با کورن فلکس لاغر شوید

با کورن فلکس لاغر شوید

استفاده از کورن فلکس‌های کم‌کالری برای لاغر شدن بسیار مفید است، زیرا حجم زیادی دارد و معده را پر می‌کند و باعث ایجاد حس سیری می‌شود. کسانی که می‌خواهند با استفاده از این محصولات لاغر شوند می‌توانند یک وعده در روز از کورن فلکس استفاده کنند.

کد خبر : ۵۷۶۹۹
بازدید : ۴۱۲۱۰

تاثیر پاپ کورن بر لاغر ماندن

استفاده از کورن فلکس‌های کم‌کالری برای لاغر شدن بسیار مفید است، زیرا حجم زیادی دارد و معده را پر می‌کند و باعث ایجاد حس سیری می‌شود. کسانی که می‌خواهند با استفاده از این محصولات لاغر شوند می‌توانند یک وعده در روز از کورن فلکس استفاده کنند.

ذرت مکزیکی، ذرت زاپاتا، ذرت با پنیر و...؟ کدام را دوست دارید؟ زمان قدیم ایرانی‌ها فقط با ذرت بلالی آشنا بودند که جزء خوردنی‌های محبوب بود، اما حالا می‌توان آن را در شکل‌های متنوع و مختلفی تهیه کرد از جمله کبابی، آب‌پز، مکزیکی، بوداده، چیپس شده، آرد شده، کنسروی و کورن فلکس صبحانه.

علاوه بر تنوع محصول و طعم دلپذیر آن، ذرت یکی از سالم‌ترین و مفیدترین میان‌وعده‌های غذایی تلقی می‌شود و کالری نسبتا پایینی دارد، اما همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از افراد در خوردن آن زیاده‌روی کنند غافل از اینکه حتی پاپ کورن و کورن فلکس‌های رژیمی هم می‌توانند باعث چاقی و اضافه وزن شوند! پس اگر می‌خواهید از این دانه بی‌نظیر نهایت استفاده را ببرید به این نکات توجه کنید.

آب نمک خواص بلال را کاهش می‌دهد

بهترین نوع ذرت، بخارپز آن است. ذرت‌های کبابی یا همان بلال معمولی نسبت به ذرت مکزیکی بسیار سالم‌تر است. البته بلال موقع کباب شدن نباید بسوزد، زیرا سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن را افزایش می‌دهد. این را هم بدانید که اگر ذرت بعد از کباب شدن در آب نمک قرار داده شود کمی از خاصیت خود را از دست می‌دهد.

ذرت به خودی خود ماده غذای بسیار مفیدی است، اما نحوه طبخ و تهیه آن در سلامتش بسیار تاثیرگذار است. برای مثال اضافه کردن نمک و کره از ارزش غذایی آن می‌کاهد و می‌تواند زمینه‌ساز چاقی و بیماری‌های متابولیکی شود. میان‌وعده‌هایی مانند ذرت بوداده یا پاپ کورن و غلات صبحانه می‌توانند به اندازه سبزیجات و میوه‌ها آنتی‌اکسیدان‌های لازم را به بدن برسانند.

آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از بیماری‌های مختلف قلبی، سرطان‌ها و بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت جلوگیری کنند. درواقع پلی‌فنل موجود در آن‌ها رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و با بیماری‌ها مبارزه می‌کند. یک فنجان پاپ کورن تقریبا به اندازه یک عدد سیب پلی‌فنل دارد و به عنوان یک میان‌وعده سالم تلقی می‌شود.

پاپ کورن هم چاق می‌کند

برخی از املاح موجود در ذرت مانند منیزیم می‌توانند گرفتگی‌های عضلانی را بهبود ببخشند. همچنین کلسیم و فسفر موجود در آن تاثیر چشمگیری بر استخوان‌سازی می‌گذارد، بنابراین مصرف آن برای کودکان درحال رشد و نوجوانان بسیار مفید است. ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه براینکه جلوی بیماری‌ها را می‌گیرند، می‌توانند در شادابی پوست، مو و ناخن نیز موثر باشند. اما از آنجایی که ذرت و پاپ کورن خوش‌خوراک هستند برخی‌ها در مصرف آن زیاده‌روی می‌کنند و اگر این زیاده‌روی باعث شود بیشتر از نیاز روزانه‌مان کالری دریافت کنیم اضافه‌وزن پیدا خواهیم کرد، اما اگر در حد کم و به‌عنوان میان‌وعده مصرف شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

عادت به خوردن کورن فلکس در صبح ضرر دارد؟

استفاده از کورن فلکس‌های کم‌کالری برای لاغر شدن بسیار مفید است، زیرا حجم زیادی دارد و معده را پر می‌کند و باعث ایجاد حس سیری می‌شود. کسانی که می‌خواهند با استفاده از این محصولات لاغر شوند می‌توانند یک وعده در روز از کورن فلکس استفاده کنند.

گاهی اوقات سؤال می‌شود که جایگزین کردن کورن فلکس با صبحانه سنتی مفید است یا مضر؟ در پاسخ باید گفت: کورن فلکس ماده غذایی بسیار مفیدی محسوب می‌شود، اما به شرطی که از نوع پرکالری و پر شکر آن کمتر استفاده شود. همچنین اگر به طور دائم جایگزین وعده صبحانه شود ممکن است فرد را دچار کمبود برخی از مواد مغذی کند.

پاپ کورن را با این روغن تهیه نکنید

اساسا ۳ نوع روغن باید در خانه وجود داشته باشد: روغن مخصوص سرخ کردنی، روغن مخصوص پخت و پز و روغن زیتون. برای سرخ کردن مواد غذایی باید از روغن‌هایی استفاده کرد که نقطه دود بالایی دارند و ترکیبات آن‌ها در برابر حرارت مقاوم است، حتی درست کردن نیمرو و پاپ کورن با روغن زیتون می‌تواند بسیار مضر و سرطان‌زا باشد؛ بنابراین اولین توصیه این است که روغن کم مصرف شود.

دوم اینکه روغن مایع گیاهی استفاده شود و سوم اینکه تنوع در مصرف روغن رعایت شود، زیرا پروفایل اسید‌های چرب در روغن‌های مختلف، متفاوت است و مصرف متنوع آن باعث می‌شود که اسید‌های چرب مختلف به بدن برسد و نیاز‌های بدن برطرف شود.

کودکان کورن فلکس رژیمی نخورند

کورن فلکس یا غلات صبحانه انواع مختلفی دارد از جمله رژیمی، بدون شکر، غنی شده با ویتامین‌ها و... برای مثال نوع رژیمی آن معمولا فیبر بالا و شکر و کالری کمتری دارد، اما کودکانی که در سنین رشد یا لاغر هستند بهتر است از نوع غیررژیمی آن استفاده کنند و همراه با کورن فلکس شیر پرچرب مصرف کنند. همچنین کورن فلکس‌هایی که در آن‌ها از مغز‌ها و تکه‌های میوه استفاده شده است برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید هستند.

میوه‌های خشک در هر ۱۰۰ گرم ۳۰۰ کیلو کالری انرژی دارند. اضافه کردن تکه‌های میوه و مغز‌ها مانند مغز پسته، فندق، بادام و گردو کالری کورن فلکس را بالا می‌برد بنابراین برای کسانی که می‌خواهند افزایش وزن پیدا کنند بسیار مناسب است.

در کورن فلکس‌های بدون شکر نیز معمولا شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند مالت، ایزو مالت و آسپارتام به کار رفته است که ضرری برای بدن ندارند. برخی کورن فلکس‌ها نیز در روند تولید با انواع ویتامین‌ها غنی‌سازی می‌شوند. البته این غنی‌سازی کالری کورن فلکس را بالا نمی‌برد، زیرا ویتامین‌ها کالری ندارند و فقط سوخت‌وساز را تسهیل می‌کنند.

با کورن فلکس لاغر شوید

غنی شده همیشه چاق کننده نیست

مناسب‌ترین کورن فلکس‌ها آن‌هایی هستند که از آرد کامل دانه غلات تهیه شده باشند، زیرا وجود سبوس آن‌ها را از لحاظ تغذیه غنی‌تر می‌کند. همچنین مقدار قند این نوع کورن فلکس‌ها پایین‌تر است، بنابراین تا جایی که می‌توانید مصرف کورن فلکس‌های حاوی شکر و چربی زیاد را به حداقل برسانید.

علاوه بر این کورن فلکس‌هایی که با گروه ویتامین‌های B. غنی شده‌اند نوع مناسب‌تری هستند. غنی شده همیشه چاق کننده نیست، زیرا کالری یا انرژی فقط از طریق کربوهیدرات، چربی و پروتئین به بدن می‌رسد و ویتامین‌ها و املاح در بدن کالری تولید نمی‌کنند بلکه فقط کیفیت خوراک یا غذا را بالا می‌برند.

کورن فلکس‌های رژیمی همیشه لاغر نمی‌کنند

کورن فلکس‌ها الزاما نمی‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. به عبارت ساده‌تر کاهش وزن یک فرایند پیچیده‌ای است که به کل کالری دریافتی از تمام وعده‌ها و میان‌وعده‌های خوراکی در روز بستگی دارد. برای مثال فرض کنید کورن فلکسی که به عنوان صبحانه مصرف می‌شود کالری‌اش خیلی زیاد نباشد و برای صبحانه یک وعده غذایی خوب به حساب آید، اما اگر فرد در بقیه وعده‌ها و میان‌وعده‌های روزانه‌اش مقدار زیادی خوراکی‌های پرکالری مصرف کند طبیعتا کورن فلکس نمی‌تواند معجزه کند.

تمام تبلیغاتی که مدعی‌اند با مصرف یک کورن فلکس خاص می‌توان لاغر شد فریب‌دهنده هستند، زیرا رفتار، انتخاب غذایی، مقدار فعالیت فیزیکی و ورزش و موازنه بین کالری دریافتی و مصرفی در بدن همگی باهم می‌توانند منجر به کاهش وزن شوند.

نکـته

یک روز کورن فلکس و روز دیگر نان و پنیر بخورید، مصرف کورن فلکس‌های کم‌شیرین تهیه شده از غلات کامل همراه با شیر انتخاب مناسبی برای صبحانه است؛ به‌خصوص برای کودکان و نوجوانان. اما از آنجایی که انتظار می‌رود تمام وعده‌های غذایی مانند صبحانه تنوع داشته باشند نباید هر روز از کورن فلکس استفاده کرد.

برای مثال برخی روز‌ها کورن فلکس و برخی روز‌ها پنیر، تخم‌مرغ، کره و مواد دیگر مصرف شود. هر فردی اگر همیشه یک محدوده کاملا بسته از خوراکی‌ها را برای وعده‌های غذایی‌اش انتخاب کند در درازمدت از لحاظ دریافت مواد مغذی دچار کمبود خواهد شد

با رژیم کورن فلکس سلامت خود را به خطر نیندازید!

گاهی اوقات دیده می‌شود افراد برای لاغر شدن رژیم‌های بسیار سخت و عجیب می‌گیرند. برای مثال یک هفته کامل فقط کورن فلکس می‌خورند تا هرچه سریع‌تر لاغر شوند. درحالی‌که این عمل می‌تواند سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد. در علم تغذیه، خوراکی‌های مختلف به حداقل ۴ گروه غذایی اصلی تقسیم می‌شوند از جمله گروه شیر و لبنیات، نان و غلات کامل، سبزیجات، صیفی‌ها و میوه‌ها و گروه گوشت‌ها که تخم‌مرغ، پنیر و مغزدانه‌ها هم جزئی از آن به حساب می‌آیند. هر کدام از این گروه‌های تغذیه تامین‌کننده بخشی از نیاز‌های روزانه ما به مواد مغذی هستند.

برای مثال اگر یک فرد در شبانه‌روز اصلا شیر، ماست یا دوغ و فراورده‌های لبنی مصرف نکند و به فرض محال روزی ۱۰ کیلو هم از خوراکی‌های دیگر مصرف کند به هیچ عنوان کلسیم یا ویتامین B۲ مورد نیاز بدنش را دریافت نمی‌کند یا برای مثال اگر گوشت‌ها در برنامه غذایی‌اش نباشد دچار کمبود آهن، روی، کلسیم و بسیاری از عناصر مغذی و کلیدی می‌شود.

اگر سبزی‌ها، میوه‌ها و صیفی‌ها را به اندازه کافی مصرف نکند فیبر غذایی، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، کلسیم، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و فلاونوئید‌های آنتی‌اکسیدان را نمی‌تواند از گروه‌های غذایی دیگر به اندازه کافی دریافت کند، بنابراین گرفتن رژیم‌های سخت مانند رژیم کورن فلکس می‌تواند منجر به کمبود مواد لازم در بدن شود.

حدود ۵۰ سال است که تمام این رژیم‌های تک‌بعدی و نامتعادل در دنیا منسوخ شده‌اند، بنابراین دانش تغذیه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد افراد با رژیم‌های نامتعادل به کاهش وزن برسند، زیرا ممکن است وزن فرد کم شود، اما هزاران مشکل دیگر برای او به وجود خواهد آمد، درست مانند کسی که می‌ترسد از این طرف پشت بام بیفتد، عقب عقب می‌رود و از آن طرف پشت بام می‌افتد.

منبع: مجله آشپزی ایده آل

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید