علت اصلی مخالفت با حضور "پویول" چه بود؟

علت اصلی مخالفت با حضور "پویول" چه بود؟

کارلوس پویول کاپیتان افسانه‌ای بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در یک قدمی جام جم قرار داشت که با مخالفت خلق الساعه مدیران تلویزیون روبه رو شد. چرا مجوز حضور او برای برنامه «بیست هجده» صادر نشد. فردوسی پور بعد از مخالفت مسئولان چه کرد، عادل برای حل این مشکل با چه کسانی وارد مذاکره شد؟

کد خبر : ۵۹۲۰۱
بازدید : ۴۰۳۱
علت اصلی مخالفت با حضور
کارلوس پویول کاپیتان افسانه‌ای بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در یک قدمی جام جم قرار داشت که با مخالفت خلق الساعه مدیران تلویزیون روبه رو شد. چرا مجوز حضور او برای برنامه «بیست هجده» صادر نشد. فردوسی پور بعد از مخالفت مسئولان چه کرد، عادل برای حل این مشکل با چه کسانی وارد مذاکره شد؟

پیش در آمد
در حالی که همه چیز داشت خیلی خوب و شیک پیش می‌رفت دوباره برخی مدیران سازمان با تصمیمی خلق الساعه همه چیز را به هم ریختند و دوباره از هیچ و پوچ جنجال ساختند. ماجرا را تقریبا همه می‌دانید عادل در ادامه دعوتش از بزرگان فوتبال برای حضور در ویژه برنامه جام جهانی این بار سراغ کارلوس پویول کاپیتان سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا رفته بود و قصد داشت در روز بازی تیم ملی ایران - اسپانیا پذیرای این ستاره فوتبال اسپانیا و جهان باشد.
عادل چهار سال قبل که ویژه برنامه جام جهانی برزیل را به او دادند، با دعوت از کارلوس دونگا کاپیتان و سرمربی سابق برزیل حسابی ترکاند و بعد از آن این روند را با دعوت از لوئیز فیگو در ویژه برنامه قرعه کشی جام جهانی روسیه ادامه داد. حضور این بزرگان اگرچه اعتباری بزرگ برای فوتبال ایران و تلویزیون به حساب می‌آمد، اما حواشی زیادی هم داشت که یکی از آن‌ها رقم دستمزد و منابع تامین آن بود. اما فردوسی پور بی توجه به این حواشی به دعوت از بزرگان فوتبال جهان برای حضور در برنامه جدیدش «بیست هجده» ادامه داد.

شائبه‌ها
فردوسی پور مشغول رایزنی است و دائم با آدم‌های مختلف در تماس است تا بتواند مشکل را حل و فصل کند، این در حالی است که خبر ممانعت از حضور پویول رسانه‌ای شده و برنامه هم بدون حضور فردوسی پور روی آنتن رفته است.
همزمانی این دو اتفاق موجب شد تا این شائبه ایجاد شود که عادل از برنامه قهر کرده و به خاطر عدم حضور پویول حاضر به اجرای برنامه نیست؛ شائبه‌ای که حتی واکنش قائم مقام شبکه سه را به همراه داشت. در ساعاتی که فردوسی پور سخت در تلاش بود تا مشکل را حل کند و بتواند پویول را حداقل در تایم بازی تیم ملی به استودیو بیاورد، روابط عمومی کل سیما نقل قولی را از طرف قائم مقام شبکه سه منتشر کرد که در آن عنوان شده بود «یک مجری حرفه‌ای به دلیل اختلاف نظر در پرداخت چندصدمیلیونی به یک بازیکن خارجی آن هم در شرایط کنونی قهر نمی‌کند.»
علت اصلی مخالفت با حضور
انتشار این اظهارنظر تا حدودی شایعه قهر عادل را تایید می‌کرد، آن هم در شرایطی که همه می‌دانستند فردوسی پور به خاطر استرس و تماس‌های مکرر و بی نتیجه، انرژی لازم برای اجرا را نداشته است.

ورود ضربتی
عادل از همان نخستین برنامه «بیست هجده» شروع کرد به رو کردن برگ‌های برنده و سورپرایز کردن مخاطبانش. برنامه اول برای اولین بار علی پروین و حشمت مهاجرانی را در یک قاب مشترک روی آنتن زنده تلویزیون برد و بعد هم در روز بازی ایران - مراکش، اسامی اتوئو را به استودیوی برنامه آورد.
با حضور اتوئو بازهم رقم دستمزد و منابع تامین آن وسط کشیده شد. حجم بالای انتقادات از حضور اتوئو، مسئولان سیما را نسبت به این ماجراحساس کرد، همین حساسیت هم موجب شد تا ماجرای حضور پویول در برنامه بیست هجده» در سکوت خبری کامل جلو برود.
صبح روز چهارشنبه و ساعاتی قبل از حضور کاپیتان سابق بارسلونا و اسپانیا در استودیو برنامه «بیست هجده» این خبر رسانه‌ای شد، اما درست یکی دو ساعت بعد از اعلام خبر، مسئولان سیما به شکل ضربتی وارد ماجرا شدند و به فردوسی پور اعلام کردند که پویول حق حضور در برنامه را ندارد. این اتفاق در حالی می‌افتاد که که آقای کاپیتان پولش را تمام و کمال گرفته بود و در هتل منتظر بود که ماشین دنبالش برود او را به استودیو برنامه بیاورد.

علت اصلی مخالفت
برخلاف بازی اول ایران، این بار هیچ هیجانی در استودیو نیست. رایزنی‌های فردوسی پور نتیجه نداده و بازی ایران - اسپانیا قرار است بدون پیش برنامه جذابی پخش شود. رسانه‌ها در حال گمانه زنی هستند. برخی عنوان می‌کنند که آرایش مو‌های پویول مانع از حضور او در برنامه شده؛ نکته‌ای که البته در نقل قولی منتسب به او تایید می‌شود. اما ایجنتی که شرایط حضور پویول را در برنامه مهیا کرده آن را رد می‌کند.
البته این گمانه زنی‌ها در حال انجام می‌شد که در گفته‌های قائم مقام شبکه سه به شکل تلویحی به مشکل حضور پویول در برنامه «بیست هجده» اشاره شده بود. آقای قائم مقام در بخشی از حرفهایش اشاره می‌کند که مجری حرفه‌ای نباید به خاطر اختلاف نظر در دستمزد چند صد میلیونی مهمان قهر کند. در واقع مدیران سیما به خاطر اینکه در شرایط کنونی اقتصادی جامعه که دلار به آستانه هشت هزار تومان رسیده در مظان پرداخت دستمزد چند هزار دلاری قرار نگیرند، با حضور کاپیتان پویول در برنامه شبکه سه مخالفت کردند.
علت اصلی مخالفت با حضور

رایزنی عادل
فردوسی پور در حالی که خود را مهیای میزبانی از کارلوس پویول می‌کرد به یکباره با بحران و چالشی بزرگ رودر رو شد. کنسل کردن حضور این مهمان گردن کلفت قطعا برایش تبعات شدیدی داشت از همین رو به محض اینکه از این ماجرا مطلع شد رایزنی هایش را برای حل مشکل شروع کرد.
معمولا در تلویزیون ماجرا‌های اینچنینی که به یکباره با حضور مهمانی ویژه مخالفت می‌شود، مدیران پایین دستی برای اینکه خود را از ماجرا بیرون بکشند، تصمیم اتخاذ شده را به مدیران بالادستی ربط میدهند و حتی دیده شده به تهیه کننده برنامه توصیه می‌کنند که اگر حرفش پیش مدیران بالادستی خریدار دارد خودش مستقیم برای رایزنی وارد عمل شود.
مدیران بالادستی هم از مدیر شبکه شروع می‌شود و به معاون سیما و نهایت رئیس سازمان می‌رسد. در این مواقع البته این مدیران در دسترس نیستند و پیدا کردن شان کار سختی است. فردوسی پور هم به محض اینکه متوجه وخامت اوضاع می‌شود، کار رایزنی اش را شروع می‌کند و این همزمان می‌شود با شروع برنامه «بیست هجده».

چالش جهانی
مسئولان تلویزیون در حالی با حضور کارلوس پویول در برنامه فردوسی پور مخالفت کردند که این فوتبالیست سابق و کارشناس فعلی پول خود را به شکل کامل دریافت کرده بود. حالا ممانعت از حضور او چه نفع مالی به همراه داشته نکته‌ای است که باید مسئولان سیما به آن پاسخ بدهند، البته که مسئولان تلویزیون هیچگاه در این زمینه‌ها حاضر به پاسخگویی و شفاف سازی نیستند.
اینکه بیایند بگویند اصلا مشکل اصلی کجا بوده و چرا به یکباره تصمیم گرفته شده تا این مهمان ویژه پشت در استودیو بماند. آیا آن‌ها کلا در جریان دعوت از پویول قرار نداشتند و به یکباره متوجه شدند که این اوج فاجعه است و اگر اینطور نیست چرا همان موقع که بحث دعوت او مطرح شده مخالفت خود را با حضور او اعلام نکرده اند. گذشته از همه این چراها، یک سوال بزرگ دیگر هم مطرح است، آیا مسئولان سیما وقتی در دقیقه ۹۰ و در شرایطی که مهمان برنامه به ایران آمده و منتظر حضور در استودیو است چنین تصمیم خلق الساع‌های گرفته اند به تبعات بین المللی آن توجه کرده اند.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید