لیلا حاتمی پا جای ترانه علیدوستی می‌گذارد؟

لیلا حاتمی پا جای ترانه علیدوستی می‌گذارد؟

با وجود افزایش قیمت دی‌وی‌دی‌های فیلم‌ها و سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند هنوز صدای اعتراضی به گوش نرسیده و چندین کارگردان نیز در تدارک ساخت سریال برای این رسانه‌اند.

کد خبر : ۶۲۱۹۷
بازدید : ۳۹۳۷۵

لیلا حاتمی پا جای ترانه علیدوستی می‌گذارد؟

با وجود افزایش قیمت دی‌وی‌دی‌های فیلم‌ها و سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند هنوز صدای اعتراضی به گوش نرسیده و چندین کارگردان نیز در تدارک ساخت سریال برای این رسانه‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، از روز‌هایی که شبکه نمایش خانگی به عنوان یک رسانه جدی و البته رقیبی برای تلویزیون قد علم کرد سال‌های زیادی نمی‌گذرد، اما در همین مدت با برخی از تولیداتش توانست جای خودش را در میان مخاطبان باز کند. سریال «قهوه تلخ» فصل جدیدی را در شیکه نمایش خانگی رقم زد، گرچه پایان نامعلوم این سریال در پخش خیلی‌ها را نسبت به این رسانه بدبین کرد، اما در ادامه با ساخته شدن مجموعه‌هایی، چون «شاهگوش» و این اواخر «شهرزاد» و «عاشقانه» اعتماد از دست رفته مخاطبان بازگشت و دوباره خیلی‌ها به خرید و دنبال کردن آثار در این رسانه روی خوش نشان دادند، البته در این میان نباید از غضب مخاطبان نسبت به تلویزیون نیز به سادگی گذشت، چون همین مسئله باعث گرایش بیشتر طیف‌های مختلف جامعه به سمت آثاری که در شبکه نمایش خانگی تولید شدند شد.

«ممنوعه» اولین سریال ده هزار تومانی

این روزها، اما علاوه بر اخباری که درباره تولیدات جدید برای شبکه نمایش خانگی به گوش می‌رسد و تقریبا هر روز نام یک کارگردان جدید هم به لیست فیلمساز‌هایی که برای این رسانه سریال می‌سازند اضافه می‌شود خبر‌هایی درباره افزایش قیمت محصولات این رسانه هم شنیده شد، اخباری که خیلی هم زود به واقعیت پیوست.

افزایش قیمت دی‌وی‌دی فیلم‌ها و سریال‌های شبکه نمایش با عرضه سریال «ممنوعه» به عنوان اولین مجموعه‌ای که سی‌دی‌اش با قیمت ده هزار تومان رنگ واقعیت به خود گرفت و در ادامه برخی پخش‌کنندگان دیگر هم برای عقب نماندن از این غافله دی‌ودی‌دی محصولاتشان را گران‌تر عرضه کردند. پخش‌کنندگان سریال‌های «بالش‌ها» و «ساخت ایران ۲» قسمت‌های جدید خود را به جای ۶ هزارتومان در سراسر کشور، با قیمت‌های ۱۰ و ۸ هزارتومانی روانه بازار کردند. اختلاف دو هزار تومانی هم قیمت محصولی است که در تهران و شهرستان توزیع می‌شود و همین مسئله نیز حرف و حدیث‌های زیادی را در محافل خبری مطرح کرده است.

با همه این اوصاف، اما به نظر می‌رسد اعتراضی که در رسانه‌ها و همچنین از سوی مردم نسبت به افزایش قیمت بلیت سینما‌ها اتفاق افتاد درباره افزایش قیمت محصولات شبکه نمایش خانگی چندان به گوش نمی‌رسد. همچنین، اما حضور فیلمسازان برای ساخت سریال برای این رسانه پررنگ است و در حال حاضر نیز چندین کارگردان جدید به سمت ساخت اثر برای این رسانه آمده‌اند.

در گزارشی که در ادامه می‌خوانید سریال‌های جدیدی که برای شبکه نمایش در دست تولید هستند را معرفی کردیم، البته خبر ساخت برخی از آثار دیگر هم به گوش رسیده، اما قطعیت ساخته شدن آن‌ها همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

سریال‌هایی که ادامه پیدا کردند

در میان سریال‌هایی که در حال حاضر برای شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شوند، برخی از کار‌ها ادامه فصل‌های قبلی آثاری است که ساخته شدند. «خوب، بد، جلف» قبلا فیلم سینمایی‌اش به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی ساخته شد و حالا ابوالحسن داودی قرار است سریالش را بسازد. او این روز‌ها به همراه گروهش در تدارک پیش تولید این سریال است.

«گیسو؛ عاشقانه‌ای دیگر» هم سریال جدیدی‌است که منوچهر هادی قرار است آن را بسازد، بعد از پایان فصل اول این سریال صحبت‌هایی مبنی بر ساخت فصل دوم این مجموعه شنیده شد، اما همان موقع هادی در اینستاگرام خود نوشت: عاشقانه یک فصل بوده و تمام شده. چیز ناتمامی وجود نداره. به دلیل استقبال بی‌سابقه در نمایش خانگی درخواست ادامه کار در فصل دیگری شده که از ابتدا در برنامه کاری من نبوده و من هم قطعا تعهد به پروژه‌های دیگری داشتم و هم اکنون در یکی از آن‌ها به مدت ده ماه مشغولم. اما او قرار است سریالی دیگر به نام «گیسو؛ عاشقانه‌ای دیگر» را بسازد.

منتظر چه مجموعه‌های جدیدی باشیم؟

«نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی یک سریال جدید برای شبکه نمایش خانگی است، خبر ساخت این سریال ابتدا با نام «تلگرام» دست به دست شد، اما بعد‌ها نام این سریال به «نهنگ آبی» تغییر پیدا کرد. بازیگران صاحب نام زیادی در این سریال قرار است جلوی دوربین بروند که از میان آن‌ها می‌توان به حضور لیلا حاتمی، ساعد سهیلی، حسین یاری، ویشکا آسایش، ماهور الوند، مجید مظفری، پریوش نظریه و آزاده صمدی اشاره کرد. نکته جالب اینکه این سریال اولین حضور لیلا حاتمی در شبکه نمایش خانگی است و باید منتظر ماند و دید این بازیگر هم می‌تواند به اندازه ترانه علیدوستی که با «شهرزاد» به محبوبیت چندین برابر رسید به دل مخاطبان راه پیدا کند یا خیر.

سریال «نهنگ آبی» که فضای تازه‌ای دارد و داستان متفاوتی را روایت می‌کند به کارگردانی فریدون جیرانی، نویسندگی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان برای پخش در شبکه نمایش خانگی و سرویس فیلیمو ساخته می‌شود.

«رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه هم سریال دیگری است که برای نمایش خانگی در دست تولید است. این سریال هم از حضور بازیگران چهره زیادی بهره برده است و اولین بازی بهرام رادان در سریالی برای شبکه نمایش خانگی نیز به حساب می‌آید. سعید کنگرانی، بازیگر سرشناس پیش از انقلاب هم، بعد از سال‌ها در این سریال نقش آفرینی می‌کند.

گلستانه پس از تهیه کنندگی سریال موفق «عاشقانه» این بار با کارگردانی سریال «رقص روی شیشه» دومین تجربه خود را در شبکه نمایش خانگی خواهد داشت.

او در گفت‌وگویی در مورد شباهات این سریال با سریال «عاشقانه» گفت: «سریال «رقص روی شیشه» یک ملودرام اجتماعی است در مورد مهاجرت است و همچنین ستایش خانواده؛ به لحاظ کارکتر هم با سریال عاشقانه متفاوت است، زیرا بازیگران معروف تری در این سریال حضور خواهند یافت.»

پای مهران احمدی و سیروس مقدم هم به نمایش خانگی باز می‌شود؟

ناگفته نماند حسین پارسایی مدیرکل دفتر نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد، در گفت‌و‌گویی که اخیرا داشته، از ساخته شدن سریال‌های «سال‌های دور از خانه» به کارگردانی مهران احمدی و «خواب‌زده» به کارگردانی سیروس مقدم نیز خبر داده است، اما اطلاعات دقیقی هنوز از به مرحله پیش تولید یا تولید رسیدن این آثار وجود ندارد. ولی با توجه به استقبالی که با وجود گرانی‌ها همچنان از شبکه نمایش خانگی وجود دارد بعید نیست در آینده‌ای نه چندا دور اسم کارگردان‌های بیشتری را در این رسانه بشنویم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید