روش برخورد با افراد دشوار چگونه است؟

روش برخورد با افراد دشوار چگونه است؟

تانگ فو صرفا طریق رویارویی با رفتار‌های ناعادلانه نیست، بلکه بیشتر فلسفه زندگی است؛ یعنی روشی است برای سازگارتر شدن در برخورد با افراد مختلف. شما با این روش یاد می‌گیرید از ناسازگاری‌ها پیشگیری کنید و با دیگران همکاری کنید تا بتوانید حتی در برابر به افراد بی‌ملاحظه و مردم‌آزار مهربان بمانید.

کد خبر : ۶۲۵۳۷
بازدید : ۳۱۴۶
روش برخورد با افراد دشوار چگونه است؟
شاید بهتر باشد برای توضیح روش برخورد با افراد دشوار ابتدا چند مثال برای شما بزنیم. فکر کنید مسئول رزرواسیون یک هتل هستید و مراجعانتان همیشه به دیر بودن زمان تحویل اتاق اعتراض می‌کنند و شما را مقصر آن می‌دانند. بعضی‌ها هم به خاطر این موضوع با شما دعوا می‌کنند و سرتان فریاد می‌کشند. شما باید چگونه با آن‌ها برخورد کنید؟

حالا خودتان را در موقعیت ساده‌تری تصور کنید. فکر کنید هر هفته به دیدن پدر و مادرتان بروید و آن‌ها در تمام مدتی که کنارشان هستید فقط از رفتار‌های شما انتقاد کنند و به شما غر بزنند. آیا در برابر این موضوع باید واکنش شدیدی از خودتان نشان دهید و آن‌ها را ناراحت‌تر از چیزی که هستند کنید؟

این‌ها موقعیت‌های ساده‌ای هستند که بیشتر ما آن را تجربه کرده‌ایم یا روزی تجربه خواهیم کرد. موقعیت‌هایی که ممکن است زیاد تجربه کنیم و کیفیت زندگی‌مان تحت تأثیر آن قرار بگیرد. به همین خاطر باید راهکار مدیریت کردن این موقعیت‌ها و برخورد با افراد دشوار و بدقلق را یاد بگیریم تا کیفیت زندگی‌مان را ارتقا دهیم.

روش برخورد با افراد دشوار چگونه است؟ کتاب «تانگ فو: روش برخورد با افراد دشوار»، همین موضوع را به شما یاد می‌دهد. اینکه چگونه اعتماد به نفستان را تقویت کنید تا کسی با حرف‌هایش شما را آزار ندهد.

تانگ فو چیست یا چگونه با ذهن و زبانمان حریف را شکست دهیم؟
همانطور که می‌دانید تانگ در زبان انگلیسی به معنای زبان است و فو اشاره به هنر‌های رزمی دارد. پس تانگ فو به این معناست که با استفاده از روش‌های مشابه با هنر‌های رزمی، ذهن و زبانتان را تقویت کنید تا بتوانید ماهرانه از خودتان حمایت کنید و در برابر افراد پرخاشگر و بدقلق احساس سرخوردگی نکنید.

البته تانگ فو صرفا طریق رویارویی با رفتار‌های ناعادلانه نیست، بلکه بیشتر فلسفه زندگی است؛ یعنی روشی است برای سازگارتر شدن در برخورد با افراد مختلف. شما با این روش یاد می‌گیرید از ناسازگاری‌ها پیشگیری کنید و با دیگران همکاری کنید تا بتوانید حتی در برابر به افراد بی‌ملاحظه و مردم‌آزار مهربان بمانید.

اگر از روش برخورد مردم خوشت نمی‌آید، حق انتخاب داری. می‌توانی بدون فکر واکنش نشان دهی و هر چه به ذهنت رسید، بر زبان بیاوری. یا می‌توانی لحظه‌ای درنگ کنی و مسأله را از دید طرف مقابل ببینی. به این ترتیب، خودت به آرامش خیال دست می‌یابی.

چرا این کتاب را بخوانیم؟
چون هیچکس از مصاحبت با افراد بدقلق لذت نمی‌برد. ولی این هم بخشی از زندگی روزمره است و باید مواجهه درست با آن را یاد بگیرید. روش‌های این کتاب به شما یاد می‌دهد ماهرانه افراد بدقلق و بدزبان را خلع سلاح کنید تا روابط اجتماعی‌تان کمتر با تنش همراه باشد و زندگی‌تان لذت‌بخش‌تر شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید