کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه

کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه

نوع پوشش مردان به خصوص برای خانم‌ها یکی از ملاک‌های مهم است. در این زمینه کارشناسان تحقیقات زیادی انجام دادند که بدانند آیا مردانی که از پوشش رسمی و کراوات یا پاپیون به طور روزمره استفاده می‌کنند ویژگی‌ها خاصی دارند و یا نوع پوشش ان‌ها تاثیری در نگاه اطرافیان دارد یا نه.

کد خبر : ۵۹۷۱۰
بازدید : ۲۳۸۳۵
فرادید | همیشه مردان در انتخاب لباس و نوع پوشش راحت‌تر از خانم‌ها هستند. به عبارتی دستشان خیلی باز است، چون اگر بخواهند رمس لباس بپوشند قطعا سراغ کت و شلوا رمی روند و آن را با کراوات یا پایپون ست می‌کنند و به راحتی یک لباس شیک و رسمی برای مراسم مهم دارند.

تنوع مدل‌های کراوات و پایپون هم آنقدر زیاد است که به راحتی می‌توانند هر روز یک رنگ و مدل را برای لباس خود انتخاب کنند. مردانی کمه لباس پوشیدن سبک کلاسیک را دوست دارند پیراهن‌های مردانه تک را هم با کراوات ست می‌کنند و به عنوان لباس روزمره از این پوشش استفاده می‌کنند.

اما بد نیست بدانید حتی در انتخاب کراوات و پاپیون هم باید دقت کنید. هر کرواتی با هر نوع لباس و کت و شلواری قابل هماهنگ شدن نیست و در هر مراسمی هم استفاده از پاپیون مناسب نیست.

تاثیرات نوع پوشش در نگاه دیگران
نوع پوشش مردان به خصوص برای خانم‌ها یکی از ملاک‌های مهم است. در این زمینه کارشناسان تحقیقات زیادی انجام دادند که بدانند آیا مردانی که از پوشش رسمی و کراوات یا پاپیون به طور روزمره استفاده می‌کنند ویژگی‌ها خاصی دارند و یا نوع پوشش ان‌ها تاثیری در نگاه اطرافیان دارد یا نه.
کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه تاکسیدو و کت و شلوار در نگاه اول و در کلیت شبیه به هم هستند
در مطالعه‌ای که جدیدا انجام شده دو پرسش اصلی را مطرح کردند

اول اینکه آیا مردانی که اغلب کراوات می‌زنند ویژگی‌های خاص بیش تری نسبت به دیگر مردان دارند؟ و دوم اینکه با توجه به جنس، سن، سطح تحصیلات و تکرار پوشیدن کراوات آیا در این ویژگی‌ها تفاوتی وجود دارد؟

در پاسخ به این سوالات چنین پاسخ‌هایی به دست آمد اولا اینکه کراوات بیشتر توسط مردان با سطح تحصیلات بالاتر در رده سنی میان سال و مسن پوشیده می‌شود. دیگر اینکه ویژگی هایی، چون جاه طلبی، ادب و احترام را به مردانی که اغلب کراوات می‌پوشند، نسبت می‌دهند.در نگاه زنان نیز به طور قابل توجهی اکثر مردان کراوات پوش دارای خصوصیاتی مانند موفقیت، توانایی، جذابیت فیزیکی و احساسات عاشقانه هستند.

کاربرد کراوات در موقعیت‌ها
مراسم رسمی
مهم‌ترین مکان‌هایی که مردان با پوشش کت و شلوار و کروات حاضر می‌شوند مراسم رسمی است. در جامعه امروزی عبارت "لباس رسمی" اشتباهاً به مجموعه‌ای متشکل از کت و شلوار و کراوات تعبیر می‌شود.در صورتی که دستورالعمل برای لباس رسمی مفهومی فراتر از این دارد. لباس رسمی مردانه حتی بسته به شرایط زمانی، در ساعات مختلف روز تغییر می‌کند. شامل یک دست کت و شلوار و جلیقه است.

در مراسم رسمی شبانه این مجموعه معمولا با یک کراوات سفید استفاده می‌شود. رویداد‌های رسمی می‌تواند یک موقعیت غیر معمول مانند مراسم دیپلماتیک، مراسم تشریفات و رویداد ورزشی باشد که در اکثر این موارد، استفاده از لباس رسمی با کراوات سفید مرسوم است.
کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه
مهم‌ترین مکان‌هایی که مردان با پوشش کت و شلوار و کروات حاضر می‌شوند مراسم رسمی است

لباس مهمانی مردانه با کراوات سیاه، به طور سنتی برای مراسم رسمی که بعد از غروب آفتاب برگزار می‌شوند به کار می‌رود؛ بنابراین می‌توان گفت که استفاده از آن‌ها مختص مهمانی‌های شام خصوصی و عمومی، مجالس رقص و نامزدی است.

مراسم نیمه رسمی
در مراسم شب لباس‌های نیمه رسمی معمولاً با یک کت و شلوار مخصوص مهمانی و کراوات سیاه انتخاب می‌شود. در حالی که برای مناسبت‌های نیمه رسمی در طول روز، استفاده از یک کت تک رنگ یا راه راه به رنگ خاکستری یا سیاه با کراوات خاکستری یا نقره‌ای و یک جلیقه مناسب است.

این مجموعه با نام (Stroller) به عنوان لباس نیمه رسمی مردانه در روز شهرت دارد. استفاده از لباس‌های نیمه رسمی در رویداد‌هایی که اهمیت زیادی برای افراد دارد مانند مراسم ازدواج، شکل جدی تری پیدا می‌کند.نکته مهم دیگر نوع کت و شلواری است که انتخاب می‌کنید. برای مثال تاکسیدو و کت و شلوار در نگاه اول و در کلیت شبیه به هم هستند، اما تفاوت‌های ظاهری کوچکی دارند که باید به آن دقت کنید.
کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه لباسی که برای کسب و کار برای اکثر مردان استفاده می‌شود لباسی هماهنگ و متناسب است

به کار رفتن ساتن در قسمت یقه، درجیب‌ها و دکمه نکته‌ای است که در تاکسیدو به کار می‌رود. این در حالی است که در کت و شلوار از پارچه ساتن استفاده نمی‌شود. به غیر از این تفاوت، تفاوت در کاربرد آنهاست. تاکسیدو مخصوص مراسم بسیار رسمی و موقعیت‌های خاص است. حالا دقت کنید کت شما از چه مدلی است اگر میخواهید تاکسیدو بپوشید بدانید که تاکسیدو‌ها با پاپیون بهتر به نظر میرسند. ترکیب این دو با هم به طور طبیعی پیچیدگی و وقار را در چشم مخاطب جلوه می‌دهد. مطمئناً می‌توانید از کراوات هم استفاده کنید، اما تاکسیدو و کراوات این ترکیب بسیار نادری است و معمولاً کمتر به چشم میخورد.

موقعیت‌های کاری‌
نمی‌توان صد در صد گفت که نوع پوشش در به دست آوردن کار تاثیر دارد یا نه، ولی بدون شک اگر شما برای یک مصاحبه کاری با لباس غیر رسمی بروید در نظر مدیر مجموعه فرد نادرستی خواهید بود. لباس‌های کلاسیک عموماً شامل یک کت و شلوار و کراوات برای مردان است که ثابت شده این سبک از لباس در شرایط کسب و کار، با ایجاد اقتدار و شایستگی در در مردان همراه است.

لباسی که برای کسب و کار برای اکثر مردان استفاده می‌شود لباسی هماهنگ و متناسب است که معمولاً شامل یک کت و شلوار تیره رنگ و یا تک رنگ با یک پیراهن سفید و کراوات در طرح و رنگی ساده است. لباس‌های کسب و کار که با نام لباس‌های اجتماعی نیز شناخته شده گاهی با طرح‌ها و رنگ‌های روشن‌تر نیز دیده می‌شوند. همچنین استفاده از ژاکت و کراوات در فصول سرد سال و برای برخی موقعیت‌های شغلی می‌تواند مناسب باشد.

استفاده از پاپیون

زمانی که میزبان هستید
وقتی شما میزبان هستید و نمی‌خواهید با کراوات در مجلس حضور داشته باشید پاپیون بهترین گزینه برای شما است. فقط یادتان باشد رنگ آن را پیراهن شما باید هماهنگ باشد.

دورهمی دوستانه
زمانی که می‌خواهید با دوستان به کافه با سینما بروید می‌توانید یک پیراهن تک را با پاپیون ست کنید. در حالیکه نوع پوشش شما شیک است، اما خیلی هم رسمی و آزار دهنده نیست. در نظر داشته باشید پاپیون‌های تک رنگ با لباس‌های شطرنجی خیلی ترکیب جالبی هستند، ولی اگر می‌خواهید پاپیون رنگی بزنید بالاتنه و پایین تنه ساده انتخاب کنید.
کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه یک پیراهن تک را با پاپیون ست کنید

قرار کاری
زمانی که می‌خواهید به یک شرکت خصوصی برای قراری کاری بروید پایپون انتخاب بهتری از کروات است. در این نوع قرار‌ها سعی کنید پیراهن شما تک رنگ و کت و شلوارتان طوسی سرمه‌ای یا مشکی باشد.

قرار عاشقانه
در اولین برخورد رسمی با یک خانم بد نیست به جای کراوات از پاپیون استفاده کنید. یک پیراهن رسمی خوش رنگ با یک پایپون مناسب با آن ست کنید و سر قرار عاشقانه تان حاضر شوید. بدون شک خانم‌ها سریع‌تر جذب مردانی با تیپ کلاسیک و شیک می‌شوند.

شرکت‌های مد
اگر قصد دارید وارد بازار مد ولباس شوید و می‌خواهید برای مصاحبه به این شرکت‌ها بروید باید اول از همه به پوشش خود دقت کنید. پوشیدن کت و شلوار و زدن یک پاپیون مناسب با پیراهن بسیار پوشش شیک و مجذوب کننده است.
کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه یک پیراهن رسمی خوش رنگ با یک پایپون مناسب با آن ست کنید

دقت کنید:
زمانی که می‌خواهید لباس رسمی بپوشید فقط به ظاهر پیراهن و کت و شلوارتان اهمیت ندهید بلکه بدانید که کراوات و حتی پاپیون هم نباید چروک و نا منظم باشد.یک کروات چروک می‌تواند تصویری به هم ریخته از شما در ذهن مخاطب بسازد که اصلاً مناسب نیست. اگرچه پاپیون و کروات هر دو در معرض چروک شدن هستند، اما این اتفاق بیشتر برای کروات میافتد.

همچنین کروات به دلیل بلندتر بودن چروک را بیشتر نشان میدهد. پس اگرعجله دارید و نمی‌توانید کروات را اتو کنید و نگران مشکل چروک شدن لباس هستید بهتر است پاپیون را انتخاب کنید. می‌توانید آن‌ها را روز‌ها پشت سر هم بپوشید و نیازی به اتو کردنشان نداشته باشید.

زمان انتخاب لباس در نظر گرفتن راحتی استفاده بسیار مهم است. به طور کلی بستن کراوات تبحر خاصی می‌خواهد و با اینکه چندین روش بستن کروات وجود دارد، اما هیچ کدام برای مبتدی‌ها آسان نیستند.اما همین که دستتان راه افتاد و حرفه‌ای شدید حتی در خواب هم می‌توانید گره کروات بزنید. از نظر راحتی استفاده، پاپیون قطعاً انتخاب بهتری است.

بستن پاپیون ساده‌تر است و به زمان کمتری احتیاج دارد. پس اگر وقت کافی برای بستن کروات ندارید و در این کار مبتدی هستید، پاپیون را انتخاب کنید. از طرفی پایپون‌های اماده با یک کش هم انتخاب راحتی برای کسانی است که مشکل بستن کراوات دارند.

انتخاب کراوات نکات مثبتی هم دارد. کروات‌ها از آنجایی‌که باریک و دراز هستند، در نظر بیننده خطای دید ایجاد میکنند، به این ترتیب که از دید ناظر شما قد بلندتر و لاغر‌تر به نظر می‌رسید. نتیجه اینکه کراوات و پاپیون هر دو انتخاب‌هایی عالی هستند. بسته به نیاز و علاقه و با توجه به جزییات و مهمانی‌ای که به آن دعوت شده‌اید و حتی فرم اندامتان می‌توانید بهترین انتخاب را مابین کراوات یا پاپیون داشته باشید.

آموزش بستن کراوات
این گره برای آقایان قد بلند با پیراهن‌هایی که دارای یقه‌های باریک یا پیراهن‌های یقه دار دکمه‌ای مناسب است.
انتهای پهن کراوات را به سمت راست و قسمت باریک آن را به سمت چپ بگیرید. قسمت باریک کراوات باید کمی بالاتر از قسمت دیگر آن باشد.
انتهای پهن کراوات را روی قسمت باریک آن بیاورید. سپس آن را از پشت قسمت دیگر رد کنید، طوری که در سمت راست بدن تان قرار گیرد. حال همان انتهای پهن را بار دیگر به دور قسمت باریک کراوات بپیچانید.
حالا برای این که گره را محکم کنید، قسمت پهن را اول از داخل دایره‌ای که در بالای آن تشکیل شده، سپس از میان دایره کوچکی که در قسمت جلوی آن ایجاد شده است، رد کنید.
حال که گره شما تکمیل شد، با کشیدن انتهای پهن کراوات، آن را سفت کنید. برای ایجاد تعادل می‌توانید از انگشت شصت تان کمک بگیرید.
کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه
مدل شماره ۲
اگر به دنبال کراواتی هستید که آن را در موقعیت‌های گوناگون استفاده کنید، این مدل که محبوبیت زیادی نیز در میان آقایان دارد، انتخاب خوبی برایتان است. این مدل گره برای آقایان قد بلند و چاق بهترین انتخاب می‌باشد.
انتهای پهن کراوات را به سمت راست و قسمت باریک آن را به سمت چپ بگیرید. قسمت باریک کراوات باید کمی بالاتر از قسمت دیگر آن باشد. انتهای پهن کراوات را روی قسمت باریک آن بیاورید طوری که شکل x. شود. قسمت پهن آن را به صورت افقی به دور قسمت باریک بچرخانید. سپس آن را از داخل دایره‌ای که در قسمت بالای آن ایجاد شده، رد کنید. یک بار دیگر انتهای پهن کراوات را از سمت راست به سمت چپ، به دور انتهای باریک آن، بچرخانید.
کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه
مدل سوم
این مدل که به گره دوقلو نیز شهرت دارد برای پیراهن‌هایی با یقه‌های پهن و آقایانی که گردن‌های کلفت و پهنی دارند، مناسب است.
انتهای پهن کراوات را به سمت راست و قسمت باریک آن را به سمت چپ بگیرید. قسمت باریک کراوات باید کمی بالاتر از قسمت دیگر آن باشد.
انتهای پهن کراوات را روی قسمت باریک بیاورید طوری که فرم x. به خود بگیرد. سپس آن را از داخل دایره‌ای که در بالای آن ایجاد شده، رد کنید و به روی گره تان بیاورید.

کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه
انتهای پهن را از سمت چپ قسمت باریک که به صورت عمودی ست، رد کنید و پس از زدن یک دور از پشت، آن را از جلو به داخل دایره بالایی بفرستید. حال برای پوشاندن دو گره متقارنی که در کراوات تان تشکیل شده است، قسمت پهن را از سمت راست به سمت چپ به دور گره ها، بپیچانید و انتهای آن را از داخل دایره بالایی به سمت بیرون و سپس از دایره کوچکی که در جلوی گره ایجاد شده، رد کنید. برای سفت کردن گره، آن را با انگشت شصت تان بگیرید و قسمت پهن آن را به به سمت پایین بکشید.

نمونه تصویری یک مدل دیگر:
کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه
کراوات و پاپیون رسمی‌ترین پوشش مردانه

نظر مراجع درخصوص کروات زدن:
آیت‌الله خامنه ای: علی الاحوط از پوشیدن کراوات اجتناب شود.
آیت‌الله سیستانی: استفاده از کراوات اگر مستلزم مفسده باشد، حرام است.
آیت‌الله وحید خراسانی: آنچه که تشبه به کفار باشد، جایز نیست.
آیت‌الله مکارم شیرازی: بهتر است از کراوات استفاده نشود و اگر جنبه اشاعه فرهنگ کفار را داشته باشد، اشکال دارد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره):بهتر آن است که مسلمانان از مثل کراوات اجتناب کنند.
آیت‌الله صافی گلپایگانی: سزاوار نیست مسلمین از کراوات استفاده کنند، بلکه احتیاط ترک استفاده از آن است.
آیت‌الله بهجت: جایز نیست.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید