مرورگر مایکروسافت دوباره در اوج

مرورگر مایکروسافت دوباره در اوج

ضمنا نسخه آی‌اواس مرورگر اج به حالت شب (Dark Mode) هم مجهز است. ضمنا در آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ امکان سینک کردن جست‌وجو‌ها بین ویندوز و نسخه موبایلی بسیار آسان‌تر شده است. کافی است با استفاده از اکانت مایکروسافت خود وارد مرورگر نسخه موبایل شوید.

کد خبر : ۶۳۷۴۹
بازدید : ۱۰۳۵
بازگشت مرورگر مایکروسافت به اوج
سال‌ها پس از اینکه از مرورگر اینترنت اکسپلورر به فایرفاکس و کروم کوچ کرده‌ایم، دیگر تمایلی نداریم دوباره از یک مرورگر متعلق به مایکروسافت استفاده کنیم. اما مرورگر «اج» شرکت مایکروسافت که در ابتدا بسیار کند و پر از باگ بود، امروزه با انتشار آپدیت‌های جدید و یکسری تغییرات یک گزینه بی‌نظیر برای جست‌وجو در اینترنت محسوب می‌شود یا حداقل می‌توان گفت: ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد. در ادامه این گزارش ۹ دلیل منطقی برای کوچ کردن از مرورگر‌های امروزی به مایکروسافت اج را نام برده‌ایم.


قابلیت پخش صفحات وب
مایکروسافت اج حالا به یک ویژگی مجهز است که به شما امکان انتقال وب‌سایت‌ها، تصاویر و ویدئو‌ها به یک دیوایس دیگر را که به «Miracast Standard» مجهز است می‌دهد. این ویژگی کمی با «کروم کست» گوگل متفاوت است، اما توسط آمازون فایر تی‌وی و سرویس پخش Roku پشتیبانی می‌شود. با کلیک روی گزینه Share که در گوشه سمت راست بالای مرورگر دیده می‌شود، می‌توانید دستگاه‌های نزدیکتان را برای پخش صفحات جست‌وجو کنید.

ابزار تشخیص اتوماتیک ورودی‌ها
مایکروسافت اج در گذشته قادر نبود اطلاعاتی را که مثلا در یک فرم اینترنتی تایپ می‌کردید به یاد بیاورد. اما حالا در نسخه‌های جدید این ویژگی به‌کارگرفته شده و در مواقع نیاز به شما نمایش داده می‌شوند. اطلاعات ذخیره شده در مرورگر اج به راحتی قابل مدیریت و ویرایش هستند و همچنین اتصال اطلاعات حساب بانکی به اکانت مایکروسافت شما در این مرورگر به راحتی انجام می‌شود.

گزینه‌های پخش اتوماتیک بهتر
مرورگر اج به شما امکان بی‌صدا کردن تب‌های مختلف را می‌دهد. البته این مرورگر امکانات بیشتری را در زمینه پخش اتوماتیک در وب‌سایت‌هایی که جست‌وجو می‌کنید ارائه می‌کند. در منوی اپلیکیشن روی Setting کلیک کرده سپس گزینه Advanced را انتخاب کنید که در ادامه با گزینه Media Autoplay مواجه می‌شوید. در این بخش با انتخاب گزینه Limit می‌توانید پخش اتوماتیک موزیک یا ویدئو را در تب‌های مختلف متوقف یا حتی رسانه‌هایی را که به‌صورت اتوماتیک پخش می‌شوند به‌طور کامل بلاک کنید.

اضافه شدن افزونه‌های جدید
در ابتدا کمبود افزونه‌ها باعث شده بود که بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از مرورگر اج نداشته باشند، اما امروزه با اضافه شدن پلاگین‌ها و add-on‌هایی به این مرورگر قضیه کاملا متفاوت شده است. در منوی اپلیکیشن روی گزینه Extensions کلیک کنید و افزونه‌هایتان را مشاهده کنید.
بازگشت مرورگر مایکروسافت به اوج

حالت Reading View عالی
احتمالا شما هم با گزینه reading view آشنایی داشته باشید. در این حالت کاربر زمانی که بخواهید یک متن را بخواند و چیزی مزاحم او نباشد از این ویژگی استفاده می‌کند که باعث می‌شود گزینه‌ها و منوی اطراف متن کاملا محو شوند و تنها متن و تصاویر داخل آن قابل دیدن باشند. حال این ویژگی در مایکروسافت اج با یکسری گزینه‌های بیشتر همراه شده است. برای مثال تم‌های مختلف، اندازه کلمات متن، حالتی که چند خط از متن به‌طور همزمان هایلایت می‌شوند و خیلی از گزینه‌های گرامری که خواندن را برای شما آسان‌تر می‌کنند. ضمنا امکان خوانده شدن متن برای شما هم وجود خواهد داشت.

ویرایش بهتر PDF
نسخه جدید اج خیلی بهتر از گذشته به‌عنوان اجرا‌کننده فایل‌های PDF عمل می‌کند بنابراین اگر از این مرورگر برای باز کردن فایل‌های PDF استفاده کنید مطمئنا متوجه ویژگی‌های قابل توجه مایکروسافت اج خواهید شد. ضمنا این مرورگر در زمینه تبدیل متن‌ها به PDF و همچنین بلندخوانی متن PDF کاربر هم بی‌نظیر عمل می‌کند.

طراحی جدید هاب و منو‌ها
مایکروسافت اج این روز‌ها ظاهر بهتری دارد: منو‌ها خیلی بهتر از گذشته زیرمجموعه‌های خود را نمایش می‌دهند و جست‌وجو در منو کلا خیلی آسان‌تر شده است. همچنین دسترسی به وب‌سایت‌های مورد علاقه، Reading List، دانلود‌ها و تاریخچه جست‌وجو‌ها نیز بسیار آسان و لذت‌بخش است. در جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ در اکتبر امسال می‌بینیم که گزینه‌های مختلف برنامه خیلی بهتر از گذشته دسته‌بندی شده‌اند و پایین کشیدن منو‌ها برای مشاهده دیگر گزینه‌ها با کلیک روی فلش کنار آن‌ها بسیار ساده است. ضمنا امکان پین کردن یکسری از گزینه‌های منو یا هاب‌ها مانند دانلود‌ها برای باقی ماندن در صفحه اصلی منو هم امکان‌پذیر است.

امکان تغییر دلخواه رابط کاربری
برخلاف اینکه اج در روز‌های اول معرفی خود بی‌انعطاف و خشک به نظر می‌رسید، اما حالا کاربر می‌تواند نوار ابزار اصلی را به شکل دلخواه و بر اساس نیازهایش تغییر دهد. برای این کار به بخش منو رفته و وارد بخش Show in toolbar شوید. در اینجا می‌توانید تغییرات مد نظرتان را انجام دهید.

اج روی موبایل
اینکه مرورگر ویندوز و مرورگر اسمارت‌فون شما یکی باشد بسیار منطقی و مناسب است. مایکروسافت به تازگی نسخه‌ای بسیار مجهز از مرورگر اج را برای اندروید و آی‌اواس عرضه کرده که تمامی تاریخچه جست‌وجوی شما روی هردو مرورگر به‌صورت همزمان قابل مشاهده خواهد بود. ضمنا نسخه آی‌اواس مرورگر اج به حالت شب (Dark Mode) هم مجهز است. ضمنا در آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ امکان سینک کردن جست‌وجو‌ها بین ویندوز و نسخه موبایلی بسیار آسان‌تر شده است. کافی است با استفاده از اکانت مایکروسافت خود وارد مرورگر نسخه موبایل شوید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید