چگونه علاقه مان را به دیگران ابراز کنیم

چگونه علاقه مان را به دیگران ابراز کنیم

دوست داشتن و دوست داشته شدن از نیازهای اساسی انسان هاست. در عین حال نحوه ابراز علاقه به دیگران از مهارت های مهم ارتباطی است که باید یاد بگیریم.

کد خبر : ۶۶۹۶۰
بازدید : ۲۴۹۳

فرادید | عشق و علاقه مان را به فرد دیگر چطور باید نشان دهیم؟ این سوال جواب‌های زیادی دارد. بیشتر ما با کلمات علاقه خود را ابراز می‌کنیم. شاید بار‌ها و بار‌ها به کسی بگوییم که دوستش داریم.

اما وقتی بعضی کلمات زیاد تکرار می‌شوند، معنی واقعی خود را از دست می‌دهند. در واقع با شنیدن مکرر یک کلمه، قدرت آن در ذهن ما کمتر و کمتر می‌شود. پس گاهی وقت‌ها باید با روش‌های دیگری هم عشق خودمان را ثابت کنیم.


نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن جزو نیاز‌های هر انسانی است. عشق و دوست داشتن باعث احساس تعلق، امنیت و اعتماد به نفس در ما می‌شود.

روانشناسان می‌گویند عشق و علاقه در انسان‌ها فقط از طریق گفتن و شنیدن آن به وجود نمی‌آید. بخش مهمی از این احساس از طریق زبان بدن منتقل می‌شود و بخشی از طریق رفتارها. برای ابزار علاقه مان در زندگی روزمره می‌توانیم کار‌های کوچک و ساده‌ای انجام بدهیم.

بیشتر بخوانید: افسارگسیختگی روابط جنسی، روابط زناشویی نیست!

هدیه بدهید
دادن هدیه یکی از راه‌های مهم برای ابراز علاقه است. اما با کمی خلاقیت و دقت در هدیه خود می‌توانید طرف مقابل تان را تحت تاثیر قرار بدهید.

با انتخاب هدیه مناسب با روحیات و علایق فرد مورد علاقه تان به او نشان می‌دهید که خیلی خوب او را می‌شناسید. مثلا بلیط کنسرت خواننده مورد علاقه همسرتان را تهیه کنید و به او هدیه بدهید.

غذا درست کنید
گاهی وقت‌ها با درست کردن دسر محبوب یک فرد می‌توانید علاقه تان را به او نشان دهید یا می‌توانید غذای قابل نگهداری برای دوستی ببرید که سرش شلوغ است.

چگونه علاقه مان را به دیگران ابراز کنیم/کامل نیست


تعارف غذا به دیگران نشانه‌ای از علاقه و توجه به آن هاست. حتی درست کردن غذا برای بقیه نوعی فداکاری و توجه به آن هاست.

دانشمندان علوم اجتماعی می‌گویند غذا پختن و خوردن آن در کنار همدیگر در مناسبت‌های مختلف بهانه‌ای برای گرد آمدن افراد و ایجاد پیوستگی بین آن‌ها می‌شود.

پس برای ابراز علاقه و احساس تان هر از گاهی برای فرد مورد علاقه خود غذا درست کنید.

بدون مناسبت و بهانه به فرد مورد علاقه تان تلفن کنید
ما معمولا برای کاری یا ترتیب دادن برنامه‌ای با بقیه تماس می‌گیریم. اما گاهی وقت‌ها باید به افراد مورد علاقه مان بدون داشتن کار و مناسبتی تلفن کنیم. باید زنگ بزنیم و فقط حال آن‌ها را بپرسیم.
چگونه علاقه مان را به دیگران ابراز کنیم/کامل نیست

تحقیقات می‌گویند تماس گرفتن با کسی برای پرسیدن حالش باعث می‌شود که او از علاقه و احساس شما آگاه شود و احساس امنیت بکند.
باری از دوش او بردارید
ظرف‌ها را بشورید. لباس را در ماشین لباسشویی بگذارید. زباله‌ها را بیرون بگذارید. با انجام هر کدام از این کار‌ها بدون این که از شما خواسته شود، به طرف مقابل توجه تان را ابراز می‌کنید.

حتی باید خودتان هم سعی کنید به کار‌هایی که بقیه برای تان انجام می‌دهند، بیشتر فکر کنید و بابت آن‌ها قدردان باشید. با فکر کردن به همین چیز‌های کوچک، علاقه و عشق بین شما بیشتر احساس می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید