سرقت از طلافروشی‌ها با اغفال زنان

«برای اینکه بتوانم از مغازه‌های طلافروشی سرقت کنم، مجبور بودم با خانم‌ها وارد مغازه شوم. برای همین پس از آشنایی با زنان در محدوده بازار و محله‌های دیگر اعتماد آن‌ها را جلب می‌کرم و تحت عنوان اینکه می‌توانم مشکلات مالی آن‌ها را حل کنم، آن‌ها را با خود به طلافروشی می‌بردم تا مالک مغازه به گمان اینکه ما زن‌وشوهر هستیم، اعتماد کند و پس از بررسی چند سرویس طلا در فرصتی مناسب یک سرویس کامل را برمی‌داشتم و از مغازه فرار می‌کردم»

کد خبر : ۶۴۰۴۵
بازدید : ۸۴۸
مردی که با اغفال زنان از آن‌ها به‌عنوان پوششی برای سرقت از طلافروشی‌ها استفاده می‌کرد، به دام افتاد.

چندی پیش یکی از کسبه محدوده شهرری ضمن مراجعه به کلانتری ۱۳۱ بیان کرد: یک زوج پس از حضور در مغازه طلافروشی‌ام تعدادی سرویس طلا انتخاب کردند و به بررسی آن‌ها پرداختند، اما در فرصتی که حواسم پرت شد، مرد یکی از سرویس‌های طلا را از روی پیشخوان مغازه سرقت کرد و متواری شد و دختر جوان که حدودا ۲۵ ساله به نظر می‌رسید، به من گفت: سرویس را آن مرد دزدیده است. بلافاصله از مغازه بیرون دویدم، اما متأسفانه سارق رفته و یک عدد سرویس طلای کامل به ارزش ۲۷ میلیون تومان را سرقت کرده بود.

پرونده به همراه دختر جوان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد و کارآگاهان پلیس آگاهی، تحقیقات خود را دراین‌باره آغاز کردند. در جریان بررسی‌ها مشخص شد سارق مردی ۴۲ ساله به نام «علیرضا» است که پیش از این چهار بار به اتهام سرقت به همین شیوه و شگرد دستگیر و روانه زندان و آخرین‌بار حدود دو ماه پیش از زندان آزاد شده است.

کارآگاهان با وجود بدون مکان‌بودن متهم، با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند این متهم را در محدوده تهرانپارس در منزل یکی از بستگانش شناسایی و او را دستگیر کنند.

در جریان تحقیقات مشخص شد این متهم با خودروی سواری خود در مناطق مختلف شهر تهران پرسه می‌زد و با سوارکردن بانوان به‌عنوان مسافر درباره مشکلات اقتصادی گفتگو و به این صورت زمینه‌های اولیه صحبت با زنان را مهیا می‌کرد. سپس درنهایت با معرفی خود به عنوان طلافروش مدعی می‌شد قادر است مشکلات مالی آن‌ها را برطرف کند و به این بهانه از آن‌ها برای سرقت‌هایش از طلافروشی سوءاستفاده می‌کرد.

متهم در جریان تحقیقات اظهار کرد: برای اینکه بتوانم از مغازه‌های طلافروشی سرقت کنم، مجبور بودم با خانم‌ها وارد مغازه شوم. برای همین پس از آشنایی با زنان در محدوده بازار و محله‌های دیگر اعتماد آن‌ها را جلب می‌کرم و تحت عنوان اینکه می‌توانم مشکلات مالی آن‌ها را حل کنم، آن‌ها را با خود به طلافروشی می‌بردم تا مالک مغازه به گمان اینکه ما زن‌وشوهر هستیم، اعتماد کند و پس از بررسی چند سرویس طلا در فرصتی مناسب یک سرویس کامل را برمی‌داشتم و از مغازه فرار می‌کردم و پس از سرقت طلا‌ها را به خریدار طلاجات مسروقه در یک مغازه طلافروشی در محدوده سرآسیاب می‌فروختم.

سرهنگ کارآگاه «کرم یوسفوند»، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، دراین‌درباره گفت: با دستگیری متهم و ثبت اظهاراتش، مأموران این یگان با هماهنگی از سوی مقام قضائی به محل اختفای مال‌خر اموال مسروقه اعزام و مال‌خر را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه مذکور ۵۰۰ گرم انواع طلا‌های مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در چند ماه گذشته در مناطق مختلف شهر تهران از جمله باغ‌فیض، شهرری، افسریه و شهر کرج فعالیت داشته، از مال‌باختگان و به‌ویژه طلافروشانی که به این شیوه از آن‌ها سرقت شده است، خواست ضمن حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شکایات خود را مطرح کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید