چرا ترامپ از سشنز متنفر شد؟

چرا ترامپ از سشنز متنفر شد؟

تصمیم رئیس جمهوری دونالد ترامپ بر سر اخراج جف سشنز دادستان کل امریکا سؤال‌هایی را پیرامون وضعیت آینده ترامپ و تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه پرونده تحقیقات بر سر دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مطرح کرده است. اکنون اصلی‌ترین سؤال این است که این اخراج بر تحقیقات مولر چه تأثیری خواهد گذاشت؟

کد خبر : ۶۴۲۸۱
بازدید : ۸۰۴
چرا ترامپ از سشنز متنفر شد؟
دموکرات‌ها اعتقاد دارند ترامپ، سشنز را اخراج کرده تا در مسیر تحقیقات دخالت روسیه، ترمز بگذارد. متیو ویتاکر رئیس دفتر سشنز موقتاً سرپرستی دادستانی کل امریکا را بر عهده خواهد گرفت.

ویتاکر بار‌ها عملکرد مولر را مورد انتقاد قرار داده و صراحتاً گفته «دنبال کردن رد پای مالی ترامپ» بیهوده است. در سال ۲۰۱۶، هنگامی که جف سشنز اولین سناتور امریکایی بود که از ترامپ اعلام حمایت کرد، ریسک بزرگی را در زندگی حرفه‌ای خود به جان خرید، اما او پس از رسیدن به کرسی دادستانی کل امریکا، نتوانست مطابق خواسته‌ها و انتظارات ترامپ عمل کند و نپذیرفت بر روند تحقیقات مولر نظارت کند.

اکنون اخراج او از این مقام، نشانه این است که ترامپ سرسختانه به‌دنبال پایان دادن به تحقیقات مولر است. واضح است که او ابزار و قدرت کافی را برای تحقق بخشیدن این خواسته ندارد، بنابراین هر فکری را که به ذهنش برسد عملی می‌کند و امیدوارانه به نتیجه‌اش چشم می‌دوزد.

او ویتاکر را به جای سشنز نشانده تا آن‌طور که او می‌خواهد بر روند تحقیقات مولر نظارت کند. اکنون ترامپ در موقعیتی است که می‌تواند در این پرونده دخالت کند یا حتی به تحقیقات تیم مولر پایان دهد.
منبع: سی ان ان
ترجمه: ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید