فیوری وایلدر؛ قهرمانی بوکس جهان

فیوری وایلدر؛ قهرمانی بوکس جهان

شنبه شب به وقت لس‌آنجلس یکی از جذاب‌ترین مسابقات بوکس سال‌های اخیر برگزار می‌شود. مبارزه‌ای که هر دوی سوی آن شکست‌ناپذیر هستند: وایلدر پس از ۴۰ مبارزه و فیوری پس از ۲۷ بار حضور در رینگ.

کد خبر : ۶۵۰۶۷
بازدید : ۴۶۹۶
‌تایسون فیوری، بوکسور ۳۰ ساله بریتانیایی معتقد است یکی از بهترین "بازگشت‌های تاریخ بوکس" را تجربه کرده است. او که باید با دیونتی وایلدر، صاحب کمربند قهرمانی سنگین وزن "دبلیو‌بی‌سی" مبارزه کند می‌گوید که "باید از بهترین روز‌های زندگی‌ام لذت ببرم. "
قهرمانی بوکس جهان؛ نبرد فیوری-وایلدر: بازگشت به روز‌های طلایی

این مبارزه کمتر از شش ماه پس از بازگشت او به رینگ انجام می‌شود. درست پس از ۳۰ ماه دوری از مسابقات به دلیل مشکل افسردگی و همچنین قبول محرومیت دو ساله آژانس مبارزه با دوپینگ بریتانیا.

او گفته است: "یادم نمی‌آید که کسی بازگشتی بزرگ‌تر از این داشته باشد و راهی تا این حد طولانی را طی کرده باشد. باورم نمی‌شود کسی حدود ۱۸۰ کیلوگرم شود و بعد تمام آن وزن را از دست بدهد و بازگردد. یادم نمی‌آید فرد دیگری هم از مسائلی که من را آزار داد، اذیت شده باشد. برای همین من این را بهترین بازگشت تمام زمان‌ها می‌نامم. "

"برای من مهترین کاری که شنبه می‌خواهم انجام دهم، لذت بردن است. این بخشی فوق‌العاده از زندگی من است و می‌خواهم بعد‌ها که به عقب نگاه می‌کنم، با خودم بگویم، این‌ها بهترین روز‌های زندگی‌ام بودند. "

آماده و سرحال یا مضطرب و نگران
حتی اگر فردی طرفدار بوکس و فیوری نباشد هم نمی‌تواند کاری که او در ۱۲ ماه اخیر انجام داده را تحسین نکند: کاهش بیش از ۶۰ کیلوگرم وزن.

اما این تمام داستان نیست. فیوری از ژوئن فقط در دو مسابقه حاضر شده و این خبری خوب برای یک بوکسور حرفه‌ای نیست. اندی لی، قهرمان پیشین میان‌وزن جهان می‌گوید: "شما می‌توانید تمرین کنید یا مسابقه دهید، اما او زیر فشار قرار نگرفته است. او باید با اضطراب رینگ کنار بیاید. تلاش کند مبازه کند و خودش را پیدا کند. این بزرگ‌ترین نقطه تردیدی است که در کار او وجود دارد. "

مبارزه‌ای که فیوری را قهرمان جهان کرد، احتمالا بهترین آن‌ها در دوران حرفه‌ایش هم بوده است، اما سئوال این است که این بوکسور تنومند می‌تواند نمایشی که مقابل ولادیمیر کلیچکو داشت و با آن سه کمربند قهرمانی سنگین‌وزن را تصاحب کرد، تکرار کند.

مایک کاستلو، کارشناس بوکس می‌گوید: "فقط کافی است نیم اینچ اشتباه کنید تا مشتی که باید از کنار صورتتان رد شود، روی آن فرود بیاید. من همیشه عقیده دارم که آمادگی بدنی به طور عمومی با آمادگی بدنی تخصصی بوکس تفاوت دارد. "

دیونتی وایلدر گفته است که فیوری را "بی‌رحمانه ناک‌اوت" می‌کند و اگر بدانیم این بوکسور ۳۳ ساله در ۴۰ مبارزه حرفه‌ای ۳۹ حریف را ناک‌اوت کرده، آن گاه متوجه می‌شویم که فیوری چه کار سختی در پیش دارد.

پیش‌بینی اسطوره‌ها
در مورد یکی از بزرگ‌ترین مسابقه‌های تاریخ بوکس، باید نظر بزرگ‌ترین‌های این رشته را دانست. بسیاری از کارشناسان معتقدند که فیوری شانس بیشتری در بردن مسابقه با امتیاز دارد، اما وایلدر بخت بالاتری در ناک‌اوت کردن حریف.

جرج فورمن، اسطوره بوکس و کسی که دو بار قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان شده، معتقد است که وایلدر برنده این مبارزه خواهد بود: "به نظر من فیوری به دلیل قد و دستان بلندی که دارد، ۱۲ راند مقابل وایلدر می‌ایستد و به نظرم وایلدر در یک مسابقه نزدیک برنده خواهد شد. "

مایک تایسون، جوان‌ترین قهرمان سنگین‌وزن تاریخ بوکس، هم در مورد این مسابقه گفت: "گرچه مشت‌های وایلدر قوی است، هیچ چیز قابل مقایسه با قدرت ذهنی فیوری در خارج و داخل رینگ نیست. این مبارزه‌ای نزدیک خواهد بود، اما به نظرم فیوری شانس بیشتری دارد. "

لنوکس لوئیز، بوکسور نامدار بریتانیایی که بسیاری از کارشناسان مسابقه وایلدر-فیوری را جذاب‌ترین مبارزه پس از دیدار او و ویتالی کلیچکو در سال ۲۰۰۳ می‌دانند، نیز در مور جدال وایلدر-فیوری گفت: "اگر بوکسور‌ها با فاصله از یکدیگر مبارزه کنند، فیوری برنده می‌شود، ولی اگر آن‌ها به یکدیگر نزدیک شوند، مبارزه متعلق به وایلدر خواهد بود. این یک مبارزه حماسی و یکی از غیر قابل پیشبینی‌ترین‌هاست. من که بی‌صبرانه منتظر آن هستم. "

بسیاری از کارشناسان بوکس می‌گویند که وایلدر سخت‌ترین مشت‌های دسته سنگین تاریخ جهان را دارد؛ خصوصیتی که مبارزه با او را برای هر حریفی از جمله فیوری سخت می‌کند.

لوئیس کورتز کوبایی، آخرین حریفی که با فیوری مبارزه کرده می‌گوید: "همه چیز بستگی به وایلدر دارد. اگر فیوری تصمیم بگیرد که وسط رینگ بیاید و بجنگد، کار خیلی سریع تمام می‌شود. وایلدر کار او را خواهد ساخت. پیشبینی من برد وایلدر با ناک‌اوت است. "
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید