قیمت جدید بلیط هواپیما اعلام شد

قیمت جدید بلیط هواپیما اعلام شد

قیمت جدید بلیط هواپیما اعلام شد در نرخ‌های جدید ارائه شده پرواز میان تهران و استان‌های شمالی و شهر‌های مرکزی مانند اصفهان کمترین بها را دارد که در مرز کمتر از ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است. در نرخ‌های گران‌تر نیز جزیره کیش با ۵۶۰ هزار تومان و پس از آن چابهار با ۶۴۰ هزار تومان رکورددار بالاترین قیمت هستند.

کد خبر : ۶۱۸۲۸
بازدید : ۸۰۱۴
جزئیات قیمت بلیت پرواز از تهران به ۵۳ مسیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های جدید پرواز‌های داخلی مصوب جلسه امروز ایرلاین‌ها با سازمان هواپیمایی کشوری را اعلام کرد. همانطور که اسعدی سامانی دبیر این انجمن صبح امروز اعلام کرده بود در جریان جلسه امروز میان مسئولان ایرلاین‌های داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاین‌ها پذیرفتند که تا پایان مهرماه برای سفر‌های داخلی نرخ‌هایی مشخص را تعیین کنند.
بر این اساس با احتمال تغییراتی بسیار جزئی انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ تمام مسیر‌های داخلی را اعلام کرده که در این میان تهران با ۵۳ مسیر بیشترین فعالیت را در عرصه هوایی کشور دارد. در نرخ‌های جدید ارائه شده پرواز میان تهران و استان‌های شمالی و شهر‌های مرکزی مانند اصفهان کمترین بها را دارد که در مرز کمتر از ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
در نرخ‌های گران‌تر نیز جزیره کیش با ۵۶۰ هزار تومان و پس از آن چابهار با ۶۴۰ هزار تومان رکورددار بالاترین قیمت هستند. در این راستا نجفی از فعالان صنعت گردشگری و فعال در گفتگو با فرارو ضمن تایید ضمنی بروز بحران در صنعت حمل و نقل هوایی، از شرایط پیش آمده در این بخش انتقاد کرد و گفت: «تقریبا مطمئنم که هیچ نوع برنامه‌ریزی، آینده‌نگری، مدیریت و یا حتی دانشی درست از حوزه گردشگری در نزد مدیران دولت نیست وگرنه چرا بایستی کار به این آشوب می‌کشید که هرکس در بازار ساز خود را بزند.
متاسفانه این به یک روال عادی در اقتصاد ایران بدل شده که دولت همواره بوق را از سر گشاد آن می‌نوازد و بعد که از ضرر‌های تصمیات اشتباه هویدا شد، سراغ کارشناسان و فعالان هر بخش در دولت یازدهم البته برخی فعالیت‌ها نظیر خرید هواپیما‌های نو به رشد صنعت گردشگری و توسعه سفر‌های هوایی در کشور کمک کرد منتهی فعلا صنعت هواییدر اثر تصمیاتی اشتباه از تعادل خارج شده و قطعا با ادامه این رویه اوضاع وخیم‌تر خواهد شد.»
نجفی با اشاره به تاثیرات خروج شرکت‌های هواپیمایی خارجی از کشور، تاثیرات تحریم روی صنعت حمل و نقل و گردشگری را شدید توصیف کرد و گفت: «با اینکه تقریبا در دولت یازدهم و دوازدهم هیچ کار شاخصی برای شناساندن ایران با انبوهی از پتانسیل‌های توریستی به گردشگران مشتاق در اقصی نقاط جهان صورت نگرفت، اما با تلاش‌های بخش خصوصی این حوزه از اندک رونقی در سال ۹۲ تا ۹۶ برخوردار بود که حالا با خروج شرکت‌های هواپیمایی از کشور، افزایش تنش در روابط ایران و آمریکا و گسترش انتشار اخبار نگران کننده درباره ایران، شرایط برای ادامه بسیار سخت شده است.
برای زنده ماندن این بخش ارتباط با دنیا و حسن شهرت سیاسی اقتصادی بسیار مهم است مخصوصا اگر از ایران به عنوان مقصدی امن در جهان یاد شود.» نجفی در ادامه خاطرنشان کرد: «یکی از تبعات خروج شرکای اقتصادی ما از ایران، کاهش استفاده از خطوط هوایی است.
طبیعی است که وقتی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیشتری در ایران برگزار می‌شود، شرکای خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران می‌شوند و گردشگری رونق می‌گیرد، طبیعتا شاهد رونق این بخش خواهیم بود.
متاسفانه شوک‌های اقتصادی داخلی و خارجی موجبات کاهش شدید قدرت ریال در برابر ارز‌های خارجی شده و قیمت بلیط را بین دو تا سه برابر و حتی بیشتر افزایش داده است. این عامل در کنار تنش‌های سیاسی موجب شده تا از یک سو آمار ورود گردشگران خارجی به کشور کم شود و از دیگر سو مسافران ایرانی پرواز‌های داخلی و خارجی هم به میزان بسیار زیادی کاهش یابد. همین عامل هم باعث شده برخی از مهمترین ایرلاین‌های خارجی به دلیل عدم صرفه اقتصادی حضور در ایران را خاتمه دهند.»
این فعال صنعت حمل و نقل هوایی با اشاره به فقدان ناوگان هوایی به روز داخلی برای جایگزینی با ایرلاین‌های خارجی، دلایل کاهش سفر‌های خارجی ایرلاین‌های داخلی را اینگونه توصیف کرد که: «ممنوعیت سوخت‌رسانی به خطوط هوایی ایران به دلیل تحریم‌ها در کنار تعداد کم هواپیما‌های فعال در این مسیر‌ها هم موجب شده تا نتوانیم به خوبی نیاز‌های مسافران را پوشش داده و به شکلی منظم پرواز‌های خارجی را برگزار کنیم. با وجود بروز این بحران، اما تا این لحظه کاری برای رفع این موارد از سوی دولت انجام گرفته نشده است.
اگر بحرانی در یکی از بخش‌های اقتصاد یک کشور اروپایی بیفتد، از رییس جمهور تا اعضای کابینه و ... همه و همه فعال می‌شوند تا اقتصاد ملی را از بحران خارج کنند و به کمک بخش خصوصی بیایند، چون این بخش خصوصی است که با اقداماتش زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی را فراهم می‌کند.»
نجفی با اشاره به اهمیت سهم‌دهی دولت به بخش خصوصی برای توسعه صنایع مختلف به فرارو گفت: «با ذکر یک مثال ملموس می‌توان این مورد را بهتر فهمید.
از زمان خروج آمریکا از برجام، اروپا هر روز شعار ادامه همکاری با ایران را تکرار می‌کند و از حرکت خلاف جهت آمریکا سخن می‌گوید.» وی افزود: «باطن قضیه، اما بالعکس است و شرکت‌های اروپایی به شکلی گسترده از اقتصاد ایران خارج می‌شوند. چرا شرایط اینگونه است؟
چون در همه جا من جمله اروپا بخش خصوصی قدرتمند است و بر اساس منافع خود حرکت می‌کند و دولت هم نمی‌تواند بخش خصوصی را مجبور به کاری کند که تمایلی به انجام آن وجود ندارد. در واقع، چون شرکت‌های تجاری از تحریم‌ها و ضرر و زیان این رویه واهمه دارند پس همکاری چندانی با دولت‌های اروپایی ندارند و اقتصاد ایران را ترک می‌کنند.»
برای مشاهده قیمت نهایی تمام مسیر‌های هوایی داخلی کشور، روی لینک زیر کلیک کنید:
قیمت جدید بلیط هواپیما اعلام شد

قیمت جدید بلیط هواپیما اعلام شد
قیمت جدید بلیط هواپیما اعلام شد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید