کی‌روش به دنبال ثبت یک رکورد دیگر

کی‌روش به دنبال ثبت یک رکورد دیگر

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر پرتغال می‌تواند ششمین سرمربی تاریخ جام جهانی باشد که کشورش را شکست داده است.

کد خبر : ۵۹۲۱۲
بازدید : ۳۱۸۹
کی‌روش به دنبال ثبت یک رکورد دیگر
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر پرتغال می‌تواند ششمین سرمربی تاریخ جام جهانی باشد که کشورش را شکست داده است. تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه در آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف پرتغال می‌رود. تیم ملی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی به پیروزی برابر حریفش نیاز دارد.
کارلوس کی‌روش پرتغالی می‌تواند علاوه بر صعود تیمش، حذف کشورش را از جام جهانی رقم بزند. او اولین سرمربی نیست که با کشورش در این رقابت‌ها روبه‌رو می‌شود. پیش از این سرمربیان دیگری چنین تجربه‌ای داشتند.

دیدار ایران و پرتغال بیستمین تقابل یک سرمربی با کشور خود در جام جهانی است. این اتفاق اولین‌بار در جام جهانی ۱۹۳۸ فرانسه رخ داد. ژوزف ناگی با هدایت تیم ملی فوتبال سوئد پنج بر یک از مجارستان شکست خورد. آخرین باری که این اتفاق افتاد به جام جهانی ۲۰۱۴ بر می‌گردد. یورگن کلینزمن با تیم ملی فوتبال آمریکا برابر آلمان قرار گرفت و یک بر صفر شکست خورد.

سون گوران اریکسون در این میان رکورد رویارویی با کشورش را دارد. او به عنوان سرمربی انگلیس دو بار برابر سوئد در جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ بازی کرد. تنها پنج سرمربی توانسته‌اند برابر کشورشان به پیروزی دست یابند. بورونو متسو فرانسوی با هدایت تیم ملی سنگال بزرگ‌ترین برد را در این زمینه به دست آورد. تیم او توانست مدافع عنوان قهرمانی را در جام جهانی ۲۰۰۲ شکست دهد.

در ۱۹ بازی که یک سرمربی با کشورش روبه‌رو شده، یازده شکست رقم خورده است. زیکو برزیلی سنگین‌ترین شکست را تجربه کرد. او با هدایت تیم ملی ژاپن در جام جهانی ۲۰۰۶ چهار بر یک مغلوب سلسائو شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید