سقوط چندگانه‌ ژوراسیک در فیلم "دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی"

سقوط چندگانه‌ ژوراسیک در فیلم "دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی"

نیمه اول «سقوط پادشاهی» همان چیزی را ارائه می‌دهد که قولش را داده بود، دایناسور‌ها روی جزیره به این طرف و آن طرف می‌دوند، بخش‌هایی از شهر بازی نابود شده چند سال پیش به نمایش در می‌آید، «اوون» و «بلو» باز با هم دیدار می‎کنند و یک آتش فشان. بخش دوم یک افتضاح کامل است که حاوی المان هایی، چون یک حراجی دایناسور و یک تعقیب و گریز در سالن‌های یک خانه قدیمی می‎شود.

کد خبر : ۵۹۶۰۱
بازدید : ۸۰۷۳
خلاصه داستان: فوران آتشفشان جزیره‌ای که پارک ژوراسیک در آن هست باعث به تکاپو افتادن صاحبان این مجموعه می شود تا دایناسور‌ها را نجات و آنان را به خارج از جزیره منتقل کنند. اما این کار پیامد‌های فاجعه باری دارد.

امتیاز متاکریتیک: ۵۱ از ۱۰۰
سقوط چندگانه‌ ژوراسیک در فیلم

جیمز براردینلی | تنها چیزی که «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» (Jurassic World: Fallen Kingdom) را از آن فیلم اسفناک «ژوراسیک پارک ۳» جدا می‌کند، آن است که سازندگان جدیدترین قسمت از این مجموعه به مانند سال ۲۰۰۱ به سراغ استفاده از تکنیک‌های ارزان و بی‌ارزش نرفته‌اند.
هر دو فیلم بی‎رمق و کسل به نظر می‌رسند، و تنها مقداری بیشتر از آن چه که از آن‌ها به عنوان حداقل انتظار می‌رود را انجام می‌دهند. شاید تماشای دوباره «پارک ژوراسیک» اول و ریبوت این مجموعه یعنی «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) قبل از پنجمین قسمت از این مجموعه یک اشتباه بوده چرا که آن دو فیلم، چیزی را به شکلی غنی در خود دارند که این قسمت جدید کاملا از آن بی بهره است: یک حس اقتدار، یک اشاره به شکفتی، و یک حس خطر که بیش از آن که بخواهد اجباری و زورکی به نظر برسد، طبیعی است.

برای جای دادن مقداری تحرک و جنب و جوش در خود و جلوگیری از خلق دوباره یک «دنیای ژوراسیک» دیگر (فیلمی که، کسانی که به دنبال خوردن غذایی راحت در سینما با خانواده هستند، شاید از آن لذت برده باشند)، این قسمت جدید به سراغ چیزی رفته که قبلا در «دنیای گمشده: پارک ژوراسیک» (The Lost World: Jurassic Park) استفاده شده بود، خروج دایناسور‌ها از جزیره (در این قسمت، برای جلوگیری از انقراض دوباره آنان).
تیزر فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی


منبع: سایت نقد فارسی
مترجم: دانیال دهقانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید