چگونگی تغییر در ثبت علامت‌های تجاری

چگونگی تغییر در ثبت علامت‌های تجاری

در صورتی که در طبقه بندی بین المللی علامت های تجاری به ثبت رسیده، تغییرهایی صورت گیرد صاحبان علامت های تجاری امکان این را دارند که از مرجع ثبت تقاضا کنند که تغییرهای ذکر شده در گواهینامه علامت ها اعمال گردد.

کد خبر : ۶۵۰۵۲
بازدید : ۸۱۳

چگونگی تغییر در ثبت علامت های تجاری

تغییرهایی در ارتباط با علامت های تجاری یا طبقه محصولات یا مالکین علامت های تجاری و همینطور تغییرهایی در ارتباط با آدرس و تابعیت و نمایندگان قانونی مالکین علامت های تجاری در ایران به رسمیت شناخته نمی شوند و مورد حمایت قرار نخواهند گرفت تنها در صورتیکه که در ایران ثبت گردند.

بر اساس ماده ۱۳۸ بخش نامه اجرایی قانون مزبور، صاحب برند موظف می باشد هر گونه تغییرات درمورد اسم، آدرس، تابعیت و محل سکونت یا اعطاء مجوز بهره گیری از برند یا منتقل نمودن و یا اعراض از برند به ثبت رسیده به اطلاع مرجع ثبت برساند.

انجام چنین تغییرهایی با مراعات نمودن ضوابط قانون و بخش نامه اجرایی آن همراه می گردد. در صورتی که در طبقه بندی بین المللی علامت های تجاری به ثبت رسیده، تغییرهایی صورت گیرد صاحبان علامت های تجاری امکان این را دارند که از مرجع ثبت تقاضا کنند که تغییرهای ذکر شده در گواهینامه علامت ها اعمال گردد.

موسسه حقوقی کریم خان در این مقاله به بیان روال تغییر در ثبت علامت های تجاری می پردازد.

هر نوع تغییراتی در مالکیت ثبت علامت جمعی یا تغییراتی در اظهارنامه ثبت علامت جمعی مشروط بر مجوز قبلی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. چنانچه تغییرات در مالکیت ثبت علامت فردی یا جمعی در موردهایی همچون ماهیت، مبدا، مراحل تولید، خصوصیات یا سازگاری با اهداف محصولات یا خدمات، باعث گمراهی یا اغفال همگانی گردد اعتبار کافی را نخواهد داشت.اگر در هنگام تمدید ثبت، تغییری در برند صورت پذیرد، رعایت کردن قوانین و ضوابط منوط بر تغییرها از هر جهت ضروری می باشد.

چنانچه تاریخ انقضای مدت اعتبار برند فرا رسیده باشد، ثبت همان علامت از سوی مالک علامت یا سایر افراد، مطابق تمامی قوانین و ضوابط و تشریفات مرتبط با ثبت علامت های تجاری صورت می پذیرد. اشخاص ذی نفع قادرند طی سی روز از تاریخ انتشار آگهی مربوطه، اعتراض خودشان را ارائه دهند.


موسسه ثبت کریم خان پیوست های فرم تغییر آدرس صاحب علامت های تجارتی را بصورت زیر عنوان می کند:

- اصل آخرین مدرک مورد اعتبار ثبت علامت‌های تجاری.
- رونوشت شناسنامه و کارت ملی صاحبان حق امضاء برای شخص حقوقی بر اساس آخرین روزنامه رسمی.
- رو نوشت آخرین روزنامه رسمی اشخاص حقوقی (سازمان یا شرکت‌ها و ...) بر پایه معرفی اعضا هیئت مدیران و صاحبان و صاحب حق امضاء مجاز.
- وکالتنامه چنانچه درخواست به وسیله‌ی وکیل صورت گرفته باشد.
- معرفی نامه وکیل شخص حقوقی مشروط بر اینکه درخواست به وسیله‌ی او ارائه گردیده باشد.
- قبض تادیه هزینه‌های قانونی.
پیوست های تغییرات اسم صاحب علامت های تجاری

اصل یا رو نوشت نهایی ترین گواهی ثبت برند
مدارک مثبت هویت درخواست کننده (رو نوشت شناسنامه،رو نوشت کارت ملی و صفحه توضیحات )
وکالتنامه چنانچه درخواست به وسیله ی وکیل صورت گرفته باشد.
قبض تادیه هزینه های قانونی

تغییرهایی در ارتباط با آدرس و اسم مرکز مالک برند و یا اینکه در ارتباط با آدرس نماینده قانونی او در ایران، به آگهی نیازمند نیست. اما سایر تغییرهای در ارتباط با صاحب برند یا نماینده قانونی برند، و همچنین تغییرهای در ارتباط با برند تجارتی و طبقه محصول، می بایست حتماً به هزینه مالک برند در روزنامه رسمی انتشار یابد.

بر پایه ماده ۱۴۶، تمامی تغییرها و انتقالات یا ابطال و پایان و یا اعراض از علائم به ثبت رسیده در صفحه مخصوصی که به ثبت برند مربوط می باشد، ثبت و در ظهر گواهی نامه علامت قید شود و به استثنای مواردی چون تغییر آدرس، هزینه ذی نفع طی ۳۰ روز از تاریخ ثبت در روزنامه رسمی آگهی گردد.

موردهای ذکر شده تا آن زمان که ثبت نشده اند در مقابل اشخاص ثالث قابلیت استناد را ندارد. ثبت آن ها مشروط بر تادیه هزینه های تعیین شده در جداول هزینه و چنانچه لازم باشد هزینه منتشر شدن آگهی مربوطه می باشد.

مجموعه ی ثبت شرکت کریم خان با افتخار آماده ی ارائه ی انواع خدمات ثبتی و حقوقی خویش به شما می باشد.

خدمات ثبت شرکت کریم خان (sabtkarimkhan)

_ ثبت شرکت

_ اخذ کارت بازرگانی

_ثبت طرح صنعتی

_اخذ جواز تاسیس

_اخذ کد اقتصادی

_ اخذ پروانه بهره برداری

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02187146 و یا 09101409081 تماس بگیرید و یا به آدرس سایت sabtkarimkhan.com مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید