وقتی مورینیو در سبد لباس خفه می‌شد

وقتی مورینیو در سبد لباس خفه می‌شد

ساعت‌ها پیش از شروع مسابقه مخفیانه داخل ورزشگاه و بعد رختکن تیم شدم و همان‌جا ماندم تا بعد بازیکن‌ها برای مسابقه به آن‌جا برسند. اما مشکل بزرگ‌تر بعد از مسابقه بود که باید بدون این که مسئولان یوفا متوجه شوند، خارج می‌شدم. برای همین از مسئول تدارکات تیم خواستم من را در سبد لباس‌ها بگذارند و مخفیانه بیرون ببرند.

کد خبر : ۶۷۲۴۱
بازدید : ۳۹۹۲
مورینیو: داشتم در سبد لباس خفه می‌شدم
ژوزه مورینیو، سرمربی پیشین منچستر یونایتد، حدود یک ماه پس از اخراج از این باشگاه، دست به افشاگری زده. او در مصاحبه‌ای گفته در منچستر از او هیچ‌وقت به اندازه لازم حمایت نشد. مورینیو از این گفته که چطور بازیکن‌های حال حاضر فوتبال جهان مثل ستاره‌های کنونی "من‌یو" حساس و نازپرورده هستند! "ژوزه" البته در این مصاحبه تعریف کرده که چطور سال‌ها پیش مسئولان یوفا را با مخفی‌کاری فریب داد و توضیح داده که چگونه، با وجود محرومیت، خودش را مثل یک شبح دور از چشم همه به رختکن رسانده و از آن خارج شده.

مورینیو می‌گوید به دنبال اخراج از منچستر یونایتد، سه پیشنهاد کاری داشته، اما همه آن‌ها را رد کرده. در عین حال می‌گوید انتقاد‌هایی که از شیوه بازی "من‌یونایتد" در زمان مربیگری او می‌شد، درست نبود.

دوران مربیگری این مربی ۵۵ ساله زمانی در منچستر به پایان رسید که مدیران باشگاه گفتند که هیچ پیشرفتی در کسب نتایج خوب، روش بازی و تربیت بازیکنان جوان مشاهده نکرده‌اند. حتی ستاره‌های سابق منچستریونایتد مثل گری نویل، با انتقاد از بازی‌های این تیم در زمان مربیگری مورینیو گفته بودند که این باشگاه زیر نظر این مربی پرتغالی، نتوانسته به یک فلسفه مشخص دست پیدا کند.

مورینیو حالا بعد از مدت‌ها در مصاحبه با شبکه خبری "بین اسپورت" به این انتقاد‌ها جواب داده: "گری نویل نمی‌داند فلسفه من در فوتبال چیست. راستش فلسفه من بستگی به جایی که کار می‌کنم دارد. من هم دوست دارم جایی مثل یورگن کلوپ و پپ گواردیولا کار کنم. اگر من هم مثل آن‌ها در لیورپول و منچسترسیتی مربیگری می‌کردم، فلسفه‌ام با آنچه که در یونایتد بود، فرق می‌کرد. در این یک ماه از سه جا پیشنهاد کار داشتم که همه آن‌ها را رد کردم، چون احساس کردم آن کار چیزی نیست که مناسب من و فلسفه‌ام باشد. "

ژوزه مورینیو در دو سالی که در منچستر بود، توانست یک قهرمانی در جام اتحادیه و یک قهرمانی در لیگ اروپا را تجربه کند، اما در این مدت همیشه با انتقاد‌های زیادی مواجه بود. با این که به نظر می‌رسد او در زمان ترک منچستر یونایتد با مدیران باشگاه، محرمانه توافق کرده که بعد از جدایی، درباره اخراجش، صحبت نکند، با این حال، او در این مصاحبه، به نکات زیادی که در زمان مربیگری‌اش در این باشگاه مطرح بود، پاسخ داد.

بازیکن خواست از او انتقاد نکنم
مورینیو در زمانی که هدایت "شیاطین سرخ" را بر عهده داشت، با چند ستاره مثل پل بوگبا، مارکوس رشفورد، لوک شاو و آنتونی مارسیال، اختلاف زیادی داشت و بار‌ها به صورت علنی از آن‌ها انتقاد کرد. این ستاره‌ها، اما بعد از رفتن مورینیو، به فرم ایده‌آل برگشته‌اند و برای سرمربی جدید تیم، اوله‌گونار سولشر، خوب بازی می‌کنند.
مورینیو: داشتم در سبد لباس خفه می‌شدم پل پوگبا بعد از اخراج ژوزه مورینیو این عکس را توییت کرد و کمی بعد آن را پاک کرد
الان، اما ژوزه از این می‌گوید که یک بار یکی از این بازیکن‌ها به او گفت که جلوی بقیه از او انتقاد نکند. چیزی که به نظر این مربی پرتغالی، یک اتفاق جدید است و نشان می‌دهد روحیه ستاره‌های جدید چقدر نسبت به گذشته حساس‌تر و شکننده‌تر شده:" اخیرا یک بازیکن سراغم آمد و مؤدبانه خواست که جلوی بقیه از او ایراد نگیرم. پرسیدم چرا؟! گفت، چون به خاطر موقعیتم، دوست ندارم که جلوی بقیه از من انتقاد شود؛ بنابراین باید بگویم که الان رفتار کردن با ستاره‌ها نسبت به گذشته خیلی سخت‌تر شده و شما باید بتوانی ذهن آن‌ها را خوب بخوانی و بهترین فضا را برایشان فراهم کنی. "

