوهیدات مورد نیازش را چطور تأمین می‌کند. اما او چطور پروتئین به بدنش می‌رساند؟ پاسخ این سوال شاید کمی عجیب یا برای عده‌ای حتی تکان‌دهنده باشد. پارکر ماهی را نپخته دوست دارد و حتی ادعا کرده یک بار یک ماهی را زنده زنده خورده است: " سر ماهی را گاز زدم و آن را کشتم. خوشمزه بود. "

آن طور که خود پارکر می‌گوید بعد از خوردن ماهی زنده سه روز نتوانسته حرکت کند، اما این باعث نشده اشتهایش برای خوردن موجودات طبیعی وحشی کم شود. طبق گزارش‌ها به غیر از ماهی خام، رتیل، عقرب و هزارپا هم در رژیم غذایی این ورزشکار دیده شده است.

جوزف پارکر، اما اولین و تنها ورزشکاری نیست که چنین رژیم غذایی عجیبی دارد. ورزشکاران در سراسر دنیا بسته به ذائقه، سلیقه و طرز فکری که نسبت به غذا خوردن دارند، نوع تغذیه مختلفی دارند. این مطلب نگاهی دارد به چند نفر از این ورزشکاران و چیز‌هایی که می‎خورند.

عشق بولت به ناگت مرغ

یوسین بولت، سریع‌ترین مرد دنیا
احتمالا این سوال برای خیلی‌ها پیش آمده که یوسین بولت، سریع‌ترین مرد دنیا انرژی بدنش را چطور تأمین می‌کند. جواب این سوال دو کلمه‌ای است: " ناگت مرغ"، آن هم نه از یک برند لوکس و گران‌قیمت بلکه از یکی از رستوران‌های فست فود زنجیره‌ای بسیار معروف.
چیز‌های عجیب و غریبی که ورزشکار‌ها می‌خورند

یوسین بولت در ۱۰ پرده
ستاره جامائیکایی تخمین زده در المپیک ۲۰۰۸ پکن طی ده روز ۱۰۰۰ عدد ناگت مرغ خورده و این یعنی روزی ۱۰۰ ناگت که روی هم رفته ۵۰۰۰ هزار کالری دارد. بولت در آن بازی‌ها موفق شد سه رکورد جهانی در رشته‌های دوی ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی ثبت کند.

او در کتاب زندگینامه‌اش با عنوان "سریع‌تر از نور" نوشته:" اول با خوردن یک جعبه ۲۰ تایی برای ناهار شروع شد، بعد برای شام هم یک جعبه ۲۰ تایی دیگر خوردم. روز بعد دو جعبه دیگر برای صبحانه، یک جعبه برای ناهار و دو جعبه دیگر برای عصرانه خوردم. کمی سیب‌زمینی سرخ کرده و یک کیک سیب هم گرفتم که با ناگت‌ها بخورم. "

ونوس ویلیامز و سبزیجات نپخته
ونوس ویلیامز، تنیس‌باز سرشناس آمریکایی سال ۲۰۱۱ فهمید به سندروم "شوگرن" مبتلاست. نوعی اختلال مزمن در سیستم ایمنی بدن که در بیشتر موارد با رماتیسم مفاصل و لوپوس (نوعی زخم پوستی) همراه است. ویلیامز از آن زمان گیاهخوار شده و رژیم غذایی او تنها محدود به خوراک‌هایی است که با سبزیجات درست شوند و در دمایی پائین‌تر از ۴۸ درجه سلسیوس پخته شده باشند. او در واقع فقط سبزیجات سرد یا نیمه‌گرم می‌خورد.
چیز‌های عجیب و غریبی که ورزشکار‌ها می‌خورند

احتمالا خیلی‌ها نمی‌توانند با این نوع از رژیم غذایی ارتباط برقرار کنند، اما ونوس می‌گوید ماندگار شدنش در سطح بالای تنیس دنیا را به گیاهخواری‌اش مدیون است.

چارلز بارکلی؛ همبرگر، پن‌کیک، سیب‌زمینی سرخ‌کرده ...
ستاره سابق بسکتبال آمریکا قبل از باز‌ی‌ها عادت داشت دو فیله ماهی، یک ظرف بزرگ سیب‌زمینی سرخ‌کرده و نوشابه رژیمی بخورد.
چیز‌های عجیب و غریبی که ورزشکار‌ها می‌خورند


جیسون ویلیامز، هم‌تیمی سابق بارکلی در تیم "فیلادلفیا سونتی سیکسرز" چند وقت پیش خاطره روزی را تعریف کرد که او دیر سر تمرین رفت و با خودش مقدار زیادی خوراکی از جمله تخم‌مرغ، پنکیک، سوسیس، شربت افرا، کره و ... برد. ویلیامز می‌گوید او در حالی که با سرعت یک مایل در ساعت روی دوچرخه ثابت رکاب می‌زد، با دهانی پر از پنکیک کره‌ای سر هم‌تیمی‌هایش داد می‌کشید و به آن‌ها فحش می‌داد. خود بارکلی هم این را تأیید کرده است. بارکلی از آن زمان با یک کلینیک کاهش وزن همکاری می‌کند.

جف کیپس؛ نزدیک به دو لیتر شیر برای صبحانه
ستاره سابق دو و میدانی بریتانیا که دو بار به عنوان قوی‌ترین مرد دنیا انتخاب شد، این همه انرژی را از کجا می‌آورد؟
چیز‌های عجیب و غریبی که ورزشکار‌ها می‌خورند

سال ۱۹۸۰، روزنامه آبزرور در مقاله‌ای به بررسی صبحانه جف کیپس پرداخت. به نوشته این روزنامه صبحانه او متشکل بود از: " نزدیک دو لیتر شیر، غلات صبحانه، نصف قرص نان، ۶ تخم مرغ، حدود ۲۰۰ گرم بیکن، مقداری قارچ و گوجه فرنگی و یک قوطی کنسرو لوبیا. " این ورزشکار برای نهار هم یک استیک تقریبا یک کیلویی، نیم کیلو سیب‌زمینی، سه نوع سبزی و یک پودینگ شیر می‌خورد.

تام بریدی: غذا بدون قارچ لطفا!
فهمیدن این که تام بریدی، ستاره فوتبال آمریکایی معمولا چه غذایی می‌خورد کار سختی نیست. آشپز اختصاصی او رژیم غذایی‌اش را فاش کرده: ۸۰ درصد بشقاب غذای بازیکن سرشناس "نیوانگلند پتریوتس" از سبزیجات ارگانیک تشکیل شده و بقیه آن از دانه کامل غلات و گوشت کم‌چربی.
چیز‌های عجیب و غریبی که ورزشکار‌ها می‌خورند

سرپیچی تیم‌های فوتبال آمریکایی در پی درخواست ترامپ برای تحریم بازی‌ها
در لیست خوردنی‌های ممنوعه بریدی به غیر از مظنونان همیشگی (از جمله شکر، آرد سفید، کافئین، محصولات لبنی و ...) گوجه فرنگی، قارچ، فلفل دلمه‌ای و بادمجان هم دیده می‌شود. اما چرا این ورزشکار این خوردنی‌ها را از رژیم غذایی‌اش حذف کرده؟ آن‌ها به خانواده‌ای از گیاهان تعلق دارند که به اعتقاد عده‌ای باعث ایجاد التهاب می‌شوند. شاید به همین دلیل است که بریدی با نزدیک به ۴۰ سال سن همچنان در لیگ ملی فوتبال آمریکا می‌درخشد.

رژیم سخت لافیت پینکی
ستاره اسب‌سواری پاناما در مورد رژیم غذایی‌اش بسیار سخت‌گیر بوده و روزانه فقط ۶۰۰ تا ۷۵۰ کالری مصرف می‌کرده است. صبحانه او عبارت بوده از یک کاسه غلات خشک به همراه شیرین کننده کم کالری و پودر پروتئین. او بقیه روز را با قرص روغن ماهی، ویفر پروتئینی، نوشابه رژیمی و آب سر می‌کرده و برای شام هم یک تکه مرغ یا ماهی با برنج یا لوبیا می‎خورده است.
چیز‌های عجیب و غریبی که ورزشکار‌ها می‌خورند

مربی لافیت تعریف می‌کند که در یک پرواز طولانی موقع غذا او فقط یک بادام زمینی برداشته، آن را نصف کرده، نصفش را حدود ۳ دقیقه جویده و بقیه‌اش را هم برای آخر پرواز نگه داشته است.

پینکای البته اعتراف کرد که با چه ترفندی گاهی اوقات رژیمش را زیر پا می‌گذاشت: "وقتی همسرم کیک درست می‌کند من یک تکه برمی‌دارم و بعد از جویدن آن را تف می‌کنم. "

خواص ناشناخته ادرار
لویوتو ماچیدا، قهرمان برزیلی هنر‌های رزمی ترکیبی معتقد است هر کس ادرار خودش را بخورد، سیستم ایمنی بدنش را قوی‌تر می‌کند: " من هر روز صبح ادرارم را می‌خورم، برایم حکم یک داروی طبیعی را دارد. "
منبع: بی بی سی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید