معرفی آستون مارتین «ونتیج» مدل ۲۰۱۹
قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو از ۱۵۳ هزار دلار آغاز میشود که حدود ۵۰ هزار دلار ارزانتر از مدل DB۱۱ است.
کد خبر :
۵۸۸۶۱
بازدید :
۵۵۴۵
فرادید | مدل «ونتیج» را باید در کنار محصولات سری DB، محبوبترین و شناخته شدهترین محصول شرکت آستون مارتین دانست. آغاز تولید این محصول در شرکت آستون مارتین به سال ۱۹۷۲ یعنی زمانی که این شرکت ۵۹ ساله بود، بازمی گردد. از آن سال تا به امروز، ونتیج در کنار اسامی همچون بنتلی کانتیننتال و رولزرویس اعتبار صنعت خودروسازی انگلستان به شمار میآید.
به گزارش فرادید، نسل جدید مدل کوپه این خودرو به تازگی معرفی شده و سر و صدای زیادی را در محافل خودرویی برپا کرده. با نگاهی به چهره ظاهری این خودرو، «کلاسیک مدرنیته» را در جای جای طراحی این خودرو میبینیم. شاید نخستین موضوعی که در بررسی و پرداخت به چنین خودروهایی که در رده خودروهای اسپرت لوکس قرار دارند، مد نظر باشد مسئله کیفیت ساخت و کیفیت مواد به کار رفته شده در این خودرو باشد. در پرداخت این موضوع همین کافیست که بدانیم مجربترین نیروی انسانی متشکل از مهندسان و کارکنان پرسابقه شرکت آستون تحت قوانین سخت گیرانه و شرایط خاص این شرکت با بهترین مواد اولیه از جمله چوب طبیعی درختان و چرم پوست حیوانات پرورش یافته توسط زیرمجموعهای از شرکت آستون مارتین، وطیفه جلب رضایت مشتریان مشکل پسند خود را بر عهده دارند!
تواناییهای فنی
زیر کاپوت کشیده جدیدترین محصول شرکت آستون مارتین پیشرانهای 8سیلندر به حجم 4لیتر آرام گرفته که تنها باید از این پیشرانه به عنوان یک نیروگاه کوچک سیار نام برد! این پیشرانه آلومینیومی تویین توربو وی شکل طراحی و چیده شده توانایی تولید بیشینه قدرتی برابر با 503اسب بخار را دارد. همچنین این پیشرانه میتواند ۶۸۵ نیوتون متر گشتاور را تولید کند که برای محصولی در این کلاس رقم قابل ملاحظهای است.
پیشرانه ونتیج میتواند این سواره نظام بریتانیایی با وزن خالص ۱۵۳۰ کیلوگرم را در عرض تنها 5.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. بد نیست اشاره کنیم این پیشرانه عنوان کوچکترین و سبکترین پیشرانه ساخت آستون مارتین را یدک میکشد و حدود ۱۰۰ کیلوگرم از دیگر پیشرانه تولیدی این شرکت سبکتر است.
علاوه بر پیشرانه حجیم این خودرو که نقشی اساسی در رفتارهای دینامیکی این خودرو ایفا میکند جعبه دنده چنین خودرویی نیز باید کاملا خاص باشد تا بتواند نیروی تولیدی پیشرانه را بدون درنگ و اتلاف زمان به چرخها برساند. مهندسان شرکت آستون مارتین نیز برای رودستر گرانقیمت این شرکت، یک جعبه دنده ۸ سرعته هوشمند ساخت شرکت آلمانی ZF را در نظر گرفته اند که بتواند نیروی تولیدی پیشرانه را به پرخهای عقب این خودرو منتقل سازد.
گفتنی آنکه گیربکس فوق هوشمند این خودرو با آنالیز رفتارهای حرکتی خودرو در هر لحظه عکس العملهای مختلف نشان داده و فرامین متناسب با شرایط رانندگی را صادر میکند. به طوری که اگر حسگر دیفرانسیل احساس نماید که اختلاف بیش از حد مجاز در گشتاور بین دو اکسل وجود دارد به صورت خودکار وارد عمل شده و نیروی بیشتری را به چرخی که چسبندگی کمتری به زمین دارد ارسال میکند. علاوه بر این، جعبه دنده مذکور قابلیت تعویض دنده به صورت کاملا دستی را نیز برای راننده مهیا میسازد که بدین ترتیب راننده میتواند از طریق دسته دنده یا شیفترها (پدال ها) پشت فرمان اقدام به تعویض دنده در سرعت و زمان دلخواه نماید.
خرید ونتیج چقدر آب میخورد؟
شرکت آستون مارتین همزمان با رونمایی نسل جدید ونتیج، فروش آن را نیز در کشورهای دارای نمایندگی آغاز کرده است. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو از ۱۵۳ هزار دلار آغاز میشود که حدود ۵۰ هزار دلار ارزانتر از مدل DB۱۱ است. بنابر اعلام شرکت آستون مارتین، نخستین سری تولیدی این خودرو از اوایل تابستان سال جاری به مشتریان تحویل داده خواهد شد. اینجا میتوانید آلبوم تصویری این کوپه فوق لوکس و اسپورت را ببینید.
منبع : هفت صبح
۰