"قبلاً برای مثال دیدیه دروگبا بازیکنی بود که هر قدر روی او فشار می‌آوردی، او هم بهتر بازی می‌کرد. البته هنوز هم هستند بازیکنانی که هر قدر بیشتر تحت فشار قرار بگیرند، جواب بهتری می‌دهند، اما خب روحیه و ذهنیت همه اینطور نیست. شاید جور دیگری رشد کرده‌اند و با یک زندگی راحت‌تر نسبت به بازیکنانی مثل دروگبا، به سطح اول فوتبال رسیده‌اند و برای همین رفتار مربی با آن‌ها هم باید متفاوت باشد. "

حمایت بیشتر از کلوپ و گواردیولا
ژوزه مورینیو درباره نمایش دفاعی و محتاطانه منچستر‌ی‌ها در زمان مربیگری‌اش هم توضیح داد. گفت: اگر جای دیگری کار می‌کرد، شاید مدل بازی تیمش فرق می‌کرد: "می‌دانید از چه زمانی اصطلاح پارک کردن اتوبوس، علیه من مطرح شد؟ وقتی که در رئال مادرید با ۱۰۰ امتیاز و ۱۰۶ گل زده قهرمان لیگ اسپانیا شدیم و یک رکورد جدید ثبت کردیم. "

مورینیو در عین حال گفت که اگر در منچستر یونایتد به اندازه یورگن کلوپ در لیورپول و پپ گواردیولا در منچسترسیتی از او حمایت می‌شد و بازیکنان مورد نظرش جذب می‌شدند، تیم او می‌توانست نمایش متفاوتی غیر از آنچه که دیدیم، داشته باشد.

مورینیو البته در حالی می‌گوید که مدیران باشگاه از او به اندازه کافی حمایت نکردند که باشگاه طی دو سال بیش از پانصد میلیون دلار برای خرید بازیکنان مورد نظرش، خرج کرد.

آن‌ها برای استخدام پل پوگبا، حدود ۱۱۵ میلیون دلار و برای جذب روملو لوکاکو نزدیک ۹۸ میلیون دلار پرداختند. با وجود این مورینیو می‌گوید باشگاه به اندازه کافی از او پشتیبانی نکرد: "گواردیولا سال اول در من‌سیتی قهرمان نشد. برای فصل دوم، پپ تصمیم‌های بزرگی گرفت و مدیریت با او همراهی کرد. مثلاً آن سال، چهار مدافع کناری‌اش را فروخت و چهار مدافع کناری جدید خرید. الان هم اگر به بازیکنان فعلی لیورپول نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید بیشتر بازیکن‌ها بعد از آمدن کلوپ و به خواست او به این تیم آمدند. اگر در تیم من هم بازیکن‌هایی بودند که با توجه به ایده و اهداف من اضافه شده بودند، یونایتد طور دیگری بازی می‌کرد. "

پنهان شدن در سبد لباس
مورینیو: داشتم در سبد لباس خفه می‌شدم
مورینیو در بخشی از مصاحبه‌اش هم به اتفاقات عجیب بازی چلسی و بایرن مونیخ در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد. آن مسابقه در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شد و این مربی پرتغالی به دلیل محرومیت، نمی‌توانست همراه تیمش باشد.

حالا او اعتراف می‌کند برای این که کنار بازیکنانش باشد، مجبور شده مسئولان برگزاری مسابقه را با پنهان‌کاری فریب دهد: "ساعت‌ها پیش از شروع مسابقه مخفیانه داخل ورزشگاه و بعد رختکن تیم شدم و همان‌جا ماندم تا بعد بازیکن‌ها برای مسابقه به آن‌جا برسند. اما مشکل بزرگ‌تر بعد از مسابقه بود که باید بدون این که مسئولان یوفا متوجه شوند، خارج می‌شدم. برای همین از مسئول تدارکات تیم خواستم من را در سبد لباس‌ها بگذارند و مخفیانه بیرون ببرند. "

"اولش سبد را خیلی سفت و سخت نبستند و برای همین می‌توانستم نفس بکشم، اما وقتی که داشتند من را بیرون می‌بردند، متوجه شدند که مسئولان برگزاری مسابقه، دنبال من هستند و می‌خواهند هر طور شده اثری از من پیدا کنند. آن‌ها داشتند همه جا را حسابی می‌گشتند. برای همین کسانی که من را می‌بردند، در سبد را کاملاً بستند، طوری که اصلاً نمی‌توانستم نفس بکشم. وقتی که بالاخره در سبد باز شد، دیگر نزدیک بود خفه شوم. "
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید