عکس‌نوشت/ ممنوعیت عکس از تابوت

عکس‌نوشت/ ممنوعیت عکس از تابوت

تا آوریل ۲۰۰۴، حدود ۷۰۰ نیروی آمریکایی در جنگ عراق کشته شده بودند، اما عکس‌های بازگشت تابوت‌های کشته‌شدگان هرگز دیده نشده بود.

کد خبر : ۶۴۱۶۷
بازدید : ۳۶۳۹
عکس‌نوشت/ ممنوعیت تابوت
فرادید| تا آوریل ۲۰۰۴، حدود ۷۰۰ نیروی آمریکایی در جنگ عراق کشته شده بودند، اما عکس‌های بازگشت تابوت‌های کشته‌شدگان هرگز دیده نشده بود.
به گزارش فرادید به نقل از تایم، دولت ایالات متحده، در سال ۱۹۹۱ عکسبرداری سازمان‌های خبری از چنین صحنه‌هایی را ممنوع کرده بود، با این استدلال که این کار حریم شخصی خانواده‌های کشته‌شدگان و حیثیت آن‌ها را تهدید می‌کند. منتقدان، اما این سیاست را تنها راهی ساده برای سرپوش گذاشتن بر یک درگیری که روز به روز خونین‌تر می‌شد، می‌دانستند. وقتی که خانم تَمی سیلیکیو برای پیمانکاری که مسئولیت حمل بار برای دولت در کویت را داشت کار می‌کرد، تحث تاثیر افزایش بار انسانی‌ای قرار گرفت که باید بار می‌زد و احساس کرد که باید آنچه را می‌بیند با کسی در میان بگذارید. در ۷ آوریل، سیلیکیو با استفاده از دوربین "نیکون کول‌پیکس" خود از بیش از ۲۰ تابوت پوشیده در پرچم که قرار بود از کویت به پایگاه هوایی دوور در دلاور برده شوند، عکس گرفت. او عکس‌ها را به دوستی در آمریکا ایمیل کرد و او نیز عکس‌ها را برای سردبیر روزنامۀ سیاتل تایمز فرستاد. با اجازۀ سیلیکیو، تایمز عکس را در صفحۀ اول خود شمارۀ ۱۸ آوریل خود چاپ کرد و به سرعت طوفانی بر پا شد. در عرض چند روز سیلیکیو از کار خود اخراج شد و بحثی داغ در رابطه با رعایت اخلاق در چاپ عکس‌ها در گرفت. در حالیکه دولت ادعا می‌کرد که خانواده‌های نیرو‌های کشته شده در جنگ با سیاستش موافق هستند، بسیاری احساس می‌کردند که این تصاویر نباید سانسور شود. در اواخر سال ۲۰۰۹، در اولین سال ریاست جمهوری باراک اوباما، پنتاگون این ممنوعیت را برداشت.
عکس: ممنوعیت تابوت
عکاس: تَمی سیلیکیو، 2004
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید