ماجرای کلاهبرداری با استشهاد دروغ!

ماجرای کلاهبرداری با استشهاد دروغ!

جوانی که به طرفداری از مادرش برای امضا نکردن یک استشهادیه دروغین، شوهر خواهرش را به قتل رسانده است، صبح روز گذشته در بازسازی صحنه جنایت، ادعا کرد: میثم (مقتول) مادرم را تهدید کرد که دخترش را شش طلاقه می‌کند.

کد خبر : ۶۰۳۶۲
بازدید : ۱۳۰۷
ماجرای کلاهبرداری با استشهاد دروغین!
سیدخلیل سجادپور | جوانی که به طرفداری از مادرش برای امضا نکردن یک استشهادیه دروغین، شوهر خواهرش را به قتل رسانده است، صبح روز گذشته در بازسازی صحنه جنایت، ادعا کرد: میثم (مقتول) مادرم را تهدید کرد که دخترش را شش طلاقه می‌کند.
ماجرای این پرونده جنایی از شب هفدهم بهمن سال گذشته هنگامی آغاز شد که خبر قتل مردی با ضربات چاقو، در بی سیم‌های پلیس پیچید. دقایقی بعد ماموران انتظامی ماجرای نزاع خانوادگی در محله علی آباد شهرک مهرگان را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور قاضی کاظم میرزایی در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تحقیقات در این باره آغاز شد.
بررسی‌های مقدماتی نشان داد جوان ۲۵ ساله (میثم) با سه ضربه چاقو به قتل رسیده و ضارب نیز به مکان نامعلومی گریخته است؛ بنابراین بازپرس شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پس از انجام یک سری تحقیقات میدانی، دستور دستگیری برادر زن مقتول را صادر کرد و از کارآگاهان خواست شبانه برای ردیابی متهم فراری اقدام کنند.
به همین دلیل گروه ویژه‌ای از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس دایره قتل اداره جنایی) با استفاده از شگرد‌های فنی و تخصصی رصد‌های اطلاعاتی خود را به شهر‌های دیگر خراسان گسترش دادند تا این که سرنخ‌های موجود، کارآگاهان را به یکی از روستا‌های باجگیران کشاند. بررسی‌های شبانه کارآگاهان که با راهنمایی‌های مقام قضایی همراه بود، نشان از آن داشت که هادی (متهم تحت تعقیب) با تغییر چهره به منزل یکی از بستگانش در روستای «دوربادام» گریخته است.
بخوانید: روایت کلاهبرداری میلیاردی با آتش زدن پاساژ این گونه بود که با هماهنگی‌های قضایی و در حالی که هنوز ۱۲ ساعت از ارتکاب این جنایت نمی‌گذشت، کارآگاهان در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه، متهم فراری را به دام انداختند.
«هادی-ش» که با تراشیدن مو‌های سر و ریش، چنین وانمود می‌کرد که به اشتباه دستگیر شده است، وقتی به اداره جنایی پلیس آگاهی مرکز هدایت شد و در برابر شواهد و دلایل مستند قرار گرفت، در همان مراحل اولیه بازجویی لب به اعتراف گشود و راز این جنایت را فاش کرد.
گزارش حاکی است در حالی که ادعا‌های ضد و نقیضی درباره انگیزه وقوع این جنایت هولناک از سوی افراد دیگر مطرح می‌شد، صبح روز گذشته، متهم این پرونده به طبقه دوم ساختمان (محل جنایت) محله علی آباد هدایت شد تا صحنه قتل را بازسازی کند.
او که با دیدن خون‌های خشک شده روی سنگ فرش سیمانی اتاق، سکانس‌های وحشتناک نزاع خونین را در ذهن خود مرور می‌کرد با دستور قاضی کاظم میرزایی، مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد تا ناگفته‌های این جنایت را بازگو کند.
ابتدا کارآگاه سلطانیان بخشی از محتویات پرونده و اعترافات متهم در مراحل بازجویی و همچنین نحوه دستگیری وی با توجه به تغییر چهره را شرح داد و سپس متهم با معرفی کامل خود و تفهیم مواد قانونی از سوی قاضی میرزایی که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند، به تشریح حادثه پرداخت و گفت: مادر مقتول چند بار ازدواج کرده بود و در آخرین ازدواج خود نیز با همسرش اختلاف داشت.
صبح روز حادثه، شوهر خواهرم (مقتول) برگه استشهادیه‌ای را نزد مادرم به طبقه دوم آورد تا آن را امضا کند. او با این استشهادیه مدعی بود که منزل مذکور را از ناپدری اش خریده و طبقه‌ای از آن را به مادرم اجاره داده است و این موضوع هیچ ربطی به مادرش ندارد!
متهم ادامه داد:، ولی مادرم از امضای آن استشهادیه خودداری کرد که همین موضوع به عصبانیت میثم انجامید. او فریاد زد اگر این استشهادیه را امضا نکنی دخترت را شش طلاقه می‌کنم! و اسباب و اثاثیه منزلتان را هم بیرون می‌ریزم! ولی بعد از ظهر دوباره وارد خانه ما شد و با هل دادن مادرم یقه مرا هم گرفت.
در این لحظه من به داخل آشپزخانه پریدم و با برداشتن چاقویی از داخل کابینت دو ضربه به شکم و یک ضربه هم به پشت سرش زدم و از خانه فرار کردم! گزارش خراسان حاکی است مادر متهم نیز که در باز سازی صحنه قتل حضور داشت با دستور قاضی کاظم میرزایی، مقابل دوربین قرار گرفت و در تشریح جزئیات این حادثه هولناک گفت: آخرین همسر مادر میثم حکم جلب او را گرفته بود و آن‌ها باید خانه را تخلیه می‌کردند، اما میثم استشهادیه‌ای نوشته بود که منزل متعلق به اوست و به مادرش ربطی ندارد!
من به او گفتم من در کلاهبرداری‌های شما شریک نمی‌شوم، پول رهن مرا بدهید تا منزل را تخلیه کنم و دخترم را نیز همراه خودم می‌برم، ولی او تهدید کرد که دخترم را شش طلاقه می‌کند! چند ساعت بعد او دوباره در منزل ما را زد. وقتی در را به رویش گشودم مرا هل داد که دهانم زخمی شد و داخل پذیرایی با هادی به درگیری پرداخت. پسرم نیز چاقویی را از آشپزخانه برداشت و به شکم او زد و ...
در پی اعترافات صریح متهم که مدعی بود به خاطر بیماری روحی حدود دو ماه نیز در مرکز روان پزشکی ابن سینای مشهد بستری بود، مقام قضایی دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد و بدین ترتیب «هادی» (متهم) با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد تا این پرونده جنایی نیز که فقط در ۱۲ ساعت به نتیجه رسید، دیگر مراحل قانونی خود را طی کند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید