کریم انصاری فرد؛ مهاجم پایان ناپذیر

کریم انصاری فرد؛ مهاجم پایان ناپذیر

کریم انصاری فرد مهاجم سابق المپیاکوس یونان عصر امروز با عقد قرار دادی به تیم قدیمی و با اصالت ناتینگهام فارست پیوست. انصاری فرد که تنها گل تیم ملی کشورمان را در رقابت‌های جام جهانی و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده، ۲۸ سال دارد و در تیم‌های سایپا، پرسپولیس و تراکتورسازی سابقه بازی داشته و از سال ۲۰۱۴ وارد فوتبال اروپا شده است.

کد خبر : ۶۲۶۵۸
بازدید : ۱۵۶۱
صادق پریدری | زننده تک‌گل ایران در بازی با پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، به لیگ یک انگلیس رفت تا در یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های جزیره، رویا‌های خود را پیگیری کند.
کریم انصاری فرد؛ مهاجم پایان ناپذیر
کریم انصاری فرد مهاجم سابق المپیاکوس یونان عصر امروز با عقد قرار دادی به تیم قدیمی و با اصالت ناتینگهام فارست پیوست. انصاری فرد که تنها گل تیم ملی کشورمان را در رقابت‌های جام جهانی و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده، ۲۸ سال دارد و در تیم‌های سایپا، پرسپولیس و تراکتورسازی سابقه بازی داشته و از سال ۲۰۱۴ وارد فوتبال اروپا شده است.

آقای گل اسبق فوتبال ایران در اولین فصل اروپایی خود با بدشانسی مواجه شد و نتوانست موفقیت‌هایی که در لیگ ایران به دست آورده بود و او را ملی پوش کرده بود تکرار کند. او که بعد از جواد نکونام و مسعود شجاعی سومین لژیونر ایرانی لالیگا بود، برخلاف آن‌ها نتوانست بدرخشد و در ۱۶ بازی که برای اوساسونا به میدان رفت، هیچ گلی به ثمر نرساند.

خیلی‌ها تصور می‌کردند، پایان قرارداد انصاری‌فرد با اوساسونا، به منزله پایان رویاپردازی‌های وی در اروپاست و بسیاری از تیم‌های ایرانی به دنبال جذب او بودند. اما کریم که جایزه آقای گلی لیگ برتر ایران را از اسطوره زندگی‌اش علی دایی دریافت کرده بود، همچون همشهری اردبیلی خود، ماندن و جنگیدن با سرنوشت را انتخاب کرد. او در یک تصمیم سرنوشت‌ساز که بعد‌ها نقطه عطف فوتبالی‌اش شد به تیم کمترشناخته‌شده پانیونیوس در لیگ یونان پیوست.

رویاپردازی در سرزمین باستان
کریم انصاری‌فرد پس از حضور در سوپرلیگ یونان، همراه با مسعود شجاعی به سرعت به یکی از ارکان باشگاه پانیونیوس تبدیل شد و موفق شد با این تیم به مقام نایب قهرمانی برسد. مهاجم تیم ملی کشورمان پس از یک سال و نیم حضور موفق در پانیونیوس و با به ثمر رساندن ۱۳ گل در ۴۱ بازی، توجهات را به سوی خود جلب کرده بود، با قراردادی ۵۰۰هزار یورویی به مدت ۳.۵ سال به به تیم اول یونان یعنی المپیاکوس پیوست.
کریم انصاری فرد؛ مهاجم پایان ناپذیر

اما اوضاع در تیم اول یونان برای کریم چندان رویایی پیش نرفت. سرمربی وقت المپیاکوس یعنی پائولو بنتو پرتغالی اعتقاد چندانی به انصاری فرد نداشت و معمولا این بازیکن را در ترکیب اصلی تیم خود قرار نمی‌داد. حتی این مربی پرتغالی انصاری فرد را در فهرست اروپایی المپیاکوس نیز قرار نداد.
اما کریم باز هم ناامید نشد و با تمرین‌های سخت خودش را به ترکیب اصلی تیم رساند. البته اخراج سرمربی پرتغالی نیز بی‌تاثیر نبود و شانس مجددا به کریم انصاری‌فرد رو کرد! پدرو مارتینز که چندان سابقه درخشانی در مربیگری نداشت، از کریم انصاری‌فرد یک مهاجم تمام عیار ساخت.
کریم در فصل ۲۰۱۷-۱۸ و در استانه جام جهانی، در رقابتی میلی‌متری با الکساندر پریوویچ ملی‌پوش صربستانی باشگاه پائوک که ۱۹ گل به ثمر رسانده بود، دومین گلزن برتر لیگ یونان شود و از سوی رسانه‌ها به عنوان یکی از خرید‌های برتر المپیاکوس لقب گرفت. در خشش انصاری‌فرد باعث تا پیشنهادات زیادی به دست او برسد، اما او همه چیز را موکول به بعد از جام جهانی کرد.

جام‌جهانی و پایان رویاپردازی در یونان
کریم انصاری‌فرد که همواره در پست مهاجم نوک بازی می‌کرد از سوی کارلوس کیروش با وظایفی دفاعی‌تر به وینگر چپ منتقل شد تا تیم ملی ایران با استراتژی گل‌نخوردن و ضدحمله در برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال قرار بگیرد. البته پس از ناکامی سردار ازمون در گلزنی، خیلی‌ها اعتقاد داشتند که شاید بهتر بود او به جای آزمون در نوک حمله تیم ملی قرار می‌گرفت.
کریم انصاری فرد؛ مهاجم پایان ناپذیر
با این حال کریم انصاری‌فرد تنها کسی بود که در آن لحظات حساس سارانسک، پشت ضربه پنالتی ایستاد و دروازه روی پاتریسیو را باز کرد تا دقایق پایانی جدال ایران-پرتغال با حملات مداوم ملی‌پوشان و تلاش آن‌ها برای زدن گل برتری و صعود به مرحله بعد همراه شود.

رسانه‌های یونانی هم مانند همتایان ایرانی خود فکر می‌کردند که درخشش و گلزنی کریم در بازی آخر جام‌جهانی، باعث خواهد شد تا او به تیمی مطرح‌تر نقل مکان کند. اما تصمیم مدیران برای بالا بردن مبلغ رضایتنامه او باعث شد تا کریم نتواند به تیمی بزرگ‌تر منتقل شود.
اما این پایان داستان عحیب و غریب کریم و المپیاکوس نبود. با تصمیم یک‌شبه مدیران یونانی، و در حالی که پنجره نقل و انتقالاتی اروپا ۹ شهریور ماه بسته می‌شد، کریم انصاری‌فرد ۵ بازیکن دیگر از لیست المپیاکوس بیرون گذاشته شدند! البته این باشگاه یونانی در بیانیه‌ای عجیب‌تر به اعتراضات هوادرانش پاسخ داد و اعلام کرد که انصاری‌فرد را به ناتینگهام فارست می‌فرستد؛ تیمی که مجموعه مدیریتی‌اش با مدیران المپیاکوس یکی است.

کریم در جزیره
ناتینگهام فارست که این‌روز‌ها در جدول چمپیون‌شیپ با کسب یک پیروزی، چهارتساوی و یک شکسته در رده ۱۴ جای گرفته برای بازگشت به دوران طلایی خود چشم به ساق‌های کریم انصاری‌فرد دارد. فارست در بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۲ یکی از قدرت‌های بلامنازع اروپا بود و ۲ بار متوالی در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ با شکست مالموی سوئد و هامبورگ آلمان قهرمان جام قهرمانان جام اروپا (لیگ قهرمانان فعلی) شد.
کریم انصاری فرد؛ مهاجم پایان ناپذیر

قرمز‌های منطقه ناتینگهام‌شایر در استادیومی ۳۰.۴۵۵ نفری مسابقات خانگی خود را برگزار می‌کنند و سابقه‌ای بیش از ۱۵۳ سال (بیشتر از تیم‌های مشهوری همچون منچستریونایتد، چلسی، منچستر سیتی و لیورپول) دارند. ناتینگهام فارست برای حضور در سطح اول لیگ جزیره رقابت سختی دارد و در این راه تیم‌های قدرتمندی مثل لیدز یونایتد، میدلزبرو، شیفلد یونایتد و دربی کانتی را پیش رو دارد.

البته کریم انصاری‌فرد در آستانه ۲۸ سالگی در چالش خود در یکی از سخت‌ترین لیگ‌های جهان تنها نیست و سعید عزت‌الهی دیگر ملی‌پوش کشورمان نیز چند هفته قبل به تیم ردینگ دیگر تیم دسته‌اولی انگلیس پیوسته است. این دو نفر در کنار علیرضا جهانبخش که در برایتون لیگ برتری بازی می‌کند چشم‌وچراغ فوتبال ایران در لیگ جزیره خواهند بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید