جبران مافات با "خانم یایا" و صدرنشینی "مغزهای کوچک زنگ زده"

جبران مافات با "خانم یایا" و صدرنشینی "مغزهای کوچک زنگ زده"

آیا فیلم جدید کاهانی دچار شکست خواهد شد؟ این پرسشی است که باید در پایان این هفته یعنی هفته اول اکران فیلم درباره آن تحلیلی دقیق ارائه کرد. استقبال مخاطبان از این فیلم در هفته اول می‌تواند نمایانگر فروش خوب یا بد فیلم در روز‌های آینده‌اش باشد. با این حال چنان که پیداست «خانم یایا» چندان که انتظار می‌رفت نتوانسته در بازار سینما جریانی تازه ایجاد و امید‌ها به فروش فوق‌العاده را در این فصل حفظ کند.

کد خبر : ۶۴۳۱۵
بازدید : ۲۲۹۵
جبران مافات با
اکران فیلم‌های جدید با کستینگ (ترکیب بازیگران) جدید که عمدتا بازیگران محبوب سینمادوستان هستند، رنگ و روی اکران را در دو هفته اخیر عوض کرده است. این در حالی است که از این هفته و همزمان با پایان ماه‌های محرم و صفر و نزدیک شدن به روز‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر، صف اکران فیلم‌ها هم داغ‌تر از قبل شده است.
بازار سینما در چند روز اخیر بسیاری از ظرفیت‌های جذب مخاطبش را رو کرده و پوستر فیلم‌ها را با چهره‌های محبوب مرد در سردر سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی آویخته است تا دخل پاییزه را در میانه این فصل به رکورد‌های فروش نزدیک کند. بازیگرانی، چون حمید فرخ‌نژاد، رضا عطاران، امین حیایی، سام درخشانی، بهاره رهنما، پرویز پرستویی، ماهایا پطروسیان، علی مصفا، هانیه توسلی، جمشید هاشم‌پور، نگار جواهریان و... در روز‌های اخیر سفیران رونق بازار سینما‌ها شده‌اند.
فیلم سینمایی «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی که از پریروز روی پرده رفته در کنار فیلم‌های دیگری همچون «گرگ بازی»، «تهران- لس‌آنجلس» و... از آثاری هستند که قرار است دخل پاییزه سینما را تعیین کنند.

خانم یایا
نام قبلی این فیلم یا شاید نام غیررسمی آن «ما شما را دوست داریم خانم یایا» است. فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عبدالرضا کاهانی و تهیه‌کنندگی حمید پنداشته که در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است. این فیلم محصول مشترک ایران و تایلند است. کاهانی این فیلم را پس از توقیف فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» ساخت تا احتمالا در کنار شکست تجاری فیلمش به خاطر توقیف، جبران مافات کند و از بازار کمدی‌ها سهمش را بردارد.
البته بسیاری از مخاطبان این فیلم معتقدند برخلاف تصوری که تبلیغات فیلم «خانم یایا» ایجاد کرده این فیلم کمدی نیست و تماشاگرانش را نمی‌خنداند. با این حال همچنان که از قصه فیلم و بازیگرانش برمی‌آید، توقع می‌رود این فیلم کمدی باشد. حمید فرخ‌نژاد، رضا عطاران، نیتایا چیسری و امین حیایی بازیگران این فیلم هستند. نیتایا چیسری از بازیگران زن و تایلندی این فیلم است که البته گویا سابقه چندانی در سینما ندارد.

پاسخ به انتقاد‌های مخاطبان
حمید فرخ‌نژاد با انتشار تصویری از خود و بازیگر تایلندی فیلم «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در اینستاگرام، درباره موضوع این فیلم نوشت: «دوستان عزیزم، فیلم سینمایی «خانم یایا» ساخته کارگردان ارزشمند کشورمون رضا کاهانی به روی پرده رفته، همان‌گونه که از طرف تهیه‌کنندگان محترم عنوان شده این فیلم وجاهت طنز ندارد، ولی متاسفانه به‌دلیل نوع تبلیغات توقع یک فیلم طنز برای مخاطب به‌وجود آمده که متاسفانه موجبات عدم رضایت بعضی از تماشاگران رو به‌وجود آورده، لازمه تاکید مجدد کنم این فیلم طنز نیست و منم تهیه‌کننده فیلم نیستم و لطفا به جون من غر نزنید.»

شکست تجاری دیگر؟
آیا فیلم جدید کاهانی دچار شکست خواهد شد؟ این پرسشی است که باید در پایان این هفته یعنی هفته اول اکران فیلم درباره آن تحلیلی دقیق ارائه کرد. استقبال مخاطبان از این فیلم در هفته اول می‌تواند نمایانگر فروش خوب یا بد فیلم در روز‌های آینده‌اش باشد. با این حال چنان که پیداست «خانم یایا» چندان که انتظار می‌رفت نتوانسته در بازار سینما جریانی تازه ایجاد و امید‌ها به فروش فوق‌العاده را در این فصل حفظ کند.
جبران مافات با

بازار دیگر فیلم‌ها
در فروش هفته گذشته فیلم‌ها تا پایان روز جمعه، فیلم «مغز‌های کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی همچنان در صدر فروش است. این فیلم در هفته اخیر ۸۲۰ میلیون تومان فروش داشته و سطح خوب فروش خود را کماکان حفظ کرده است. مجموع فروش این فیلم در شش هفته اخیر به رقم ۱۰ میلیارد تومان نزدیک شده است.

در جدول فروش هفتگی هفته گذشته فیلم «لس‌آنجلس-تهران» ساخته تینا پاکروان با فروش خوب ۶۸۵ میلیون تومانی در رتبه دوم است و مجموع فروش این فیلم در چهار هفته‎‌ای که از اکرانش گذشته به شش میلیارد تومان نزدیک شده است. این در حالی است که منتقدان درباره این فیلم نقد‌های منفی بسیاری نوشته‌اند.
رده سوم این هفته گیشه سینمای ایران در اختیار «پیشونی سفید ۲» ساخته سیدجواد هاشمی است. این فیلم در چهارمین هفته خود ۱۲۶ سالن سینما در اختیار داشت. «پیشونی سفید ۲» در این هفته ۳۷۲ میلیون تومان فروخت تا مجموع درآمد این فیلم به یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان برسد. رده چهارم در اختیار کمدی «لازانیا» ساخته حسین قناعت است. این فیلم در پنجمین هفته اکرانش در ۱۲۲ سینما به نمایش درآمد. فروش هفتگی این فیلم سینمایی ۳۲۷ میلیون تومان و فروش کلی آن ۲ میلیارد و ۵۲۹ میلیون تومان است.

رده پنجم این هفته سینمای ایران در اختیار فیلم سینمایی «گرگ بازی» است. این فیلم به کارگردانی عباس نظام‌دوست، در دومین هفته اکرانش ۷۱ سینما داشت. این فیلم سینمایی در این هفته ۲۸۶میلیون تومان فروخت و به فروش کلی ۴۷۹میلیون تومان دست پیدا کرد. این فیلم سینمایی نگار جواهریان، هانیه توسلی و علی مصفا را به‌عنوان بازیگر دارد. در این هفته سینمای ایران فیلم تازه‌ای اکران نشد، اما به زودی فیلم «خانم یایا» ساخته عبدالرضا کاهانی اکران خواهد شد. در ادامه می‌توانید فهرست ۱۰ فیلم پرفروش هفته گذشته را ببینید.
جبران مافات با

مجموع فروش هفته
مجموع فروش فیلم‌های روی پرده با احتساب ۱۰ فیلمی که این روز‌ها در گروه‌های مختلف اکران روی پرده هستند، رقم جالبی را نشان می‌دهد. در هفته گذشته فروش کلی بازار سینمای ایران سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان بوده است؛ که بیشتر از میانگین هفتگی فروش در سال گذشته است. سال گذشته رقم نهایی فروش کل فیلم‌ها در پایان سال به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید که با احتساب ۵۵ هفته در یک سال، میانگین هفتگی فروش کل سینما‌ها رقم سه میلیارد و ۹۰ میلیون تومان را نشان می‌داد. این در حالی است که امسال و در هفته گذشته با اختلاف بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی، رکورد میانگین هفتگی در سال گذشته شکسته شده است.
اما این همه ماجرا نیست. افزایش قیمت بلیت سینما‌ها و افزایش فروش فیلم‌ها به ویژه با توجه به فروش خارق‌العاده فیلم هزارپا، باعث شده تا میانگین هفتگی فروش فیلم‌ها در سال جاری و تا اینجای سال بسیار بیشتر از سال گذشته باشد. میانگین مجموع فروش هفتگی فیلم‌های امسال بیش از ۵میلیارد تومان است. با احتساب این امر فروش هفتگی فیلم‌ها در هفته گذشته چندان که پیش‌تر به نظر می‌رسید، چشمگیر نیست.
جبران مافات با
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید