رابطه عدم قطعیت و جهش مسکن

رابطه عدم قطعیت و جهش مسکن

وزیر راه و شهرسازی در تشریح عوامل مسبب جهش قیمت مسکن، سه فاکتور را مطرح کرد.

کد خبر : ۶۱۰۵۹
بازدید : ۸۰۶
عباس آخوندی با بیان اینکه «شرایط خوب نیست و مقامات باید در بیانات خود کاملا موضوع را شفاف کنند و واقعیت را همان‌گونه که هست تبیین کنند» گفت: بحث قیمت‌ها در یک بازار، موضوع فرابخشی است که متغیر‌های مختلف از درون همان بازار و بیرون آن، بر سطح قیمتی تاثیرگذار است.
رابطه عدم قطعیت و جهش مسکن
متولی بخش مسکن در دولت عوامل اصلی را که باعث شد قیمت آپارتمان‌های فروشی در تهران طی ماه‌های اخیر با پرش‌های پی در پی مواجه شود، «انتظارات تورمی ناشی از عدم قطعیت در جامعه» و «ساختار اقتصاد کلان» معرفی کرد.
از نگاه آخوندی زمانی که جامعه عمومی نمی‌داند وضعیت اقتصادی در آینده چه خواهد شد و در این میان عملکرد‌های سیاسی به این نااطمینانی دامن می‌زند، در بازاری همچون بازار مسکن -که در مواقع بروز انتظارات تورمی جهت سرمایه‌ها با هدف حفظ ارزش به آن سمت حرکت می‌کند- از یک طرف تمایل به فروش کم می‌شود و از طرف دیگر رفتار خریداران تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
آخوندی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: می‌شنویم که در بازار جنس وجود دارد؛ اما عرضه نمی‌شود. یا خریدار خرید نمی‌کند، چون نمی‌داند در آینده نزدیک چه رخ می‌دهد و همچنین سرمایه‌گذار هم سرمایه‌گذاری نمی‌کند؛ چون عدم قطعیت وجود دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید