پرونده سرقت گوشی، راز قتل را فاش کرد

پس از مصرف شیشه به همراه سعید از خانه پدرش خارج شدیم. به پیشنهاد سعید با ماشین شخصی من، برای سرقت و زورگیری به مناطق شمال و شمال غرب تهران در مناطق شهران و شهرک قدس رفتیم. سعید رانندگی می‌کرد و من نیز کنار او نشسته بودم. در یک لحظه اسلحه را از زیر صندلی شاگرد راننده خارج کردم که ناگهان تیری از اسلحه شلیک شد و درحالی‌که سعید در حال رانندگی بود، به پهلوی راست او اصابت کرد.

کد خبر : ۶۵۰۰۱
بازدید : ۸۴۲
تحقیق از دو سارق مسلح که با شناسایی فروشندگان گوشی تلفن‌همراه از آن‌ها دزدی می‌کردند راز یک قتل را فاش کرد.
ساعت سه بامداد روز ۲۸ آبان در تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام شد شخصی در خیابان باقرخان مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
در ادامه، تیم اورژانش ۱۲۵ در محل حاضر و مشخص شد مرد جوانی از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفته است که بلافاصله این شخص به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد و اقدامات درمانی درخصوص وی انجام شد، اما دو ساعت بعد به کلانتری ۱۴۸ انقلاب اعلام شد این شخص به علت شدت جراحت فوت شده است. به‌این‌ترتیب پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد تشکیل شد و برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم در مرحله اول تحقیقات خود، با شناسایی هویت مقتول به نام «سعید» (۲۵ ساله) به محل سکونت وی در شهرستان اسلامشهر رفتند و در تحقیقات از خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند که سعید ساعت ۲۳ روز ۲۷ آبان به همراه یکی از دوستانش به نام مراد (۳۴ ساله) از منزل خارج شده است و پس از آن دیگر بازنگشته و پاسخ‌گوی تماس‌های اعضای خانواده نیز نبوده است.

دستگیری «مراد» در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا اینکه مشخص شد «مراد» در پرونده سرقت مسلحانه گوشی‌های تلفن‌همراه از سوی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده و درحال‌حاضر در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی قرار دارد.
در آن پرونده مراد به همراه فردی دیگر بعد از شناسایی افرادی که گوشی‌های‌گران‌قیمت تلفن‌همراه را برای فروش در سایت دیوار آگهی کرده بودند، با آن‌ها به‌عنوان خریدار قرار می‌گذاشتند و با حضور در محل قرار با تهدید سلاح گوشی‌های آن‌ها را به‌سرقت می‌بردند.

با مشخص‌شدن نقش مراد در یک قتل، او در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. مراد در اظهارات اولیه منکر ارتکاب جنایت شد و ادعا کرد: ساعت ۲۳ روز حادثه پس از مصرف شیشه به همراه سعید از خانه پدر سعید خارج شدیم، اما پس از مدت کوتاهی، سعید را با ماشین به درِ منزلش بازگرداندم و پس از آن هیچ خبری از او ندارم.

تحقیقات برای بررسی صحت و سقم اظهارات مراد در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا اینکه مشخص شد گوشی تلفن‌همراه به‌دست‌آمده از مراد در زمان دستگیری، در واقع متعلق به سعید است. به همین دلیل بار دیگر تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و این‌بار درحالی‌که مراد چاره‌ای جز اعتراف و بیان واقعیت نداشت، بیان کرد سعید با شلیک گلوله سلاح کمری او به قتل رسیده است.

مراد در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: پس از مصرف شیشه به همراه سعید از خانه پدرش خارج شدیم. به پیشنهاد سعید با ماشین شخصی من، برای سرقت و زورگیری به مناطق شمال و شمال غرب تهران در مناطق شهران و شهرک قدس رفتیم. سعید رانندگی می‌کرد و من نیز کنار او نشسته بودم. در یک لحظه اسلحه را از زیر صندلی شاگرد راننده خارج کردم که ناگهان تیری از اسلحه شلیک شد و درحالی‌که سعید در حال رانندگی بود، به پهلوی راست او اصابت کرد. سعید را به مقابل بیمارستان رساندم و در تماس با اورژانس اعلام کردم شخصی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در فاصله صدمتری از درِ اصلی بیمارستان روی زمین افتاده است. سعید را از ماشین خارج کردم و روی زمین قرار دادم و خودم با کمی فاصله منتظر آمدن اورژانس ایستادم تا اینکه اورژانس در محل حاضر شد و او را به بیمارستان منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: درحال‌حاضر تحقیقات از متهم در دو پرونده جداگانه قتل عمد و سرقت مسلحانه در معاونت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است و متهم با صدور قرار بازداشت موقت صادره از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید