چه سایز تلویزیونی برای ما مناسب است؟

چه سایز تلویزیونی برای ما مناسب است؟

با اینکه تلویزیون بزرگ ممکن است تاثیرگذاری زیادی روی بیننده داشته باشد، اما همیشه به خاطر داشته باشید که سایز همه ماجرا نیست و تلویزیون بزرگ‌تر لزوما به معنای تلویزیون بهتر نخواهد بود. تلویزیون بزرگ نیازمند محتوا با کیفیت بالا است.

کد خبر : ۶۴۰۹۲
بازدید : ۴۵۸۵
چه سایز تلویزیون برای ما مناسب است؟
تلویزیون امروزه در تمامی خانه‌ها یافت شده و به‌عنوان بخش مهمی از مبلمان منزل شناخته می‌شود. اما تنوع بیش از حد در بین تلویزیون‌ها باعث شده انتخاب و خرید تلویزیون مناسب به یکی از سخت‌ترین و گیج‌کننده‌ترین کار‌ها تبدیل شود.
میانگین سایز تلویزیون‌ها هرساله افزایش پیدا می‌کند و در ادامه معیار‌ها از لحاظ سایز و مناسب بودن آن‌ها در فضای خانه هم در حال تغییر است. تلویزیون‌های ۷۵ اینچی امروزه بیشترین تغییرات و تنوع را در صنعت تلویزیون به خودشان اختصاص داده‌اند، اما باید این را در نظر داشت که این سایز از تلویزیون مناسب هر خانه‌ای نیست. حال که به جمعه سیاه نزدیک می‌شویم بسیاری از افراد منتظر هستند تا این روز فرا برسد و تلویزیون مورد نظرشان را با تخفیف مناسب خریداری کنند. حال چه بخواهید اولین تلویزیون زندگی‌تان را خریداری کنید یا بخواهید تلویزیون قدیمی‌تان را عوض کنید، این گزارش می‌تواند شما را در خرید تلویزیون با بهترین و مناسب‌ترین سایز ممکن کمک کند.

سایز کوچک (۳۲-۲۴ اینچ)
اگر به دنبال خرید تلویزیون با هر سایزی هستید، بهتر است نگران نباشید، چرا که تلویزیون تنها در چند سایز محدود تولید می‌شود و خوشبختانه در این بخش خیلی دچار سردرگمی نخواهید شد. امروزه کوچک‌ترین تلویزیون‌ها با سایز ۲۰، ۲۴ یا ۲۸ اینچ تولید می‌شوند که این سایز‌ها برای قرار دادن روی میز کار و حتی استفاده به‌عنوان مانیتور کامپیوتر بسیار مناسب هستند. سپس به تلویزیون‌های ۳۲ و ۳۶ اینچی می‌رسیم که برای جا دادن در اتاق‌های کوچک و فشرده با فضای محدود بسیار عالی هستند.

این تلویزیون‌ها برای افرادی که تنها زندگی می‌کنند و فضای خانه‌شان محدود است بسیار مناسب هستند و از قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر سایز‌ها برخوردارند. نکته مهم این سایز از تلویزیون‌ها این است که می‌توان به‌عنوان نمایشگر رومیزی کامپیوتر هم از آن‌ها استفاده کرد. البته در این میان ممکن است از یکسری امکانات محروم شوید.
برای مثال تلویزیون‌های ۳۲ اینچی برای نمایش ویدئو‌های ۴ K. کوچک هستند و تنها می‌توانید ویدئو‌ها را با کیفیت اچ‌دی ۷۲۰ یا ۱۰۸۰ p. تماشا کنید. البته در حال حاضر اکثر محتوا‌های تلویزیونی با کیفیت HD و SDR نمایش داده می‌شوند و با خرید تلویزیون‌های کوچک چیز زیادی را از دست نمی‌دهید. اما اگر طرفدار محتوای کیفیت بالا و استفاده از پیکسل‌های بیشتر هستید، بنابراین باید پول بیشتری از جیبتان هزینه کنید و سایز‌های بالاتر را انتخاب کنید.

سایز متوسط (۴۳-۴۰ اینچ)
شاید شما هم یادتان باشد که معرفی تلویزیون‌های ۴۰ اینچ چه سر و صدایی در دنیا به پا کرد. اما امروزه سایز ۴۰ را می‌توان کوچک‌ترین سایز برای تلویزیون‌های ۴ K. دانست؛ بنابراین این سایز یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهره بردن از کیفیت بالا با کمترین قیمت ممکن محسوب می‌شود. نمایشگر ۴ K. به شما اجازه می‌دهد محتوا را با کیفیت Ultra HD تماشا کنید و همچنین بازی‌های کامپیوتری ۴ K. کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان اس را هم اجرا کنید.
قیمت این دسته از تلویزیون‌ها از تلویزیون‌های ۳۲ اینچی خیلی بیشتر است چراکه علاوه بر سایز، از کیفیت بالاتری هم برخوردارند. البته در این رنج سایز هم ممکن است از برخی امکانات تلویزیون‌های بزرگ‌تر برخوردار نشوید.

سایز بزرگ (۷۵-۶۵-۵۵ اینچ)
برای افرادی که به دنبال تجربه یک سینمای خانگی واقعی هستند، بهتر است به دنبال تلویزیون‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچی بروند. این سایز از تلویزیون‌ها برای خانواده‌های بیشتر از دو نفر که به تماشای فیلم و مسابقات ورزشی مثل فوتبال علاقه دارند و البته منازل بزرگ دارند، مناسب هستند. ضمنا این دسته از تلویزیون‌ها محتوای ۴ K. را با بهترین کیفیت ممکن نمایش می‌دهند.
این دسته از تلویزیون‌ها ارزان نیستند و همچنین فضای بیشتری از منزل را اشغال می‌کنند و البته برای نمایش تصاویر معمولی اچ‌دی و SDR باید زحمت بیشتری بکشند. با این حال اگر فضای منزل و البته پول کافی دارید، خرید این دسته از تلویزیون‌ها به هیچ‌وجه اشتباه نخواهد بود.

تلویزیون‌های ۵۵ اینچی کوچک‌ترین سایز موجود در بخش تلویزیون‌های اولد هستند. پنل‌های با کیفیت اولد در حال حاضر توسط کمپانی‌های سونی، فیلیپس و ال‌جی تولید می‌شوند، بنابراین اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید، مطمئنا تلویزیون‌های اولد پاسخگوی نیاز‌های شما خواهند بود. در کل تفاوت بین تلویزیون ۵۵ و ۷۵ اینچی بیشتر به حجم فضایی که اشغال می‌کنند و قیمت آن‌ها برمی‌گردد.
بهتر است بدانید تلویزیون‌های ۷۵ اینچی بین ۳ تا ۴ برابر تلویزیون‌های ۵۵ اینچی قیمت دارند و همین تفاوت قیمت ممکن است شما را به خرید مدل ۵۵ اینچی قانع کند. البته تلویزیون‌های ۸۲ و ۸۵ اینچی هم برای افرادی که به دنبال تلویزیون‌های سوپر سایز می‌گردند تولید می‌شوند. این دسته از تلویزیون‌ها هم با پنل‌های اولد یا پنل‌های بی‌نظیر QLED شرکت سامسونگ تولید می‌شوند و البته قیمت آن‌ها هم سرسام‌آور است.

سایز تمام ماجرا نیست
با اینکه تلویزیون بزرگ ممکن است تاثیرگذاری زیادی روی بیننده داشته باشد، اما همیشه به خاطر داشته باشید که سایز همه ماجرا نیست و تلویزیون بزرگ‌تر لزوما به معنای تلویزیون بهتر نخواهد بود. تلویزیون بزرگ نیازمند محتوا با کیفیت بالا است. اگر تلویزیون بزرگ خریداری کرده باشید، اما محتوای شما اچ‌دی و پایین‌تر باشد، مطمئنا با صحنه جالبی مواجه نمی‌شوید و خواهید دید تصاویر تار و غیر‌واضح نمایش داده می‌شوند؛ بنابراین قبل از خرید تلویزیون بزرگ ابتدا مطمئن شوید می‌توانید محتوای کیفیت بالا از جمله ۴ K. را برای تلویزیونتان تهیه کنید.
ضمنا جا دادن تلویزیون بزرگ در فضای منزل هم کار آسانی نیست و حتی ممکن است فضای قابل توجهی از منزلتان را هم ناخواسته اشغال کند؛ بنابراین قبل از خرید ابتدا فضایی را که قرار است تلویزیون در آن قرار بگیرد انتخاب کنید و چشم بسته سراغ تلویزیون‌های بزرگ نروید. در کل برای انتخاب تلویزیون در کنار سایز سعی کنید دیگر معیار‌ها از جمله بودجه، مساحت اتاق و کیفیت محتواهایتان را هم در نظر داشته باشید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید