2017؛ سال رویایی برای میلیاردرهای جهان!

2017؛ سال رویایی برای میلیاردرهای جهان!

میلیاردر‌های جهان پرسودترین دوران را تاریخ می‌گذرانند، و ثروت آن‌ها در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و شکاف میان ابرثروتمندان و دیگر ابنای بشر به گسترش ادامه می‌دهد.

کد خبر : ۶۳۹۱۶
بازدید : ۱۰۹۰
2017؛ سال رویایی برای میلیاردرهای جهان!
فرادید | میلیاردر‌های جهان پرسودترین دوران را تاریخ می‌گذرانند، و ثروت آن‌ها در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و شکاف میان ابرثروتمندان و دیگر ابنای بشر به گسترش ادامه می‌دهد.

به گزارش فرادید به نقل از نیوزویک، برمبنای گزارش تازه‌ای که بانک یوبی‌اس سوییس منتشر کرده، ثروتمندترین‌های جهان سال گذشته، ۱.۴ تریلیون دلار به ثروت خود افزوده‌اند. این نشانگر سرعت بیشتر رشد از هر زمان دیگری، از جمله عصر طلایی مشهور ایالات متحده که سیاست‌های ابرسرمایه‌داری منجر به ظهور خاندان‌های متمول و متنفذ شد، است.

بنا بر گزارش ۲۰۱۸ بانک یوبی‌اس از میلیاردرها، یک گروه تازه از ابراشراف در حال شکل‌گیری است. گفته می‌شود که عصر طلایی "نسل‌هایی از خانوانده‌ها را در ایالات متحده و اروپا پدید آورد که تا بیش از صد سال در تجارت، بانکداری، سیاست، فعالیت‌های بشردوستانه و هنر تاثیرگذار شدند. حال که طی سالیان آتی، ثروت از کارآفرینان به وارثان آن‌ها منتقل می‌شود، خانواده‌های چندنسلی قرن ۲۱ در حال شکل‌گیری هستند. "

ایالات متحده همچنان میزبان بیشترین میلیاردر‌ها است و ۵۸۵ میلیاردر در این کشور زندگی می‌کنند. چین اگرچه با ۳۷۳ میلیاردر دوم است، اما به سرعت در حال کم کردن فاصلۀ خود با آمریکاست. دوازده سال پیش، تنها ۱۶ میلیاردر چینی وجود داشت، اما اکنون چینی‌ها ۲۰ درصد از میلیاردر‌های جهان را تشکیل می‌دهند. این گزارش، نام این قرن را "قرن چین" گذاشته است.

به گفتۀ یوبی‌اس، سال گذشته ۲۱۵۸ میلیاردر در سرتاسر جهان وجود داشت، که ۱۷۹ نفر آن‌ها تازه به این باشگاه وارد شده‌اند و بیش از ۴۰ نفر از آن‌ها از طریق وراثت به این عنوان نایل شده‌اند؛ روندی که انتظار می‌رود به توجه به تعداد میلیاردر‌های بالای ۷۰ سال، طی ۲۰ سال آینده افزایش یابد.

بنا بر این گزارش، این روند، نشانگر "انتقال بزرگ ثروت" است و طی پنج سال گذشته، "میزان ثروتی که از میلیاردر‌ها به وارثان رسیده هر سال به طور میانگین ۱۷ درصد افزایش یافته و در سال ۲۰۱۷ به ۱۱۷ میلیارد دلار رسیده است. "

به ادعای یوبی‌اس، نسل جدید میلیاردر‌ها "شدیداً باانگیزه و متعهد به مشاغلشان، یا کسب‌وکار خانوادگیشان به نظر می‌رسند. " این نسل که در عصر اطلاعات متولد شده، "بیشتر به خطر کردن تمایل دارد" و "اطلاعات بیشتری دارد و می‌تواند در آزمایش ایده‌های تازه و کارآفرینی شجاعت بیشتری از خود نشان دهد. "

شاید زمانۀ جشن ابرثروتمندان باشد، اما در این عصر نابرابری روزافزون، این خبر برای باقی مردم جهان اصلاً مایۀ دلخوشی نیست. اکنون ۱ درصد مردم جهان که ثرونمندترینشان هستند، حدود نیمی از کل ثروت جهان را در اختیار دارند، در حالی که سهم آنان در سال ۲۰۰۸، ۴۲.۵ درصد بود.

سه و نیم‌میلیارد نفر از مردم جهان، که کفۀ فقیر ترازوی بشریت را پر کرده‌اند، و حدود ۷۰ درصد از جمعیت که در حال جهان را تشکیل می‌دهند، تنها صاحب ۲.۷ درصد ثروت جهانی هستند.

افشاگری‌های اسناد پاناما و پارادایز که در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ درز کردند، قدری از اینکه ثروتمندان جهان چگونه ثروت خود را جابجا و هزینه می‎کنند را آشکار کرد. آن‌ها به جای سرمایه‌گذاری دوباره و ایجاد شغل، اغلب سرمایه‌های خود را به خارج می‌فرستند تا از سوراخ‌های مالیاتی بهره بگیرند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید