در روز‌های اخیر در شرایط ثبات دلار، سکه صعودی شد

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند.

کد خبر : ۵۵۵۴۷
بازدید : ۱۱۵۵
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار ارز

دومین هفته سکون دلار
هر دلار آمریکا بدون تغییر هفتگی در نرخ ۴۲۰۰ تومان تثبیت شد. پس از تصمیم ستاد اقتصادی دولت برای ممنوعیت خرید و فروش فیزیکی ارز صرافی‌ها با هدف سرکوب تقاضا، پس از لمس سقف ۶ هزار تومانی دلار و با وجود اعلام شناوری دلار حدود ۶ درصد، از ۲۱ فروردین برای چهاردهمین روز متوالی دلار در سطح ۴۲۰۰ تومان تثبیت شد.
بنابراین با وجود تداوم فضای امنیتی، شنیده‌ها از معامله دلار در بازار غیررسمی در روز‌های ابتدایی در سطوح نزدیک ۵۸۰۰ تومان بود، اما در ادامه با فروکش فضای هیجانی نرخ‌ها در بازار غیررسمی به نرخ دلار در مناطق مرزی نزدیک شدند. روز پنج‌شنبه نیز در شرایط کمبود عرضه ارز در تهران، نرخ دلار در مناطق هرات و سلیمانیه به ترتیب ۵۴۸۰ و ۵۵۲۵ تومان اعلام شد.

بازار سکه

توقف ریزش سکه پس از ۴ روز
قیمت سکه با افت هفتگی ۲/ ۳ درصدی به قیمت یک میلیون و ۷۶۷ هزار تومان معامله شد. پس از افت ۷۴ هزار تومانی سکه طی ۴ روز معاملاتی، روز پنج‌شنبه سکه با رشد ۷ هزار تومانی همراه شد. در بازار طلای جهانی، افت یورو به کف ۵/ ۳ ماهه در کنار کاهش کسری تراز تجاری آمریکا در مارس پیش از انتشار تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه اول آمریکا با رشد شاخص دلار، طلا را نزدیک کف ۵ هفته به ۱۳۱۷ دلار رساند.
در شرایط ثبات نرخ رسمی دلار، سیگنال‌های افت دلار در مناطق مرزی و فروکش هیجان بازارها، قیمت سکه را در هفته اخیر از سقف یک میلیون و ۸۳۴ هزار تومان کاهش داد. با این وجود روز پنج‌شنبه، ثبات نسبی نرخ دلار در هرات و سلیمانیه نزدیک ۵۵۰۰ تومان از سکه حمایت کرد.

بازار نفت

توجه نفت به تصمیم «برجامی» ترامپ
دیروز ساعت ۱۶ هر بشکه نفت خام آمریکا به قیمت ۶۸ دلار معامله شد. با تداوم نگرانی‌ها نسبت به خروج آمریکا از برجام، کم‌نوسانی نفت نزدیک سقف ۳ ساله رقم خورد. با وجود پیش‌بینی ماکرون از خروج آمریکا از برجام، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.
این عامل در کنار افزایش (۲/ ۲ میلیون بشکه) موجودی نفت تجاری آمریکا، رشد تولیدات این کشور به ۵۹/ ۱۰ میلیون بشکه در روز و افزایش صادرات به رکورد ۳/ ۲ میلیون بشکه در روز و رشد شاخص دلار به سقف ۳ ماهه افت آرام نفت از سقف را رقم زد.
خوش‌بینی‌ها به رشد تقاضا، کاهش تولیدات ونزوئلا، افت موجودی‌ها به زیر میانگین ۵ ساله و ریسک برجام، تعداد معاملات آتی با چشم‌انداز صعود نفت به ۴۵ میلیون بشکه رسید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید