چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

برای نمونه سال 2011 مشکلات بسیاری برای سه خودرو کورولا، کمری و لندکروزر تویوتا پیش آمد که موجب مرگ چند سرنشین این قبیل خودروها شد و مستقیما به دلیل نقص فنی فاحشی پیش آمد که به ان در کارخانه بی‌توجهی شده بود. هوندا، نیسان و میتسوبیشی هم این قبیل اشتباهات را در یک دهه اخیر بارها تکرار کرده‌اند و از سوی دادگاه‌های آمریکایی و اروپایی مورد غضب و جریمه واقع شده اند.

کد خبر : ۵۵۰۱۴
بازدید : ۶۱۰۶۶

فرادید | برجام فرصت بی‌نظیری بود که توانست به گسترش صنعت خودرو ایران و ورود به مرزهای جهانی کمک شایانی نماید. ورود شرکت‌های بزرگ خارجی از برندهای اروپایی تا شرکت‌های آسیایی و بروز یک رقابت تمام عیار در بازار خودروی ایران اما این ابهام را در سطح گسترده در اذهان عمومی ایجاد کرده که نمی‌توان به برخی از برندها اعتماد کرد و برخی کشورها صنعت خودروسازی معیوب، عقب‌مانده یا رو به زوالی دارند.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

به گزارش فرادید ، در 5 بخش به بررسی 5 سوال مختلف درباره سطح پیشرفت و تکنولوژی صنعت خودرو چین، توانمندی خودروسازان فرانسوی در زمینه فروش اتومبیل در بازارهای بزرگ جهان، اعتبار صنعت خودروی کره جنوبی، دوام محصولات آلمانی و کیفیت ساخت محصولات ژاپنی پرداخته و پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به هریک از این سوالات داده ایم. هرگز نباید این پنج خرافه را در بازار خودرو باور نکنید.

آیا چینی‌ها دارای برندهایی با سطح تکنولوژی پایین هستند که در جهان به آنها اقبالی وجود ندارد؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

ولوو خودروساز سوئدی هم‌اینک تحت مدیریت برند جیلی به شرکتی بزرگ و موفق تبدیل شده است

این گزاره شاید یک دهه قبل درست بود اما با سرمایه‌گذاری گسترده‌ای که توسط کارآفرینان چینی صورت گرفته تا حد بسیار زیادی فاصله بین صنعت خودرو چین و صنعت جهانی اتومبیل کاهش یافته است. جیلی بزرگترین خودروساز چین هم اینک با تکنولوژی روز جهان که برگرفته از همکاری مشترک با ولووی سوئد است تولید می‌گردد. بی‌وای‌دی آنقدر خودروهای الکتریکی خوبی می‌سازد که علاوه بر چین، در نروژ، آمریکا، ژاپن و فرانسه خریداران بسیاری دارد. بورگوراد و ام‌جی دو بنرد ورشکسته اروپایی بودند که با رهبری چینی‌ها به روزهای اوج برگشته‌اند. چری هم که در ایران حضوری چشمگیر دارد جزو پرتقاضاترین برندهای چین در 4 کشور برزیل، ایران، هندوستان و روسیه است.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

فرانسوی‌ها خودروسازان خوبی نیستند و اعتبارشان در جهان را از دست داده‌اند؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

فقط یک مقایسه آماری به لحاظ وضعیت فروش و چشم‌انداز تقاضا ما بین خودروسازان فرانسوی با رقبای کره‌ای و ژاپنی نشان می‌دهد در بازار بزرگ و کاملا رقابتی اروپا این محصولات فرانسوی هستند که کاملا دست بالا را دارند. در بازار چین هم سال‌هاست پژو سیتروئن به عنوان دو خودروساز بزرگ حضوری چشمگیر در این کشور داشته و تولیدات موفقی را در این کشور کلید زده‌اند. تکنولوژی موتور محصولات پژو سیتروئن یا رنو آنقدر بالاست که در 5 سال اخیر بیش از 6 بار موتورهای سری پیور تک و تی‌سی‌ای انرژی این دو شرکت برنده عنوان برترین موتور جهان شده‌اند ضمن اینکه رنو اخیرا تواسنته به تکنولوژی رانندگی خودران سطح 5 که بالاترین سطح ممکن در جهان است دست یابد.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

اعتبار صنعت خودرو کره جنوبی بالا نیست و محصولات این کشور توانمندی بالایی در زمینه آفرود یا دینامیک رانندگی ندارند؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

بدترین سوالی که در سال‌های اخیر بارها پرسیده شده و کاملا مبنای خرافی داشته همین مورد است. مگر می‌شود کشوری که سالانه در سه بازار بزرگ چین،‌آمریکا و اروپا بیش از 6 میلیون دستگاه خودرو می‌فروشد و حجم تولیدش در سال برای کل بازارهای جهان به بیش از8میلیون دستگاه می‌رسد اعتبار نداشته و برندهای ناتوانی داشته باشد. مهمترین جوایز طراحی سالانه را موسسه رد دات می‌دهد و امسال کل جوایز 4 گانه را محصولات کیا موتروز اعم از استینگر، پیکانتو و استونیک درو کرده‌اند. توانمندی آفرود دو خودرو سورنتو از کیا و رکستون جی4 از سانگ یانگ برای اعلام قدرتمندانه سطح مهندسی خودروسازان این کشور کافی است. در عین حال تولید اتومبیلی به توانمندی و شکوه هیوندای آی30ان-آر که در پیست مسابقه توان مقابله با فولکس گلف-آر را دارد برای نشان دادن سطح توان کنسرسیوم کیا هیوندای در زمینه تولید خودروهای پرفورمانس و عملکرد بالا کافی به نظر می‌رسد. در عین حال چه نسل قبلی و چه نسل جدید کیا سورنتو به راحتی این توان را دارد تا در مناطق صعب‌العبور به راحتی حرکت کرده و شما را به نقطه دلخواه برساند.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

دوام محصولات آلمانی بالا نیست و در درازمدت نمی‌توان روی این خودروها حساب باز کرد؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

این دیگر نوبر است! طبق برآورد موسسه آمریکایی جی‌دی پاور اتومبیل های آلمانی ساخت مرسدس بنز، فولکس‌واگن و ب.ام.و در شمار بادوام ترین خودروهای نیمه لوکس بازار آمریکا پس از یک دوره 5 سال هستند. آئودی هم سازنده باکیفیت‌ترین موتورهای جهان در زمینه استهلاک قطعات بوده و اوپل در ذهن خریداران یک خودروی کاملا اقتصادی با دوام بالا و ارزش خرید زیاد است. مشخص نیست چنین سوالی اصلا چرا مطرح شده است! چون طبق برآوردهای موسسه معتبر جی دی پاور شرکتی مثل پورشه یا مرسدس بنز در بالاترین سطوح ممکن از لحاظ کیفیت ساخت و رضایت مشتریان هستند.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

آیا ژاپنی‌ها خودرو بی‌کیفیت نمی‌سازند؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

درباره بخش آخر این گزارش نباید محتاطانه عمل کرد. گزارش‌های متعددی منتشر شده که در آن بسیاری از خودروهای ژاپنی را واجد کیفیت بالا دانسته اما مثال‌های بسیاری هم وجود دارد که می‌تواند این کلیشه را نقض کند. از آنجا رویکرد سوال نه پاسخ به ذهنیت عمومی که انتقاد از یک کلیشه رایج است بایستی به غیر از نکات قوت نقاط ضعف را هم دید. اینکه همه فکر می‌کنند صنایع خودروسازی ژاپن در جهان نظیری ندارد و خطای تولید در این بخش هرگز وجود ندارد اشتباهی است فاحش که اقلا در یک دهه اخیر بارها و بارها نقض شده است. برای نمونه سال 2011 مشکلات بسیاری برای سه خودرو کورولا، کمری و لندکروزر تویوتا پیش آمد که موجب مرگ چند سرنشین این قبیل خودروها شد و مستقیما به دلیل نقص فنی فاحشی پیش آمد که به ان در کارخانه بی‌توجهی شده بود. هوندا، نیسان و میتسوبیشی هم این قبیل اشتباهات را در یک دهه اخیر بارها تکرار کرده‌اند و از سوی دادگاه‌های آمریکایی و اروپایی مورد غضب و جریمه واقع شده اند. حتی به تازگی گزارش‌هایی از نقص فنی برخی محصولات تویوتا گزارش شده که قابل تامل بوده و ابعاد بزرگی دارد که حتی می‌‌تواند جان مالکان این خودروها را بگیرد.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

یادی از یک مشکل بزرگ

شرکت تویوتا تاکنون بارها از سوی خریداران و ی مقامات دادستانی اروپا و آمریکا مورد شکایت قرار گرفته ولی زنجیره‌ای از شکایت‌های پش سر هم موجب شد تا سال 2011 برای این خودروساز به یک سال کابوس وار تبدیل شود. آسوشیتدپرس در آن زمان اعلام کرده بود تویوتا از ماه اکتبر تا انتهای سال بیش از هشت میلیون خودروی تولیدی خود را به علت شکایت‌ها از نقص فنی پدال گاز و موارد مشابه در سراسر جهان جمع‌آوری کرده است. تویوتا در این قضیه دست به فراخوان میلیونی در بازار آمریکا زد تا خریداران مدل تویوتا کرولای 2009 و 2010 برای رفع نقص به نمایندگی‌های شرکت مراجعه کنند.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

از آنجا که گفته می‌شد دست‌کم سه مورد مرگ بر اثر نقص فنی در محصولات تویوتا رخ داده این شرکت با فشار بالایی در جهان روبرو شد. به غیر از فراخوان میلیونی در آمریکا، تویوتا بعدها اعلام کرد در انگلستان هم فراخوانی را شامل 180 هزار و 865 دستگاه از محصولات این شرکت کلید زده است. همچنین طی سال 2011 تویوتا نزدیک به 400 هزار خودروی هیبریدی خود را برای تعمیر سیستم ترمز آنها به کارخانه‌های مادر فرا خواند. با توجه به این مساله، از آنجا که مدیر شرکت یعنی آکیرو تویودا قدرت حل مسئله را به تنهایی نداشت در جمع بیش از 200 فروشنده تویوتا در واشنگتن و جلوی دوربین صدها رسانه مهم جهان، ناگهان به گریه افتاده و جمع را تحت تاثیر خود قرار داد. پیش از وی نیز رئیس فروش تویوتا موتور در آمریکا از مردم این کشور به دلیل فراخوان میلیونی تویوتا عذرخواهی کرده بود .

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    ماشین های ایرانی خوبن بقیه آشغالن

  • ناشناس ارسالی در

    پراید سایپا هاچ بک و ۴۰۵ وسمند زیبای ودناا دنا پلاس و..میتوانند جهان را دگرگون کنند

  • ناشناس ارسالی در

    ولی خودرو های ژاپنی کمترین استهلاک رو دارند با نظر شما مخالفم

  • رضا ارسالی در

    یادتون رفت سلطان تمام خودرو سازان یعنی خودروسازان ایرانی را بگید که محصولاتشان در آسیا و حتی جهان بی رقیب هستند!

  • ناشناس ارسالی در

    هرگز نباید این پنج خرافه را در بازار خودرو باور نکنید. معنی این جمله چی میشه؟ یعنی این پنج خرافه رو باور کنیم؟ معلومه که این خبر سفارشیه. کحصولا فرانسوی و چینی خوبن بقیه بدن. حالا اگه ما از بورکینافاسو هم ماشین وارد میکردیم انوقت ماشینای بوکینافاسو خوب میشدن و بقیه بد. دمتون گرم. اینکه بگی ژاپنی ها بی کیفیت میسازن و چینی ها خوب رو دیگه مردم خودشون میتونن قضاوت کنن البته اینکه کیفیت آلمانیها بالاست رو هم چاشنی کردین که کسی به صحت مطلبتون شک نکنه. در ضمن در کشور هند ماشین چینی مطلقا وجود نداره بیشترین ماشینهاش اروپایی و ژاپنی هستن خصوصا سوزوکی

  • مجيد ارسالی در

    دريغ از لحظه اي تحقيق و استناد و تعقل!!! اين مطالب كذب محضه. بنده نه ژاپني هستم! نه ماشين ژاپني دارم و نه ربطي به صنايع ژاپن دارم. اما بعنوان يك نويسنده و محقق در حوزه خودرو به جرات عرض ميكنم در حال حاضر كشور ژاپن توليد كننده با كيفيت ترين و بي دردسرترين خودروهاي پرتيراژ دنياست (مراجعه شود به آمار فروش برندهاي ژاپني و تيراژ توليذات آنها). اگر نگارنده اين متن سواد مطالعه در باره خودروهاي ژاپني از منابع معتبر دنيا را ندارد، مي تواند با بررسي و پرس و جوي بسيار ابتدايي از سطح جامعه و افرادي مانند رانندگان تاكسي، تعميركاران خودرو و نمايشگاه داران، به اين نكته واضح پي ببرد. قطعا در هر صنعتي احتمال وجود خطا وجود دارد ولي اين خطاها مي بايست در مقابل تعداد توليدات و سابقه آن صنعت سنجيده شود. چه بسا فراخوان گسترده كمپاني تويوتا در سال 2011 مي تواند نشاني از تعهد و احترام اين توليد كننده باشد با مشتري نه چندان پولدار خود. (مقايسه شود با برخورد خودروسازان داخلي و حتي خارجي در قبال بروز چنين مشكلاتي)حال تعجب بنده از اين نكته است كه نگارنده، چه پدر كشتگي با خودروهاي ژاپني داشته كه اينچنين بر طبل مي كوبد و سعي بي فايده در تخريب برندهاي ثابت شده ژاپني دارد؟!؟!؟! اگر انتشار داديد!

  • ناشناس ارسالی در

    تمام خودروهایی که در بالا گفته شده اسم بد گذاشته شده تویوتا بهترین خودروساز دنیا هست و از نظر کیفیت و تجهیزات از رتبه بالایی برخوردار است اینکه گفته شده خط تولید تویوتا بی کیفیت واقع شده من این حرف قبول ندارم خودروهای تویوتا توسط روبات های پیشرفته مورد ازمایش قرار می گیرن و درباره شرکت های خودروساز مثل بی ام وه باید بگم که این خودرو از موتورهای پیشرفت برخوردار هست طبیعیه که بعد مدتی به تعمیرات احتیاج داشته باشه حتی خود انسان وقتی پیر میشه بیشتر نیاز به دارو و درمان میکنه حرف اخرم اینه که این خودروساز های خارجی از خودروهای داخلی مثل سایپا و ایرانخودرو خیلی بهتره سایپا بیش از 30سال پراید ساخت نتونست صندلی با کیفیت بسازه انتظار زیادی نباید داشت من خودم تویوتا chrدارم و خیلی راضی ام

  • امير حسين ارسالی در

    براي همينه ميگند بايد خودروي داخلي خريد ديگه

    تا حالا حتي يك مورد مرگ هم در خودروي پرايد گزارش نشده

    يا حتي يك مورد خرابي پدال گاز نداشته

    پرايد بخريد، پررررررررررررايد

  • سعید ارسالی در

    بهتر است با دید باز تر نگاه کنیم ایرادات برای همه هست ایراد در مرسدس بنزهای سری A در سال 97-96 میلادی و رسوایی فولکس واگن و ...... یا آیا کیا استینگر با اون همه اداعا حریف خودروی نیسان GTR و .... ژآپنی میشود مورد اعتماد ترین برند تویوتا و لکسوس است یا اعلام اینکه رنو بهترین موتورها رو می سازد همین الان تلیسمان و کولئوس از موتور های نیسان استفاده می کنند این مقاله به شدت مغرضانه نوشته شده کدام خودرو کره ای هندلینگ لنسر را دارند تویوتا و لکسوس مورد اعتماد ترین برند هستند و سوبارو با دوام ترین ، مغرضانه ننویسم درضمن تمامی صحبتهای بنده را میتوان با کمی جستجو در اینترنت و حتی سایتهای داخلی تخصصی خودرو مشاهده کرد و تماما مستند هستند

  • رضا ارسالی در

    این چه متنی هست که از امار و اطلاعات موجود در اینترنت هم حتی استفاده نکرده!! منبع این حرفها چیست. فرانسه سالها پیش اعلام کرد خودروسازی دارای اهمیت استراتژیک برای این کشور نیست. بزرگتری مصرف کننده خودروی دنیا آمریکا هستش که فروش ماشینهای فرانسوی صفر هستش. در کل قاره آمریکا ماشین فرانسوی تقریبا وجود ندارد. موتورش بهترین در جهان شده!!

  • ناشناس ارسالی در

    فقط پراید . چون در یک چشم به هم زدن میری اون دنیا و توی صف اتوبوس رحلت معطل نمیشی

  • امیر حسین ارسالی در

    با عرض سلام
    ضمن تشکر از پاسخ به سوالات رایج در مورد کیفیت خودروهای وارداتی به ایران، شایسته هست کمی خبره تر و علمی تر و بدون جانب داری در مورد برندهای خودرو قضاوت بفرمایید.
    چند نکته قابل تامل:
    1- جایزه رد دات جایزه دیزاین هست و هیچ ربطی به کیفیت ساخت محصولات ندارد.
    2- در همین وبسایت آمار بالایی از خودروهای بی کیفیت چینی اعلام شده است، که جای بحثی وجود ندارد.
    3- در حال حاضر برند تویوتا ارزشمندترین برند در بین خودروسازان جهان است و عملکرد محصولات آن در شرایط مختلف،سالیان سال رکوردار بوده و برکسی پوشیده نیست. مشکلاتی که شما مطرح کردید برای تمام برندها اتفاق میفته و دور از انتظار نیست. اگه گزارش J.D Power رو قبول دارید در مقایسه ای که گذاشتید برند تویوتا رتبه دوم را داره بالاتر از بنز و ب. ام .و
    4- خوبه شما یه سری به افراد متخصص و حتی تعمیرکاران خودرو در ایران بزنید و آمار تعمیرات خودروها رو مقایسه کنید.
    5- صرفا توانایی کیا سورنتو در عبور از مناطق صعب العبور مقایسه منطقی با رقبا نیست. همانطور که نیسان پاترول دهه 80 میلادی با توانایی مناسب آفرود قابل مقایسه با خودروهای روز نیست. و با نگاهی به قیمت محصولات کره ای نسبت به سایر برندها متوجه دلیل آمار فروش بالای این برند در اروپا یا آمریکا خواهید شد.

    بهرحال برای قانع کردن مخاطبان توصیه میشه اطلاعات از منابع معتبر نقل بشه و برای مقایسه دو نمونه: قیمت، محل و شرایط استفاده، هزینه های تعمیر و نگهداری، کیفیت عملکرد و سایر فاکتورهای موثر در آن حوزه در نظر گرفته شود تا سخن شما قابل اعتماد و اعتبار باشد.

    • ناشناس ارسالی در

      خب تو همون جدول جی دی پاور که پورشه آلمان اوله !

  • ناشناس ارسالی در

    فقط پیکان چخچخی

  • ناشناس ارسالی در

    اغلب تاکسی ها در در دبی تویوتا کمری هستند و 24 ساعت هم در حال حرکت با کولر روشن. درصد خیلی بالا تاکسیها در تایلند تویوتا کرولا هستند و معروف به خودرو بدون هزینه نگهداری.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید