کشوری با ۵۳ درصد خشونت جنسی بیشتر!

کشوری با ۵۳ درصد خشونت جنسی بیشتر!

تعداد قربانیان سوء‌استفاده جنسی از ۱۷۳ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ میلادی، به ۲۶۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است.

کد خبر : ۶۵۲۲۹
بازدید : ۸۷۳
افزایش ۵۳ درصدی خشونت جنسی در فرانسه
تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۷ میلادی در فرانسه قربانی خشنونت‌های جنسی بیرون از خانه مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند، افزایش داشته است.

طبق تازه‌ترین گزارش «سازمان ملی بازرسی جرم و جنایت» و «موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی» فرانسه، تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۷ میلادی قربانی خشونت جنسی غیر خانگی بوده‌اند دست کم به میزان ۵۳ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است.

دو نهاد مزبور در گزارش سالانه خود که روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه ۱۳۹۷ درباره قربانیان جرائم و احساس امنیت در جامعه منتشر شد، اعلام کرده‌اند که تعداد قربانیان سوء‌استفاده جنسی از ۱۷۳ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ میلادی، به ۲۶۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است.

طبق این تحقیقات «تروریسم» همچنان دغدغه اصلی شهروندان فرانسوی عنوان شده است.

سازمان ملی بازرسی جرم و جنایت در عین حال می‌گوید با توجه به تغییر پرسش‌ها از جامعه آماری در سال ۲۰۱۷ میلادی، در اعتماد به این آمار و ارقام باید «محتاط» بود.

از سوی دیگر این نهاد تاکید می‌کند که جنبش «من هم همینطور» یا Metoo# که برای شکستن سکوت در سال ۲۰۱۷ میلادی به‌راه افتاد، باعث شد که قربانیان خشونت جنسی با آزادی بیان بیشتری به سوالات سازمان ملی بازرسی جرم و جنایت در فرانسه پاسخ بدهند.

جرایم دیگر
آمار شکایات از جرائم مختلف متغیر بوده است. آمار مربوط به دزدی منزل و سرقت خودرو ۷۵ درصد افزایش و خشونت‌های فیزیکی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

طبق گزارش «سازمان ملی بازرسی جرم و جنایت» در فرانسه، آمار مربوط به خشونت جنسی بین زوجین و خشونت خانگی در سال ۲۰۱۷ نیز به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

این نظرسنجی همچنین تایید می‌کند که در سال ۲۰۱۸ میلادی تروریسم همچنان نگرانی اول و در رتبه بعدی بیکاری دغدغه اصلی فرانسوی‌ها به شمار می‌روند.
منبع: یورونیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید